Inlägg från: man och nöjd |Visa alla inlägg
  • man och nöjd

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

FDFMGA skrev 2017-06-05 11:26:43 följande:
    Mot bakgrund av den betydelse SCB:s stora partisympatiundersökning tillmäts av de politiska partierna och den jämförelsevis mycket stora publicitet undersökningen får så får man anta att statistikerna på SCB, media och de politiska partierna ännu inte nåtts av de senaste rönen från skrikhögerns spetsforskare smile2.gif

Tänk att de som vill peta Kinberg Batra och hoppades på 14 procent för M i SCB inte hade förstått att det är tycktryckarna i Sentio som man ska pejla stämningen hos.smile2.gif
    Att pk-eliten medvetet gynnar sig själva skulle vara en överraskning?
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 11:51:28 följande:
    Eller hur! Busenkelt. Vet nästan hela gymnasieklasser som registrerat sig som en övning i kritiskt tänkande.
    Antar att alla röstade på sd med tanke på deras resultat i dessa undersökningar.

Man blir smått fascinerad över att du inte inser att även den random utvalde glatt manipulerar andra undersökningar.
  • man och nöjd
    Flash Gordon skrev 2017-06-05 14:38:05 följande:
    Nä, men då är det flera som skall vinna över oddsen - vilket i sig minskar sannolikheten.

Alltså, om det är en eller tio som försöker lura systemet ihop är inte det intressanta.

Det intressanta är hur många falska sgnaturer lyckas du/ni få förbi YG:s säkerhetskontroller och vad är odddset för att X antal av dessa väljs. Månad efter månad - om du ska ha någon slags systematiskt fusk över tid.

Så rent matematiskt går det i praktiken inte att fuska på det sätt som vissa tror.
    Haha, man kan ju misstänka att YG blir lite misstänksamma när 600 konton startas från sveavägen 68.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 22:47:15 följande:
    Du har fel om du tror du känner mig.
    Det skulle onekligen vara spännande om du bytte nick till "konsekvent".
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 23:15:33 följande:
    Nej. Jag kunde inte hitta det påståendet som du felaktigt påstått att jag påstått.

Jag kan inte hitta dina fantasier.

15% mer är inte  "en galen överrepresentation", utan bara 15 procent.
    Kanske inte skrev så ordagrant. Varför inte prova att leta efter exakt det du faktiskt påstod att jag skrivit. Ett tips: du kommer inte hitta det.

Varför letar du efter mina fantasier? Och tror du att du kommer hitta dem på FL?

Du kan inte räkna procent. 45 är 50% mer än 30.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 23:17:31 följande:
    Vänligen håll dig till sanningen och hitta inte på vad jag har sagt och inte sagt.
    Det gör jag. Kommer du skicka fler bilder på ankor nu?
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 23:30:00 följande:
    * Varför inte hitta på eget eget svar om vad jag tycker och tror. Varför överge en djupt rotad vana?
    * Jag har inte försvarat utan informerat om vad han själv har sagt. 
    * Hahaha! Men så är det. Deal with it.
    Behöver inte hitta på någonting. Detta gör du så bra utan min hjälp.

• man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 23:39:16 följande:
    Du hittar på vad jag sagt och surar ihop när jag inte går med på diskutera dina påhitt. Dutten då!
    Vad har jag hittat på menar du?

Ska du posta en till ankbild nu?
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 23:35:30 följande:
    Du kunde byta till "Man och missnöjd"
    Skulle vara missvisande, då jag är en glad kapitalist.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 23:59:03 följande:
    Fast jag skrev aldrig det du påstod att jag skrev. Så varför skulle jag leta efter något jag aldrig påstått att du påstått?

Hur du än vänder och vrider på saken så har till och med personerna som gjorde undersökningen du hänvisade till dragit slutsatsen att statsvetarna tillhörde mittengruppen. Inte högergruppen, inte vänstergruppen utan mittengruppen.

Varför har du så oerhört svårt för att ge dig när du har fel?
    Vad påstod jag att du skrev menar du?

Enligt resultatet av undersökningen var övervikten åt vänsterhållet förödande. Slutsatserna du pratar inkluderar mer än statsvetarna, såsom ekonomer etc.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten