Inlägg från: anaxo |Visa alla inlägg
  • anaxo

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Så länge Uffe inte tar ett klart avstånd från extremhögern så kan inte M räkna med min röst.
    Det är lite för många varningsklockor som pinglar för diktatur. 

• anaxo

Lyssnade på Uffe i en debatt där han vid flera tillfällen sa att en bortslösad krona är stöld från skattebetalarna.
    det borde UK tänkt på när han var ekonomiskt kommunalråd i Strängnäs hans tecknade avtal och outsourcade kommunala tillgångar som har medfört att de var tvungna att höja kommunalskatten och kommunen räknar med att de närmaste 20åren har de inga resurser att förbättra välfärden.
    UK svar till kommunen när han avgick var att ni kan omförhandla avtalen?
    när UK efter Strängnäs kom till Stockholm så gav han bort skolor och vårdinrättningar av Stockholmarnas tillgångar
    när ska han leva som han säger?

• anaxo

M vill att BRÅ ska utreda härkomst över de som utför sexualbrott? 
    När nu "#metoo" visar att det är mer än 90% utföres av Svenskfödda så ändrar M sin framställan till att BRÅ ska undersöka härkomst över samtliga brott?
    så de velar inte bara om samröre med SD utan även övriga delar i deras politik?

• anaxo

Det är underligt att medierna inte granskar Uffe som de brukar särskilt om det är kvinnliga partiledare?

UFFES CV

1988: Väljs till Muf-ordförande

1992: Förlorar ordförandeposten till Reinfeldt

1994: Jämför svenska modellen med apartheid

1997: Skriver bok och anklagas för rasism

2003: Ekonomiskt kommunalråd i Strängnäs kommun nära konkurs så UK får gå

2007: Kristersson har anlitat städhjälp svart

2008: Får våning i Stockholm avsedd för utsatta

2008: Åkte till Kina för 128 000kr var 3:e månad

2008: Vill låta tvångshämta skolkande elever

2009: Hoppar av politiken

2010: Tillbaka i politiken

2010: Får uppmärksammat hyreskontrakt-igen

2012: Har misstroendeförklaring hängandes över sig

2013: Får sämst resultat i ministergranskning

2014: Utses ekonomisk-politisk talesperson för M

2017: Kandiderar till partiledarposten för M

• anaxo
    man och nöjd skrev 2017-11-19 09:24:06 följande:
    Jag håller med om att SD har en del värderingar som är långt ifrån rumsrena.

Men hösten 2015 visade det sig att massinvandring leder till stora problem. Det är inte invandrarnas fel, det får sjuklöverna ta på sig. På köpet fick SD ganska mycket förtroende eftersom de var de enda som sa ifrån. Märkligt att övriga partier bjöd dem på detta.
    Men du glömde att det var SD som röstade emot ording&reda i asylmottagandet 2014, hade de röstat på sitt eget förslag eller på S så hade vi endast tagit emot ca 30' samt att SD åkte till flyktinglägren och delade ut flygblad som var under tecknade med svenskafolket för skattebetalarnas skattepengar.
  • anaxo
    Draken55 skrev 2017-11-27 09:13:23 följande:

PK, det finns lite olika definitioner på det, men medan utvecklingen i resten av Europa gått framåt verkar det som om Sverige mer degenererat bak¨åt, påminner mer om Gamla DDR än ett normalt västeuropeiskt land numera , anser jag.

Få publikationer har integritet och objektivitet,

DN, nämnde jag DDR? den tidningen är ju nästan obehaglig, och de har en chefredaktör som öppet säger att de ska driva åsiktsjournalistik.

SVD, förr en högertidning, numera är den som de flesta andra tidningar full av vänsterjournalister, som också de försöker driva sin agenda.

GP,  en fyrbåk i mörkret.

Sydsvenskan,   går under öknamnet asylsvenskan, full av hyllningsreportage om flyktingar, dagligen, när det begås gruppvåldtäkter ( häromveckan flera stycken) blir det på sin höjd en notis....

SVT, verkar tro att meetoo kampanjen är det viktigaste som hänt sen människan uppfann elden..  ingen kan ha huvet djupare i sanden än vårt kära SVT.

Har googlat bland många tidningar och ser till min förvåning att de högerextrema utgivarna har inte ett ord om att det i helgen ökade antal anmälda sexualbrott med 200% i Norrköping
    jag ser ej heller att de skriver någonting om SD politikers uttalande om olika människovärden????????
    är det sådan mediabevakning som önskas? 
  • anaxo
    Draken55 skrev 2017-11-27 10:53:35 följande:
    Jag förstår inte varför du frågar mig om dina fantasier om Norrköping sexbrott  och SD, du är helt obegriplig.
    Du ifrågasatte många publikationer utom högerextrema så frågan är vilken medierapportering du önskar?
  • anaxo

om man tycker att världens bästa land att leva i är så dåligt som SD påstår varför emigrerar man inte då? 

ds: det är en kvinna i Strängnäs som ville anmäla UFFE för ofredande? hon blev varnad att då kommer hennes namn att strykas inför valet 2018?

• anaxo
    kanou skrev 2017-11-29 11:55:30 följande:
    Vart kan man emigrera snabbt och effektivt? Har du tips? Jag tänkte typ Kina men de vill inte acceptera utlänningar. Kanske du kan ringa till Kinesiska konsulatet och försöka övertyga dem?
    Nordkorea eller Syrien 
  • anaxo

Nu är det på tiden att vi gör som i Finland!
    i Finland har de förbjudit högerextrema partier o organisationer

• anaxo
    nihka skrev 2017-12-03 22:41:22 följande:
    Tycker du SD har dikterat villkoren under denna mandatperiod?
    SD har påverkat många negativa beslut i riksdagen eftersom vi inte har regering med egen majoritet tex under de senaste 7åren:
    SD har röstat emot vid 96 tillfällen att skapa ordning&reda i invandringen.
            ett sätt att behålla sin enda viktiga fråga inför väljarna.

SD har röstat mot sänkt pensionärs skatt vid tre tillfällen.
            ett sätt att behålla deras förslag på sänkt skatt för pensionärer.

SD har röstat emot fler utbildningsplatser för vård o polisskola
            ett sätt att upprätthålla problem i samhället till deras fördel.

OSV
  • anaxo

Så här använder M alliansen våra skattemedel till nära o kära???

• anaxo

Ju mer man lyssnar och nästan varje gång UFFE framträder så låter han mer som en gnällspik likt Jimmy och har inga egna lösningar utan gnäller som en barnunge i sandlådan likt Jimmy
     ska han ha någon framtid måste han presentera lösningar och inte gnälla på de lösningar som presenteras. 

• anaxo

Ska M ha en plats i riksdagen och få min röst så måste de sluta att gnälla och visa att de är vuxna uppgiften, nu beter de sig som barnungar och påminner mer som landsförrädare.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten