FDFMGA skrev 2017-07-24 15:52:29 följande:
Hm, det måste vara betungande för dig med alla dessa skatter du drabbats av.
Inte utan att jag associerar till den gamla kommunistiska slagdängan Internationalen och dess Båd stat och lagar oss förtrycka vi under skatter digna ner.
Marginalskatten ligger efter vad jag vet på 50 procent för dem som passerat brytpunkten för statlig skatt och på 30 procent för det stora flertalet som inte når upp till 37.000 i månaden.
iofs så tillkommer det ytterligare fem procentenheter för dem som tjänar 53.000 någonting eller mer.
Nja, vi har en hyfsad ekonomi i familjen men kommer inte desto mindre inte att ansluta till ditt kvirrande om att vi dignar under skattetrycket.
Jag skulle skämmas om jag vore så gnällig, mot bakgrund av att vi har så vi klarar oss - och mer därtill.
Marginalskatten är 60%+ redan vid relativt medelmåttiga inkomster. Exempel: Inkomst 38000 (sophämtare) övertid 15000. 33% kommunalskatt + 20% inkomstskatt + 5% s.k värnskatt + 5% jobbskatteavdragavtappning. Totalt 63% skatt.
Lägg till arbetsgivaravgiften + 32%. Moms 25%. Punktskattpå alkhol, disel. Flygskatt, reavinstskatto.s.v.
Det kan vara illa att jag betalar långt över 100% skatt just nu.
Du ligger därmed betydligt närmare ettvänsterutopia än ett höger-d:o.
Du verkar vara en s.k skatteförnekare.