Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Jag håller med om en del, och håller inte med om annat. Det är bra och så ska det vara i en demokrati.
Det jag inte kan förstå från din sida är hur du kan tycka att det är bra att de du röstat på lägger sig platt.
Tänk dig ett scenario där alla lägger sig platt och låter sd bilda regering. Skulle du vara lika glad åt det?
Hela principen med DÖ-politik är vidrig. Den tar oss in på en väldigt farlig väg.
Har inte tid med något längre svar men menar du att de flyktingar som kommit till Sverige inte känner samhörighet med Sverige?
Har du missat att Björn Söder och nu senast Jimmie Åkesson har definierat vem som är svensk och vem som inte är det?
Det finns samer som inte betraktar sig som svenskar och det finns samer som ser sig som svenskar. Det finns innevånare i Kiruna som är duktigare på finska än på svenska men som ändå ser som svenskar. Det finns judar som som ser sig som svenskar och för mig är detta naturligt. Jag förstår inte varför assimilering är så viktigt för SD.
Den assimilering som Jimmie Åkesson pratar om där man helt ska överge sin historia och sin kultur för att bli svensk tycker jag är vidrig och får mig att tänka på hemskheter som man pysslade med i det gamla Sovjetunionen..
Alliansen hotar nu att m.h.a sd avsätta ministrar.