Inlägg från: man och nöjd |Visa alla inlägg
  • man och nöjd

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

KillBill skrev 2017-05-28 21:55:30 följande:
    Det tror jag inte. Sverigedemokraterna har ju knappt någon egen politik bortsett från invandringsfrågan och deras vilja att inskränka kvinnans fria rätt till abort. Det blir inte mycket till opposition av det.
    Möjligt, men den enda opposition som återstår när alla andra partier gått ihop.

Man ska kanske inte underskatta att såväl invandring som migration och integration är frågor som ligger högst på väljarnas dagordning. Frågor där sd är starka och 7-klövern vek.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-05-28 22:08:35 följande:
    Både Avpixlat och Nordfront kallar dem IS (emot forumreglerna att länka till rasistiska och nazistiska sidor) så det där med vad de kallas här i Sverige och att det skulle bero på "PK-media" är ju bara något du tagit ur luften.

Vad har jag skrivit som anger något annat än borgerliga sympatier? Ledsen att behöva rasera din egenhändigt ihopsnickrade bild av hur andra röstar, men det finns gott om personer som tidigare röstat på moderaterna som söker sig någon annanstans efter AKBs tillkännagivande av sina samarbetsplaner med SD. Jag är en av dem. Har haft galet roligt åt radikaliserade SDare och andra högerextremister som över åren kallat mig för "vänsterextremist" baserat på mina anti-SDåsikter. 

Nej, för att ett parti ska få stöd krävs att personer stödjer partiet.
    pk-media (d.v.s stor del av dagspressen) kallar dem dessvärre för vad de vill bli kallade. Vad nordfront kallar dem för bryr jag mig inte om.

Nja, väljarflykten från moderaterna beror nog mer på deras dö-politik.

Men okej, herr moderat. Du har problem med att m kan tänkas samtala med sd för att få igenom sin egen politik. Har du samma problem med Löfvén och kommunisterna?

Ja, det krävs att personer röstar på partiet. Och vad är det som får folk att rösta på sd tror du? Är det övriga partiers eminenta invandringspolitik som talat?
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-05-28 23:56:19 följande:
    Det är faktiskt fullständigt obegripligt att alliansen, dvs KD och M, valde att döda decemberöverenskommelsen.

Hade den kvarstått hade vi förmodligen fått en alliansregering efter valet.

Somliga har en besynnerlig förmåga att ha en infernalisk otur när de tänkerSkrattande
    DÖ var idiotisk redan där och då. Rödgröna röran hade aldrig släppt fram en Alliansregering. Inte en chans.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-05-29 01:03:26 följande:
    Så all "pk-media" och alla andra kalla dem för IS, men det är "pk-medias" fel att de kallas för IS?

Vad konstigt att denna flykt pga av DÖ inte kom i samband med DÖ utan två år senare i direkt samband med AKBs uttalande om att samarbeta med SD. Även om det var sagt att det skulle handla om sådant som "buller och trafikfrågor" så började raset...
                         raset...
                                raset...

Ja, rätt uppfattat. Vilka kommunister?

Jag antar att man röstar på SD för att man tilltalas av SDs politik. Vore jävligt dumt annars.
    Ja, självklart är det pk-medias fel. Vems fel skulle det annars vara.

Det tog väl ungefär 2 år för väljarna att inse hur kopiöst korkad DÖ var, alternativt fungerar opinionsinstitutens matematiska formler riktigt dåligt.

m har väl gått från ungefär 20% till 17%, är det värre än att s tappat från 29% till 26% på några veckor? Eller kallar du även det för raset, raset, raset? Nåväl, inget av dessa partier kan anses trovärdigt så att de rasar är bara naturligt.

Vill du ha namn på kommunisterna? Lars Ohly?

Finns många anledningar att rösta på sd. Jag känner flera som röstar på sd trots att de inte tilltalas av deras politik.

• man och nöjd
    nihka skrev 2017-05-30 09:00:08 följande:
    Är det "PK-medias" fel att alternativmedia använder samma termer som dem? Vad är alternativmedia för ubermesar som inte kan välja själva hur de vill uttrycka sig? Mesmedia. Hahaha!

Nej, M har gått från 25% för ett år sedan till 15% och tappat 6% sedan AKB gick ut med sina samarbetsplaner med SD.

Jag kallar 10% för ras.

Vänsterpartiets ledare heter sedan 5 år tillbaka Jonas Sjöstedt. De är inte kommunister.

Jag känner till människor som har relationer med människor de inte tilltalas av. Det verkar inte vara att rekommendera.
    Nej, pk-media kan naturligtvis inte påverka vad annan media använder för uttryck. Det är pk-medias ansvar att de kallar Daesh för vad de vill bli kallade.

Hållre inte med riktigt om m's ras. Väldigt längesen de stadigt hade över 25%. 15% är i underkant. Men det verkar viktigt för dig att presentera dem i sämsta möjliga dager. Deras verkliga siffror kan dock i likhet med s vara mycket lägre än undersökningarna just nu visar. Sd kan mycket väl ha uppemot 27% i dagsläget, och nånstans måste ju väljarna tas ifrån.

Jo, Lars Ohly är kommunist och han var partiledare under delar av förra mandatperioden.

• man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-05-30 12:24:23 följande:
    Nja, i sagoboken för skrikhögeraktivister kan det säkert stå så, men om vi försöker lämna snuttefiltarna så innebar decemberöverenskommelsen just att alliansen hade kunnat bilda regering efter valet 2018 om de blivit större än de rödgröna.

Det måste kännas surt för C och L att M och KD vinglat omkring likt politiska fyllon och i sin berusning omintetgjort alla möjligheter till en alliansregering som inte följer Åkessons förhållningsorder.

Löftesbrotet mot decemberöverenskommelsen från KD och M måste om inte vara världsrekord i politisk klantighet så åtminstone ett särklassigt svenskt rekord.

Det här är vad som gällde:

Här har Socialdemokraterna lovat något de inte lovade före valet, nämligen att släppa fram en borgerlig regering om alliansparterna är större än de rödgröna.

www.dn.se/nyheter/politik/sa-fungerar-decemberoverenskommelsen/
    Alliansen hade chansen att fälla regeringen Löfvén redan hösten 2014. Istället valde man att lägga sig platt i 8 år. Totalt vansinne.

Vem vill rösta på ett parti som lägger sig platt?

"Er budget skadar Sverige, så vi släpper igenom den" - hur trovärdigt är det. Hur många väljare tror du finns kvar efter 8 år med den retoriken?
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-05-30 22:53:02 följande:
    Nej, det är han inte längre enligt egen utsago.
    Jaså, och var förkastar Ohly kommunismen?
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-05-30 22:44:09 följande:
    Så då är vi överens om att det inte är "pk-medias" ansvar att alternativmedia kallar ISIS för ISIS?

För ett år sedan låg M på 25%. Se nedan. Nu i slutet av maj 15%. Står i alla tidningar.

Tror du inte SD har mer typ 102%

Fast här ser man att SD varken minskat eller ökat nämnvärt senaste året.
    Haha, "alternativ media", är det du själv? Du påstår att m tappat 10%-enheter, och refererar till "alternativ fakta" som visar att de tappat 2%-enheter. OMG.

Nej, jag tror sd har c:a 27%. Det är iallafall vad mätningar från Sentio visar efter terrordådet i Stockholm. Noterar att S+C+L skrapar ihop c:a 37% enligt samma undersökning.

• man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-05-30 23:19:48 följande:

Ulf Kristersson och Elisabeth Svantesson är DI:s främsta kandidater att ta över efter Kinberg Batra.

Själv hoppas jag på Elisabeth Svantesson. I och med att hon är  gammal Livets Ordare kan jag inte tänka mig ett bättre sänke för M Skrattande

www.di.se/nyheter/tva-pa-tur-att-ta-over-efter-akb/

Att AKB är på väg ut är ju jordens lågoddsare.

Den där Svante vet jag inte vem det är, men Kristersson är ju lika usel som Batra. Sorgligt för svensk politik. Var längesen det kom fram någon bra.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-05-31 00:10:36 följande:
    Nej, jag är inte alternativ.

Enligt källan jag refererade till har M tappat 9%. Tabellen har inte med maj månad.

Gillar du inte min källa? För "PK" kanske?
    Du menar källan som du inte refererade till.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten