Inlägg från: man och nöjd |Visa alla inlägg
  • man och nöjd

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

nihka skrev 2017-12-18 23:52:25 följande:
    Det måste innebära att Alliansen var rädda för nyval eller åtminstone Moderaterna eftersom jag som moderat väljare har kallats vänster av några tämligen förvirrade individer. Antingen så kvalar allt till vänster om SD in där eller så har man svårt att hålla isär begrepp som moderaterna och moderator
    Eller så innebär det det helt annat, men jag kan inte skriva vad.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-12-19 07:39:54 följande:
    Insiktslöst ja - men fantasilöst är det knappast.

Att inbilla sig att det finns hemliga moderatorer och en politisk styrning där högeråsikter är förbjudna på FL är väl snarare ett exempel på hur somliga kan bygga sagoslott i syfte att undvika verkligheten.

Jag ser det som att har man inte förmåga att förstå vad som är självförvållat som har man få möjlighter att begripa mer komplexa skeenden.
    Du är en av få som inbillar dig att moderatorerna är hemliga.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-12-19 22:13:58 följande:
    Nja, det vore mig främmande att tro på sagor från Navelluddsfrämjandet.
    Du verkar minst sagt intresserad av naveludd. Den som sa det hand var det är ett gammalt ordspråk som känns passande.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-12-19 23:08:14 följande:
    Nej, jag vet.

Men i och med att de massinvandrat till FL så är det svårt att undvika att stöta på dem.

Så gott som alla planerar eller funderar på att flytta från Sverige och så gott som alla är drabbade av åsiktscensuren på FL.

Den kommande flytten är lika sann som uppenbarelserna om åsiktscensurSkrattande
    Vill man slippa stöta på någon kan man ju alltid massutvandra.

Har f.ö fullständigt tappat räkningen påvänner och bekanta som mår fantastiskt i t.ex USA, England, Tyskland. En egen flytt är relativt enkelt ordnad.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-12-20 12:47:55 följande:
    ja, även om gångarten kan variera så tycks somliga ök alltid gnägga för ett samarbete med SD.
    Och andra gaggar om att Alliansen ska lägga sig platt.
  • man och nöjd

Vill varna för känsliga läsare som riskerar sätta kaffet i vrångstrupen:

Allt mer talar för att Sverige för första gången på 90 år kan få en renodlad Moderatregering efter nästa val. 

Di:s genomgång visar att en enpartiregering ledd av Ulf Kristersson har bäst förutsättningar att släppas fram när andra alternativ blockeras.

Kanske dags för denna tråd att byta namn? Vill gärna ha frågor från de som trodde moderaterna skulle få under 10%.

Oj vad jag kommer skratta om detta skulle bli verklighet.

• man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-12-20 23:52:36 följande:
    Mm, jag minns att du tidigare i tråden planerade för flytten - eller om det bara var så att du funderade.

Lycka till med din massutvandring!

Själv har jag inte tappat räkninen på vänner och bekanta som utvandrat och mår fantastiskt, jag kan till och med räkna så långt att jag vet hur många av mina vänner och bekanta som utvandrat - oavsett om de hävdar att de mår fantastiskt eller eller inte.Skrattande
    Vad är det som behöver planeras. Det är ju bara skaffa ett jobb och dra.

Så med tanke på alla närstående som på riktigt väljer att utvandra, är det så konstigt om andra funderar över ett bättre liv i ett varmare land, kanske med färre skjutningar.

• man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-12-21 07:29:22 följande:
    Ok.

Lycka till med den planlösa flytten.

Själv brukar jag planera, även om jag så bara ska gå till Ica och handla.
    Det beror väl på vilket kontrollbehov man har, antar jag.

Lycka till själv i landet som är mest känt för marginalskatterna, våldtäkterna och skjutningarna.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-12-21 10:27:41 följande:
    Det tror jag säkert att det är bland vissa.

Men mitt Sverige är inte ditt och dessbättre inte särskilt många andras heller.

Sverige är det tland som har bäst rykte bland OECD-ländernas befolkningar. 

En lustig iakttagelse jag gjort är att alla referenser till just alla dessa undersökningar som visar att sverigebilden intrenationellt är positiv eller hur framgångsrikt Sverige är vid en internationell jämförelse brukar få skrikhögerns skrän att tuppa sig av vrede.

Min gamla morfar brukade alltid säga "Man ska inte kacka i eget bo". Han skulle ha ogillat skrikhögerns sverigehat.
    Din gamle morfar gjorde sannerligen världen minst en otjänst.

Sverige lever högt på gamla meriter, därav finns en del okej resultat i diffusa undersökningar. Hårda fakta är att vi leder när det kommer till våldtäkter och  marginalskatt. När det gäller grovt våld vet jag inte riktigt hur det ligger till. Skulle vara intressant att se antal skjutningar per capita jämfört med länder i västeuropa.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten