Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

Bra krönika

"Nä, jag STÖRS inte av att en fattig människa sitter utanför Coop med sin mugg, även om det är tragiskt. Men jag STÖRS FRUKTANSVÄRT av att en familjefar och riksdagspolitiker från Moderaterna med 780 000 i årslön skriver sig hos sin morsa för att mjölka staten på bidrag ? och samtidigt kräver sänkta bidrag för den som behöver dem" Lars Lindström Expressen

https://www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/storst-av-allt-ar-skillnaden-mellan-de-som-har-och-de-som-inte-har/

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill

Moderaten Kristoffer Tamsons går nu ut och kräver fängelse för folk som plankat i kollektivtrafiken (belopp på ca 30 kr) . Om Kristoffer är konsekvent så borde han kräva livstids fängelse för moderaten Erik Bengtzboe som är misstänkt för att bidragsfuskat för mer än 150 000 kronor.

www.svd.se/m-politiker-vill-se-fangelse-for-plankare--det-ar-stold

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-11 09:35:14 följande:

Nu avslöjas att Moderaterna skal låka ut på debatt-turné tilsammans med MP inför EU-valet.

På samma sätt som L väljer att legitimera SD så hjälper nu alltså M till att legitimera och och göra MP "relevanta" i debatten. Ett MP som alltså annars har goda möjligheter att åka ur EU-parlamentet. Nu så riskerar alltså M att hjälpa dem bli kvar.

Moderaternas moraliska haveri:

https://www.svd.se/mp-och-m-ska-motas-infor-eu-valet

MP behöver ingen hjälp. MP är det parti som, under upptakten till EU valet, har ökat mest av alla partier. Moderaterna däremot har tappat i opinionsundersökningarna.

• KillBill
    KillBill skrev 2019-05-11 09:49:57 följande:

MP behöver ingen hjälp. MP är det parti som, under upptakten till EU valet, har ökat mest av alla partier. Moderaterna däremot har tappat i opinionsundersökningarna.

För moderaternas del så är nog tappet bara början på en nedåtgående opinionskurva. Jag tror inte att väljarna ser med blida ögon på att moderaterna stod upp för bidragsfuskaren Bengtzboe som misstänks ha lurat skattebetalarna mer än 150 000 kronor och att man nu kräver fängelse för fängelse för folk som har åkt pendeltåg utan biljett.

• KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-11 17:03:15 följande:
    Skriver han vars parti tappat över 5%enheter sedan Januari...
    Är det din kommentar till att moderaterna vill sätta folk som plankar på bussen men som såg mellan fingrarna när den moderate riksdagsmannen fuskat till sig mer än 150 000 kronor?
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2019-05-11 19:20:57 följande:
    Jag vet inte vilken buss moderaterna vill sätta plankare på, fuskaren har jag redan avhandlat, men får väl reptera för de som inte förstått.

JAg skrev att han borde avgå, och att utredning om ev straffpåföljd  välkomnades. Hur mycket var det nu S minskat sedan Januari? 
    Januari? Enligt svensk väljaropinion (en sammanvägning av flera opinionsinstitut) som görs av Sifo på uppdrag av Sveriges radio och som publicerades idag på morgonen så har stödet för moderaterna minskat med 16 % sedan valet (3,1 procentenheter) medan stödet för S har minskat med 5 % (1,4 procentenheter) sedan valet. Historiskt sett så är det vanligt att stödet för regeringspartier sjunker under mandatperioden för att återhämta sig igen till nästa val. Att stödet sjunker så kraftigt för ett oppositionsparti är nog mindre vanligt. 

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-13 06:37:11 följande:

Att MP accepterar en topplacering för en person som uttryckt sig positivt om en världsdiktatur visar att de de inte är ett parti som andra.

Att de är "kapade eller inte" är ingen fråga att ta lätt på. MP har blivit en del av den globala islamistiska rörelsens ambitioner. Delar av MP driver islamistiska frågor. Särskilt på lokal nivå. 

MP är inte ett parti som andra.

M borde skämmas som ger dem legitmitet.

Kapade? I en annan tråd hävdar du att det inte finns några som helst kopplingar mellan Lars Adaktussons kompisar i organisationen My truth och bosättarrörelsen trots att grundaren av My truth har kopplingar till bosättarrörelsen och har gjort uttalanden i frågor som rör bosättarna när han representerat My truth.

Är det bara ok när du gör det?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-13 10:05:03 följande:

Nu ljuger du igen.

Rent krasst har jag sagt att My Truth inte är en bosättarrörelse.

Allt annat som står i inlägget ovan är dina påhitt.

Är det någon som har kallat My Truth för bosättarrörelse?
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2019-05-17 19:35:16 följande:

Verkar som att fröken Bill tappade sugen här....!!!

Nja, tappat sugen vet jag inte. Jag blev bara förvånad över att Flash läste ETC som av många betraktas som en vänsterblaska. Själv har jag i huvudsak refererat till den kristna biståndsorganisationen Diakonia.

Lars Adaktussons kompis, Avihai Shorshan, tillika grundaren av My Truth, har varit bosatt på okuperat område (områden där bosättare betraktas som illegala).

Avihai Shorshan har band till bosättarrörelsen och han har förespråkat kollektiv bestraffning och tvångsförflyttning av palestinier. De flesta förstår nog det olämpliga med att bjuda in den typen av personer till våra parlament.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2019-05-19 10:48:58 följande:
    Nä, KB. 

Allt började med att du i tråden om förtroendet för regeringen hittade en ledarartikel om Adaktusson och My truth i Aftonbladet och hänvisade till denna som om den vore sanning. Artikeln i sin tur hänvisade till ETC.

Sedan ägnade du åtskilliga inlägg åt att försöka koppla My Truth till bosätterrörelsen. Du till och med hävisade till den person som intervjuades i ETC.

.
    Så du har inte "i huvudsak" hänvisat till Diakonia när det gäller My Truth men när ETC-spåret sket sig så gäller det för dig att justera historien.

.
    Förstår du hur meninglöst det blir att diskutera med dig när du inte håller dig till en historia genom hela resonmenaget? Det enda som återstår blir att peka ut era grövsta påhitt och felaktigheter i den kampanj ni driver mot KD.

Jag har i mitt första inlägg och möjligtvis i något till hänvisat till en uppgift i ETC medan jag har hänvisat till Diakonia i 6  eller 7 inlägg. Vart vill du komma? Propagerar du för att 6 av 8 inte ska betraktas som i huvudsak?

Det är mycket liten skillnad mellan kritiken i ETC och kritiken från Diakonia. Kritiken från den kristna biståndsorganisationen Diakonia går ut på att den israeliska organisationen My Truth har skapats av den israeliska medborgaren Avihai Shorshan som har band till bosättarrörelsen. Avihai Shorshan har förespråkat kollektiv bestraffning och tvångsförflyttning av palestinier.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten