Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet.
Vi ska vara stolta och stå upp för den svenska abortlagstiftningen som ger kvinnan rätt besluta över sin egen kropp fram till vecka 18. Vi bör också bekämpa moralkonservativa och reaktionära krafter såsom Sverigedemokraterna som kraftigt vill begränsa denna rätt.
Moderaterna tokrasar efter AKBs SD-flirt!
aktuelltfokus.se/moderaterna-tokrasar-efter-akbs-sd-flirt/
Ge dig. Sverigedemokraterna (och sådana som dig som delar SDs moralkonservativa grundsyn) hotar kvinnans rätt att själv bestämma över sin kropp. Det är ta mig fan absurt att moderaterna fick för sig att samarbeta med SD. .
Med den logiken ska Sverige knappt samarbeta med någon eftersom en förkrossande majoriteten av världens länder delar min syn om att foster har ett värde. Ska vi exempelvis riva Öresumdsbron. I Danmark gäller 12 veckor.
Abortlagar i våra grannländer:
Danmark 12 veckor
Norge 12 veckor
Finland 12 veckor
Då ska man komma ihåg att Norden har väldigt liberala abortlagar i ett internationellt perspektiv. Jag föredrar också 12 veckor och är således också liberal i denna fråga.