FDFMGA skrev 2017-07-27 13:43:49 följande:
Har jag verkligen kallat dig SD-aktivist?
Jag tvivlar på det och gissar att du snarare har läst illa och på så vis missförstått något jag skrivit.
Hursomhelst tycker jag att skrikhöger och SD-aktivister är bra begrepp. i den bästa av världar skulle vi såklart helt avstå från pejorativa benämningar, men jag försöker i möjligaste mån tillämpa dem på åsikter snarare än personer.
Jämför gärna med exemplet jag petade in några inlägg högre upp, där "Lill-Fritte är en grå skugga som hasar omkring och önskar att han var aktivist igen" Där handlar det inte enbart om öknamn på en personutan också om att man tror sig veta vad personen tänker och dessutom kryddar beskribvningen med att "Lll-Fritte hasar omkring.
Alltså, jag är inte omedveten om hur jag använder språket, i bästa fall kan det få någon att reflektera över sitt eget, som när du kallade Fridolin för Frigolit eller möjligen när du skrev att jag tycks vara ur balans. Det kan du rimligen inte veta med mindre än att du plockat fram folieparabolen.
Överlag är språket bland högerdebattörer kryddat med nedsättande benämningar. ta en sådan vanlig kommentar som "Du är bara PK". Vad den egentligen står för är påståendet du ljuger när du påstår att du tycker det du påstår att du tycker, och skälet till att du ljuger är att du är angelägen att inte sticka ut från det du anser vara den rådande samhällsnormen.
Nåja, det ska bli intressant att se hur alliansen agerar nu. Min gissning är att Hultqvist blir kvar som försvarsminister ett par år till.
Själv använder jag radikaliserade SDare - en problematisk grupp för M med tanke på SD-samarbete och inte minst för SD själva. Dessa trumpetande reaktionärer som spyr ut sin rasism helt öppet på hatsajter som Avpixlat, Friatider, Nordfront mfl, och som försöker bredda ut sig även här, deras röster vill man ha men inte alltid rösterna