FDFMGA skrev 2017-04-03 14:30:36 följande:
Mm, jag har sett att du anser det men håller inte med dig.
Det finns inget i SD:s invandringspolitik som inte på bättre sätt förmedlas av andra partier. Lyssnar man till sverigedemokrater så verkar det som att de är helt omedvetna om att Sverige idag har en mycket restiktiv asylpolitik. SD:s syn på integration/assimilering är ett skämt som skulle få allvarliga konsekvenser om den förverkligades.
Det finns överhuvudtaget ingen som helst anledning att ta de gnälliga gaphalsar som SD lockat fram på allvar på annat sätt än att samhället tydligt säger ifrån och i möjligaste mån försöker återintegrera personer som har fastnat i ett svart populisthål som obönhörligt leder till förnuftets absoluta nollpunkt.
Det här är för övrigt människor och tänkesätt som alltid funnits, skillnaden är att de numer fått ett gemensamt parti medan de förr förpestade tillvaron även för folk som försökte åstadkomma något i andra partier.
Man kommer inte tillrätta med den här strömningen genom att låta den plaska omkring i samarbeten med seriösa partier.
Förhoppningsvis kommer SD att ställa krav efter valet 2018, oavsett vilken politisk majoritet det blir, krav som kommer att leda till att blocken måste samarbeta för att minimera SD:s inflytande.
Och ställer de inga krav på alliansen, om nu alliansen till äventyrs skulle bli större än de rödgröna. Tja, det är gott och väl detta också. Då kan alliansen regera med en passivt svassande Åkesson på läktaren
Jag minns för övrigt mitt allra första sommarjobb. Arbetsledaren var så jävla gnällig och oföretagsam att det tog oss minst en halvtimme att passera tvärs över en huvudled med firmabilen. När det var fritt var han så sen till ett släppa gnället och fokusera på det han skulle göra att bilar som var en kilometer bort från början hade hunnit fram och tutade på idioten som kröp fram med bilen för att drista sig över. Och så fick vi vänta igen.
Hur han kunde bli arbetsledare? Tja, det var inom kommunens parkförvalting. Och är han inte pensionerad eller död och överkörd så sitter han nog kvar där i bilen och skäller på bilister och invandrare och gnäller om att man måste lyssna på SD.
Det återstår att se, men hitintills så verkar det inte som jag har fel precis.
Om jag pratar ur SD perspektiv, så måste de ha reflekterat över detta.
Så länge de har monopol på invandrarfrågan, så vore det smart av dom att inte inleda några samarbeten alls.
Då de får så många gratis röster, pga folk ser hur illa ställt det är med infrastrukturen.
Annars finner jag det humor att vissa är så blockerade på SD, att de inte klarar av att tänka själva.
Du har höjt dig liter över detta, men vi har en som är totalblockerad här.
Och de är många och det är dessa som boostar SD om och om igen.
Och de förstår inte det ens, då hata SD är det enda som gäller.
Så tänka smart och minimera deras framgången finns inte på kartan, då de tror de gör ett bra jobb.