man och nöjd skrev 2017-07-01 12:20:48 följande:
Fattar inte vad du menar. Så länge DÖ-politiken lever så är Alliansen stendöd.
När M släppte en skuggbudget skrev en klok man: "Vilket fint låtsasdokument". Vad är poängen med en budget som man bestämt att man ska rösta ner?
Hela Sverige tappade snabbt intresset för Alliansparterna och deras förslag. Media hängde såklart på. De fattade också att när inte ens parterna själva drev sin egen politik, varför då rapportera om den?
Nu har vi hamnat i läget att partierna själva slutat att ens låtsas driva nån politik.
Av denna orsak var det uppfriskande med ett gemensamt utspel. Ett steg i rätt riktning. Men Alliansen kommer aldrig bli vad den var igen. Nya tider kräver nya lösningar. Vi lever i en högkonjunktur som är stark. Det är lätt att få jobb. Vi framgångsrika får nästan dåligt samvete för hur bra vi har det. Inte konstigt det blir svårt att driva skattesänkningspolitik i det läget.
Ok, då ska jag anstränga mig att vara tydlig.
Först din reaktion på Magdalena Anderson lustmord på de borgerliga partierna tankar om en höjning av taket för Rut-avdrag som en integrationspolitisk motor. Hon tillät sig att ironisera, alltså egentligen säga "mycket väsen för lite ull".
Därav också min något ironiska fråga till dig. Du har i hela tråden argumenterat för att alliansen ska agera så att vi får ett regeringsskifte, t ex genom att gå samman om ett gemensamt budgetförslag, min fråga var ironisk såtillvida att jag själv började skratta när jag hörde vad de åstadkommit.
Angående mobila vindkraftverk på trailers så var det också ironi, bara något jag hittat på, finns nog ingen som föreslagit detta.
man och nöjd skrev 2017-06-30 20:56:45 följande:
Tyvärr pysen, nåt så urbota korkat kan bara komma från någon som är totalt inkompetent.
Vet inte om jag ska vara så glad över vindkraftverket, för det var väl ett annat vänsterpucko som föreslog just det?
Nej, alla kan inte vara naturvetare, men alla sitter heller inte i riksdagen och fattar beslut som påverkar många människors liv. Då är det faktiskt motiverat att man förstått åtminstone nånting av Grundskolans naturämnen.
Jag är för övrigt naturvetare själv, men är väl medveten om att det finns en koppling mellan vissa naturvetares förakt för humaniora och samhällsvetenskap som bottnar i språklig osäkerhet.
Jag insinuerar inte att du skulle vara språkligt osäker, menar bara att det kan vara givande att inte ta språket alltför bokstavligt, tror man att språklig kommunikation är som en ekvation riskerar man att gå miste om mycket som kan leda till såväl fördjupad förståelse som ett gott skratt.