Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
Som jag förstår MA's uttalande handlar det om att Sverige misslyckats med integrationen och att Sverige inte kan ta emot fler an vi Sverige klarar av att integrera med de resurser som finns i Sverige.
Om du inte ser skillnaden mellan dessa två ställningstaganden så förstår jag att du tror att övriga partier samarbetat med SD då de oberoende av och utan samtal med varandra röstat för eller mot samma förslag
Det är fler saker som är viktiga inom politiken, dels vilka politiska mål som partierna strävar mot, dels vilka konsekvenser de sakpolitiska förlagen leder till.
Självklart ska en rasist kallas rasist och en nazist kallas för en rasist.
Jo, jag förstår mycket väl vad som menas med åsiktskorridoren, jag menar att det inom olika grupper finns egna åsiktskorridorer där nyanserade eller öppna frågor inte får ställas.
sv.wikipedia.org/wiki/%C3%85siktskorridor#M%C3%B6jliga_orsaker
"Den konservativa opinionsbildaren Marika Formgren menade i augusti 2015 att åsiktskorridoren var ett resultat av en konsensuskultur och att den därför inte nödvändigtvis var statisk och därmed inte heller en vänster-höger-fråga. Hon menade att givet en konsensuskultur kan en åsiktskorridor upprättas nästan var som helst. För att bryta fenomenet efterlyste hon pluralism och tolerans inför att människor har olika åsikter och olika sätt att se på världen.[6]"
Du har kanske i någon överförd betydelse en egen åsiktskorridor där det finns frågor du inte kan befatta dig med, men det jag menade var den åsiktskorridor inom vilken du rör dig med dina tankar, uttalanden och värderingar. Jag skulle säga att det är den jag kallar 'skrikhögerkorrididoren' - Skrikhögern är naturligtvis också en konsensuskultur där en åsiktskorridor kan upprättas
Inom politik är mycket en fråga om vem som får äganderätten över en fråga, vems beskrivning av världen (och värden) som ska vara grunden för den dominerande åsiktskorridoren.
Det är völdigt tydligt att vår finansminister behöver få ner invandringen för att få Sveriges ekonomi att fungera på sikt. Däremot tror jag både SD och S ställer sig positiva till arbetskraftsinvandring. De är inte så olika som du vill göra gällande. Det handlar mer om din egen moralpanik.
Ja, MA har insett att integrationen är misslyckad. Jag skulle gissa att SD håller med henne här också.
Men det är klart att jag ser skillnader också, men jag har nu fokuserat på likheterna.
Nej, jag har ingen egen åsiktskorridor. Jag har bara åsikter och jag struntar fullständigt i åsiktskorridorer.
Kan du länka till den där skrikhögerkorridoren, så kan jag själv få ta ställning till om mina åsikter matchar denna. För det kan väl inte vara så att du hittar på en korridor som inte finns?
Ser med spänning fram emot beskrivningen av skrikhögerkorridoren. Den kommer säga väldigt mycket om sin författare.