man och nöjd skrev 2017-05-28 17:49:54 följande:
De ska kallas Daesh. Det där du kallar dem är vad de själva vill bli kallade.
Lägga ner kritiken? Absolut inte, se till att den är relevant bara.
Resonera med dem? Ja, absolut.
Bjuda in till samarbete? Nej
Utse deras ledare till kung? Nej, tror inte det.
Jag har svårt att tro att du någonsin röstat på m, men jag kommer inte heller rösta på m igen - p.g.a DÖ.
Jag är av åsikten att sd är främlingsfientligt, (dina andra epitet håller inte riktigt). För mig är det okej att samarbeta till och med med kommunister för att få igenom sin egen politik. Mp står för fri invandring, vilket kan vara lika illa som främlingsfientlighet. Sd är helt enkelt svaret på en huvudlös politik senaste 8 åren.
Till sist: Det är pk-eliten som gör sd möjliga.
I Sverige kallas de för ISIS. Jag kallade dem för Daesh precis efter Nice, men det har inte slagit igenom här.
Relevant kritik mot SD - inget annat.
Resonera med SDare - gör jag.
Bjuda in till samarbete med SD - Nej.
Utse SDs ledare till statsminister - Nej.
Låter som vi är ganska överens där.
Klart jag har, du vill bara inte att det ska vara så. Själv ifrågasätter jag inte vad du säger om vilket parti du har röstat på.
Lämpliga epitet på SD är främlingsfientligt, rasistiskt, islamofobiskt, kvinnofientligt och homofobiskt. För en del är SDs ställning i dessa frågor en deal breaker eftersom man inte hittar något annat parti som lever upp till detta.
Till sist: SDare gör SD möjligt. SD skyller det mesta på andra och partiet har så låg status att till och med de övertygade kan skylla på att de kände sig "tvungna". Dags att ta ansvar för sina handlingar.
Själv tycker jag inte att det är något problem med att SD finns. Även
främlingsfientliga, rasistiska, islamofobiska, kvinnofientliga och homofobiska personer behöver ett parti som representerar deras åsikter.