Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

KillBill skrev 2021-09-15 09:51:45 följande:

Det är bättre att polisen får bedöma om det har skett ett brott eller inte. Enligt uppgift har en toppmoderat bett en ung flicka om nakenbilder. Den uppgiften i sig borde räcka för att polisen ska kopplas in. 

Utredningen ska inte bedöma om det skett ett brott eller inte utan om och på vilka grunder en anmälan ska göras. Och vem som ska anmäla vad. Det vore ju lämpligt om flickan och hennes familj vänder sig till polisen. Om ryktena stämmer om vem det gäller så är det sprängstoff, så jag förstår om M går försiktigt framåt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2021-09-15 10:21:27 följande:
    Grooming gäller om personen är under 15 år. Så var det inte i detta fallet. Har läst att det gällde när moderaten var 19 och flickan 16 år. Om det stämmer vet jag inte, men isåfall är det en storm i ett vattenglas.
    Nej, det stämmer inte.
  • nihka
    Rataxes skrev 2021-09-15 12:51:42 följande:
    www.facebook.com/519550685/posts/10158569956150686/

Den berörda tycker själv att det får vara slut på viskleken.

Det finns tydligen ryggradslösa kräk även hos moderaterna,
    Jag ogillar skarpt just denna riksdagsledamots framtoning, men det gör inte hen automatiskt skyldig till anklagelser.

Att döma människor på förhand är just vad ryggradslösa gör.
  • nihka
    Padirac skrev 2021-09-15 20:05:53 följande:
    Vad har Hanifs partikamrater gjort som är att likna med att sticka en kniv i hans rygg?

Att han får ha kvar sina arbetsuppgifter under utredningen?  Nu ville ju inte MUF-föreningen han skulle besöka ha honom där.. är det de som stuckit honom i ryggen med en kniv?

Vad menar du?
    Det där är en efterkonstruktion. Bali uttryckte att han var nöjd med partiets handhavande. 
  • nihka
    Tom Araya skrev 2021-09-15 20:52:36 följande:

Är det bara för mig som inga postade länkar fungerar längre?

Har inte funkat sedan den nya sidan introducerades igår. Påverkar även emotikoner. Nästan ingen reklam så även vissa fördelar, men de fixar de nog snart.
  • nihka
    nattuw skrev 2021-09-16 22:16:29 följande:

Jag ser att biologiundervisningen i våra skolor är lika usel som det påstås att den är.

Nu gällde frågan inte hur vetenskapen ser på spermier utan hur abortmotståndare ser på spermier. Det finns säkert någon enstaka extremist som anser att livet börjar i testiklarna.
  • nihka
    nattuw skrev 2021-09-18 12:22:03 följande:

Den vanliga hållningen bland abortmotståndare är att mänskligt liv börjar vid befruktningen. Den som läst biologi vet vad som avses med befruktningen. Att frågan om aborternas vara eller inte vara har med politik att göra eller att vissa vill sänka debattnivån ändrar inte på den saken.

Abortfrågan har med åsikter att göra. Inte vad som lärs ut på biologin i skolan. Människor som är emot abort kan kan vitt skilda uppfattningar om vad det är som ska skyddas.

En del accepterar inte preventivmedel eftersom det utgör en permanent abort av möjligt liv, en del accepterar inte dagen efter piller och en del menar att det är händerna ovanför täcket för att inte guds gåva ska skvätta fritt utanför livmodern.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2021-09-17 12:46:51 följande:

Det finns många livsformer vars definition som eventuell livsform kan behöva analyseras i detta ämne.

Är bakterier liv, exempelvis?

Det beror sig på hur man definierar liv.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2021-09-17 12:27:32 följande:

Och så har åklagaren beslutat att inleda en förundersökning  mot Hanif Bali.

Förhoppningsvis resulterar det i att det blir klarlagt att han antingen är oskyldig eller skyldig till det han påstås ha gjort.

www.svd.se/forundersokning-mot-hanif-bali-inleds

Det kommer att ta månader. Han pausar nu sina partipolitiska uppdrag. Oavsett om han befinns skyldig eller oskyldig så är han ändå märkt.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten