Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

KillBill skrev 2019-09-19 11:45:31 följande:
    Precis, Tydligen har denne moderat, som anklagar en undersköterska för att vara en parasit, fått över två miljoner kronor i bidrag  sedan han lämnade riksdagen. 
    Mm, inom den moderata åsiktskorridoren kallar bidragstagarna hårt arbetande undersköterskor för parasiter medan man talar tyst om hur man själv frossar på bidragOskyldig
  • FDFMGA
    Adam9731 skrev 2019-10-13 23:41:41 följande:
    KillSill,

Du måste vara galen. Alternativt en komplett idiot. Hur fan kan du göra partipolitik av att Turkarna anfaller Syrien?
    Hm, den där Man och nöjd - hen som samlade på navelludd. Hen kunde också bara genom att vispa runt i naveln avgöra vilka som var ganla eller kompletta idioter.

Till stor förnöjelse för hans följare här på FL.

Själv är jag nog av uppfattningen att Trump och Erdogan talar ett tydligt språk om svenskt medlemskap i Nato.

Men det är klart - så har jag också blivit kallad idiot ett flertal gånger här på FLSkrattande
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2019-10-14 05:33:47 följande:
    Genom att totalt missförstå, möjligen medvetet, vad NATO går ut på. 
    Kul att du har hittat någon som når ner till dina krav på samtalsnivåSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-15 08:51:35 följande:
    För i resten av världen så får man också mängdrabatter om man har begått flertalet brott eller vad relaterar du denna så kallade radikalisering med - en redan radikal situation?

Tror du inte att man lastas för ett längre brottsregister i de flesta länders domstolar?
    Fast nu glömmer du att KillBill är såsse och därmed förmodligen också utgår från vad han uppfattar som rätt och riktigt inte vad andra i andra länder ser som det rätta.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-10-19 14:21:17 följande:
    Gissar att det snart kommer en bokstavskombinerad uppkastning där du får läsa att du hatar kvinnor för att du har fräckheten att ifrågasätta slöseri med skattepengar.
    Nja, 13-åringar kan vara såväl flickor som pojkar.

Men för menskonst och batikmagi som du går till storms mot är känslostormarna till karaktären mer av ett nyauktoritärt kvinnoförakt.

Uppkstning är ett ganska starkt uttryck om andras skrivande - har du månne blivit åksjuk på spaning efter menskonst och batikmagi i din epatraktor.

En skillnad jag har märkt mellan vanligt folk och nyauktoritära är att de senare gärna föredrar indirekt tilltal, alltså att tjuvnypet är ett signum för de nyauktoritära.

Nåja, det finns försonande drag hos de nyauktoritära. Brukar ibland tänka på hen som hade "Jag köper alltid blandfärs, då kan jag vara säker på att minst två djur slaktats"

Det blev liksom gulligt med ett sådant försök att koketteraBaby
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2019-10-20 22:32:42 följande:

I kvällen Agenda beskrevs effekterna av Moderaternas nya skattepolitik. En höginkomsttagare som Ulf Kristersson kommer få en skattesänkning på mer än 10 000 kronor varje månad. En kvinnlig väktare som tjänar 30 000 kronor per månad får nöja dig med 300 kr. För den arbetslöse och den sjuke blir det mycket värre då moderaterna vill sänka ersättningen till arbetslösa och införa stupstocken för sjuka igen. Det är så moderaterna, SDs bundsförvanter, prioriterar.

Fast det är ju bara gammal (o)-hederlig M-politik. Reinfeldteran var nog bara en kort anomali i Moderaternas historia.

Regnar det på prästen så stänker det på klockaren - är ju klassisk högerpolitik.

Tja, men vad ska man då säga om S som avskaffat värnskatten - själv tycker jag att slakten av Arbetsförmedlingen hade varit en fullt tillräcklig eftergift och att L borde ha fått nöja sig med en eftergift till C.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-10-25 11:52:21 följande:
    Och detta är moderaternas fel?
    Hen kanske har kontrollerat att det fanns M-märkte nämndemän med som medverkade till att domen inte blev livstid.
  • FDFMGA
    Lena1979 skrev 2019-10-25 15:11:19 följande:
    Det har du rätt i och vi är överens.
    Men det är ju ett helt annat kapitel och inte det som Missermajser pratade om.

Hur de ska försörjas är för mig en gåta.
    Men lösningen bland dem som skriker högst är väl som vanligt att "-Det får väl dom rika betala!"
    Mm, det är väl en del av den nyaktoritära rörelsens doktin att man importerar människor.

Själv anser jag att det skulle vaar nyttigt för somliga nyauktoritära att testa på ett arbete inom det privara näringslivet. Då skulle de kanske lära sig vad import och export är för något.

Men förmodligen finns det väl inte tillräckligt med enkla jobb och måste ett företag nyaställa för ett enkelt arbete så väler de knapapst en bortskämd skrikhals.

Var och hälsade på en anhörig på ett äldreboende för en tid sen. Nästan bara invandrare som jobbade där, där skulle den nyauktoritära rörelsen kunna göra en insats. Finns ju privata vårdhem om det offentliga skrämmer dem, t ex om de tillhör nyhögerns nattmössefalang.
  • FDFMGA
    Missermajser skrev 2019-10-25 19:30:53 följande:

Blanda inte in mig i sossarnas skattepolitik. Jag utgår helt och hållet utifrån klassperspektivet och kommer aldrig att göra något annat. Vad jag pratar om är inte skatter och anledningen till att vi har haft en mycket stor invandring. Många i SD(inte alla) tror att det handlat om att vänstern ska vara snälla mot hela världen. De finns men vi skulle inte haft den invandringen idag om det var denna lilla grupps intressen som styrde.

Det är inte småföretagare eller arbetare som röstar på (S)ocialmoderaterna, SD, (M)ultiflexibla liberlakonserver, KD, L, C, MP eller (V)änsterpartiet smygliberalerna  som haft intresse i en nyliberal oreglerad invandringspolitik(notera att jag inte syftar på politikerna i dessa partier utan väljarna). Det är främst Svenskt näringsliv och Timbro som har denna ambition.

Det är inga fattiglappar eller vänsterutopister som stått för denna ambition, utan folk bland de absolut största näringslivstopparna i landet(jag kallar dem överklass).
    Syftet har varit mycket primitivt och enkelt men lindats in i falsk humanism! Detta har introducerats som snällhet under paroller om multikultur eller öppna era hjärtan. Det är helt enkelt en modell för att införa globaliserade villkor för arbetarklassen. Där globalisering givetvis innebär villkor som närmar sig de så kallade låglöneländerna.

Den här artikeln borde kunna intressera dig.

https://www.svd.se/socialdemokratin-har-overgivit-rasisterna
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten