Inlägg från: anaxo |Visa alla inlägg
  • anaxo

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

klyban skrev 2017-08-05 12:45:25 följande:

Hela din poäng är män, sen är det totalt substanslöst för lösa nått.
    Enda vi ser är en epose om män, hur inbillar du dig lösa en fråga genom blanda in massor människor som aldrig någonsin kommer få ens tanken att nedvärdera en kvinna.

Det är som du inte vill lösa nått, eller att lösningen är att bura in alla män.
    Kanske i en fasciststat det skulle vara en idé som man kunde fundera över.
    Jag vill lösa eländet, och det går bara göra genom tex konsekvensanalys eller andra diagnostikverktyg.

Som nollvisionen i trafiken, och sen säger man det är bilens fel.
    Kanske sant, men det är inte detta som fått siffrorna sjunka, utan det är genom identifiera vart problemen uppstår.
    Och välja en så bred som "män", så säger det mig man har noll intresse att lösa frågan.
    Frågan är varför du inte vill lösa frågan.
    Men visst du kan ju försöka låsa in 3-4 miljarder män, om du inbillar dig det ens är genomförbart och låsa en en promille av dessa.

Jag vet ej vart du vill komma men attityden bland män måste ändras från grunden för att få någon ändring på ofredandet av kvinnor.
    Det har inom kvinnojouren gjorts en undersökning där man kollade olika socialgrupp där det var ca 15% i grupp 3 30% i grupp 2 och 40% i grupp 1 de har även kollad så som Danmark som har högst ofredande kvinnor där man försökte att se om olika politiska tillhörigheter och även ursprung men det gav inget eftersom i grunden kom de fram till att effektivast är att angripa den största  gruppen och det var männens syn på kvinnor i samtliga undersökningar. 
  • anaxo
    klyban skrev 2017-08-05 17:28:59 följande:

LoL, alla män igen.
    Verkar som du inte vill dessa övergrepp ska minska.

Jag vill i alla fall, och då krävs man inte tar något så extremt generellt som män och inbillar sig detta skulle göra saken bättre.

Om det inte är män hur vill du då sortera in dessa förövare???

30-årig man besöker vårdcentral i Surahammar blir rasande när det är en kvinnlig läkare och skriker rasistiska uttalanden till receptionisten, kallade kvinnorna och läkaren på vårdcentralen för "horor" och "fittor"

Vid ett tillfälle låste in sig med en kvinnlig anställd i ett rum, gjorde Hitlerhälsningar och skrek rasistiska ord samt hotade henne. Till den kvinnliga läkaren "den fittan ska jag mörda"

ska man komma tillrätta med ofredandet så måste männen ändra sitt beteende från grunden, i och för sig så kommer man bara åt 98%, men det är en bra bit på vägen.
  • anaxo
    klyban skrev 2017-08-05 17:50:20 följande:

Vi kan kalla dom människor, vilket betyder att 100% är människor som begår dessa övergrepp.

Sen kan du gärna förklara för oss andra hur du ska klara av att gå över ~5mijoner män, på ett brott som en extrem minoritet begår av den gruppen.

Skulle polisen arbeta under dessa förutsättningar, så kommer en polis aldrig klara av ens nå brottsplatsen, då det finns män på vägen, och dessa våldtar ju och måste förhöras.

Tycker du att det blev enklare att dra alla över en kam?

men har du en bra lösning på problemet så är det många som skulle bli glada ca 50% som är kvinnor.
    för att komma åt dessa män krävs en mycket bättre övervakning och det finns ett kamerasystem med igenkännande som vi borde tillåta på offentliga platser, men fortfarande så är det männens attityd till kvinnan som måste bli bättre och det är en utbildnings sak från grunden.
  • anaxo
    klyban skrev 2017-08-05 18:16:57 följande:

Nej, det har det inte.

Om det hade varit 50% av männen som gjort dessas övergrepp, så kanske du hade haft en poäng där.
    Men nu pratar vi om många decimaler här, därför det blir så extremt bisarrt när du tar med ~5miljoner.
    EXTREMT B I S A R R T !!!

Vill vi inte ändra på attityden till kvinnan så kommer det ej att bli bättre, men har du en bättre lösning så är många tacksamma för den, att göra som SD spär bara på kvinnoföraktet.

Anders Borg visade könet på en fest. Han tog män i skrevet och kallade kvinnor ?hora? och ?slampa?.

Robert Stenkvist, sverigedemokratisk riksdagsledamot, kommenterar nyheten så här på sin Twitter:

"Det Borg gjorde på Husarö var väl vad precis alla män sysslar med Eller??

? Jag tänker inte ta bort det,

• anaxo
    klyban skrev 2017-08-05 18:30:43 följande:

Igen alla män som du drar över en kam.
    Det är totalt fallerat för dig, och existerar inte ens en poäng i detta.

Och ingen aning vad det är för kvinnoförakt du pratar om bland dessa ~5miljoner män.

Robert Stenkvist, som är riksdagsledamot har tydligen den synen på alla män eller, 
    "Det Borg gjorde på Husarö var väl vad precis alla män sysslar med Eller??
  • anaxo
    nattuw skrev 2017-08-05 21:56:23 följande:
    Då börjar du genom att  titta närmare på förövaren och hans bakgrund. Kan det vara så att han tillhör en subgrupp där sådant beteende är vanligare än i genomsnittsbefolkningen (t.ex. Moderata exministrar). Om svaret blir ja går man vidare genom att kartlägga den specifika subgruppen och varför det oönskade beteendet är vanligare i just den subgruppen. Sedan sätter man in riktade åtgärder mot tidigare nämnda subgrupp.

Om personen i fråga istället visar sig var en vanlig medelsvensson får man gå vidare genom att undersöka hur stort problemet är i samhället. Visar sig problemet vara begränsat får det hänskjutas till den enskilda individen varvid rättssystemet kan överta hela ansvaret för att tillrättavisa individen.

Om gärningsmannen inte tillhör en specifik subgrupp och problemet inte är begränsat till ett fåtal individer så är det dags att böra fundera på hur man skall kunna korrigera det oönskade beteendet genom att förändra samhällets normer och värderingar. Men inte förrän här är det dags att ta till storsläggan och börja jaga mygg med hagelgevär. Här får vi (eller de som inte är en del av problemet) förbjuda internet och kabel-tv så att alla blir hänvisad till SVT och deras eminenta program "anslagstavlan". Väl där kan de som inte är en del av problemet rulla ut en folkbildningskampanj där det olämpliga i att låsa in kvinnlig vårdpersonal för att göra Hitlerhälsningar, kalla dem fittor och mordhota dem tas upp.
    problemen ligger djupare än vad du tar upp
    " Flash Gordon skrev 2017-08-06 10:14:38 följande:
    Vad vill du göra för poäng av en människa som har problem med alkohol?

Och Flash Gordon skyller på alkoholen????

Vad jag förstår på era inlägg så har ni helt glömt den verkliga kvinnosynen bland män

Tex: polisen har fest som slutar i en orgie och tre kvinnor anmäler sina kollegor, skatteverket åker på en kickoff där flera av kvinnorna anmäler ofredande, kommunal har fest och bjuder in strippor, Lundsberg privatskola, riksdagsman ?som tycker att så här gör alla män?, Twitter ?gör som Trump det är tillåtet ta på alla invandrar kvinnor?, riksdagsmän som nyttjar prostituerade, Instagram ?ord som ho och fi får kvinnor tåla?, politiker o företagsledar som ofredar kvinnor kallas för ?blackout? och engångsföreteelse. osv

Jag bevittnade en förnedrande kvinnosyn som inträffade när jag studerade som har satt spår i mitt liv

Det hela började med att det skulle vara en nollningsfest vid en liten sjö där vi skulle grilla korv och ta en öl för 10kr festen börjar kl 20,00 och alla nya elever måste komma vi var i klassen 18pojkar och 6 flickor 2 flickor kunde ej den aktuella dager varpå deras bilder sattes upp på anslagstavlan att de var svikare rent av (Ho o fi) men ni förstår vad ho är, men det var även 5 pojkar som inte kunde men för dessa kom inga bilder eller kk upp, det var en fin ljummen fredag kvällen med en brassa som vi kunde grilla korv över men de flesta åt korven kall och drack mest öl och en av killarna spelade gitarr och många sjöng vi var ca 40st, när klockan passerat 10 så var det en vän av ordningen som meddelade att nu ska det bli inskolning, inskolningen går till så att vi lottar ut en tjej som blir vinnare, bland de fyra så blev det (olle dole dof) tjejen som van hette Doris hon skulle nu ta av sig blus och byxor men ha kvar bh och trosorna och lägga sig på filten (hon protesterade och sa att hon inte ville) de förklarade att hon måste du har vunnit det är ingen idé att protestera, (jag ifrågasatte det hela och tyckte att det går för långt när hon inte vill de uppmanade mig att vara tyst svikare annars skulle de klä av mig nacken) så fyra killar håller i henne på filten när hon ligger där med särade ben ?då jublar killarna? och  talaren häller ut kolasås på bröstet, magen och låren därefter så ska samtliga nya elever ställa upp på en rad där han vill ha sex frivilliga killar varpå han pekar ut en efter en dessa sex frivilliga beordrar han att ställa sig på alla fyra tre på varje sida han vill därefter ha sex elever från årskurs tre som ska stå bakom varsin av de elever som står på alla fyra han förklarar för nya eleverna att de får ej ta på tjejen med händerna utan de ska slicka av kolasåsen med mun o tunga kilen bakom ska se till att ingen fuskar för då ska de slå den i baken dessutom på hans signal kolla slickarna om de har fått erektion ?jubel bland åskådarna? ?Doris vrider och vill att de släpper och hon vill inte? efter en stund när han har givit signal för att kontrollera så är det två killar som har erektion varpå de beordras upp och skal visa sin erektion men de protesterar med åskådarna skallar visa visa och några äldre elever hjälper till att knäppa upp byxorna och dra ned kalsongerna och byxorna till knäna och en av killarna hjälper till att pillra och dra i erektionen till utlösning

Jag lämnar diskret tillställningen på måndag så är det livliga diskussioner och skratt till mig undrade de om jag inte bara var svikare utan även smitare, några av tjejerna uppskattade mina protester och Doris var min vän hela läsåret. När skolexpeditionen öppnade så gick jag för att tala med rektorn om nollningen, fick till svar att det är sånt som händer men det var väll ingen som kom till skada jag svarade inte fysiskt men psykiskt då skrattade han.

Det blev ett långt inlägg men sådan var kvinnosynen då och vad jag ser på era inlägg och på Twitter så har den inte förbättrats.

nu finns det en ny tråd i ämnet på denna sajt 
  • anaxo

Äntligen har AKB ökat sitt förtroende genom att ta avstånd från Anders handlingar, men det kvarstår en viktig punkt för att få tillbaka min röst och det är att hon även tar avstånd från SD

• anaxo
    klyban skrev 2017-08-07 15:42:38 följande:

Nu har du nog citerat fel, för det är en väldigt konstig fråga tillbaka.
    Kanske var en retorisk fråga, men sen fortsättningen säger annat.

Nej, varför ska man bortförklara våldtäkter?
    Jag är mer av den åsikten att vi ska lyfta dom, och utreda varför det sker.
    Så vi i alla fall kan hitta några åtgärder som funkar.
    Men det finns en extrem ovilja att göra detta, då detta kan exponera någon grupp invandrare som ett problem här.
    Och gud förbjude oss om en invandrare gör nått fel och sen att vi påpekar detta.
    Det är nog en av de största synderna i Sverige i dag

Ja varför kan vi inte lyfta upp ofredanden och våldtäkterna till ytan utan massa bortförklaringar låt oss börja med den största gruppen som är mer än 50% av alla våldtäkter och ofredande som sker i relation eller av närstående det verkar som det är förbjudet att tala om dessa varför??? den grupp som AB tillhör ligger på ca 15% men alla oavsett vem eller vilka som utför så är det helt oacceptabelt i ett civiliserat land 
  • anaxo
    klyban skrev 2017-08-07 16:22:14 följande:
    Har inga bortförklaringar, men väl du och många.

Ofredanden är i en extrem minoritet till alla män.
    Och tur är väl det men det är ett problem att det finns de som tafsar, trakasserar, framför skällsord, misshandlar, våldtar, sex ofredar, osv men ingen vill tala om hur vi löser detta samhällsproblem.
    I 2015 års brottsstatistik står att läsa att 86 % av de som under året blivit dömda för våldsbrott är män. 99 % av de som blivit dömda för sexualbrott är män. 100 % av de som blivit dömda för våldtäkt är män.
  • anaxo
    nihka skrev 2017-08-09 15:24:15 följande:
    Kom ihåg att enligt statistiken är det mycket farligare att släppa ut din dotter i Stockholm än i Soweto. Alla förstår ju att det beror på att det är mycket vanligare med våldtäkt i Stockholm än i Soweto
    Enligt statistiken så är det farligare att låta din dotter att gifta sig eller ingå ett förhållande eftersom det sker mer än 50% fler våldtäkter i ett förhållande eller närstående än vad det sker på stan.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten