Inlägg från: man och nöjd |Visa alla inlägg
  • man och nöjd

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

FDFMGA skrev 2017-06-04 20:54:27 följande:
    Tycker du.

Tror du att det beror på att du permanent har fällt upp folieparabolen - du vet den där du tar in alternativa fakta som att så gott som alla statsvetare är vänster.

Själv tycker jag nog att skrikhögern är en av de mest fnoskiga företeelserna vi haft i Sverige sen början av 1900-talet då det tutades om att mänskligheten skulle gå under och uppslukas av svansen till Halleys komet.

Faktaresistens är en nygammal företeelseSolig
    Du tjatar väldigt mycket om fakta, men har väldigt lite i den vägen att komma med.

Fakta är att alternativ fakta kan vara lika sanna/osanna som Aftonbladet.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-05 00:28:25 följande:
    Tja, rent principiellt har jag inget att invända mot bekräftelseforum där skrikhögern kan putsa på varandras dumheter och uppnå någån form av tillfredsställelse genom detta.

Men nu påstod du att så gott som alla statsvetare är vänster.

I ankdammen kan man kvacka om sådant och få uppleva tillfredsställelsen i att de andra ankorna snattrar bekräftande - men FL är ett allmänt forum där man saker inte blir sanna bara för att man kvackar ut ett påstående.

Vilka belägg har du för att så gott som alla statsvetare är vänster?
    Finnish Economic Papers (2/2009) presenterar forskarna Niclas Berggren, Henrik Jordahl och Charlotta Stern resultaten från en enkät som skickades ut till 4301 akademiker (i princip samtliga doktorander, forskare och lärare inom sju discipliner vid 25 högskolor och universitet) och besvarades av 1512. Huvudfrågan gällde partisympati.
    Generellt håller företagsekonomer, nationalekonomer och jurister i huvudsak till höger. Ekonomhistoriker, statsvetare, genusvetare och sociologer lutar åt vänster.

Nu kan du springa tillbaka till ankdammen och kvacka vidare om skrikhöger. Kanske fortsätta skylla dina egna tillortakommanden på andra?
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 00:57:40 följande:
    Inte så gott som alla, utan alla . För att göra ett bättre jobb än SCB har hen gått ut med en undersökning bland alla statsvetare och fått in svar från alla 8000 där alla har svarat exakt samma sak. Så vet hen att alla statsvetare är vänster plus att han vet att de inget kan. Antagligen baserat på att de är vänster
    Tyvärr är det ju du själv som tror att det är korrekt att extrapolera.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 05:51:58 följande:
    Hahahahahaha! Så som du har hållit på och käftat om att en studie med en svarsfrekvens på 53,6% är värdelös pga av bortfallet, så vill du styrka dina egna galna påståenden om att "alla" statsvetare har vänstersympatier med en studie med en svarsfrekvens på ca 35%. Denna studie visar dessutom att 30% röstar borgerligt mot 45 % som röstar rödgrönt.

http://www.medarbetarportalen.gu.se/News/gu-journal/innehall/Nyheter+Detalj//hur-rostar-akademiker-.cid943626?languageId=100000&skipSSOCheck=true

Det är inte bara läsförståelsen som fattas för dig!

Slutsats: jag hade rätt. En galen överrepresentation åt vänsterhållet.

Sen kan du gärna visa var jag skrivit att svarsfrekvensen allena gör en undersökning värdelös.
  • man och nöjd
    KillBill skrev 2017-06-05 08:08:07 följande:
    Nu är del väl emellertid så att i den här typen av opinionsundersökningar så räknar man ett bortfall på 65% som jämförelsevis högt och ett bortfall på 46% som jämförelsevis lågt så

man kan faktiskt kritisera den ena och acceptera den andra med samma logik.
    Om alla hade svarat hade vörmodligen sett en ännu kraftigare övervikt åt vänsterhållet.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 05:52:59 följande:
    Det är fel.
    Konsekvens är inte din starkaste gren.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-05 10:19:07 följande:
    Men det verkar väl rimligt och mycket långt ifrån det du kvackade om,

40 procent är inte ens hälften

Inte skyller jag skrikhögerns tillkortakommanden på något annat än att narcissismen

kråma sig och söka bekräftelse som vore man USA:s president Donald Trump.
    Tycker du att du är tuff när du kallar mina inlägg för kvackande, eller är du mer stolt över de övriga angreppen?

Värt att notera är den kraftiga överrepresentationen av vänsterpartister. F.ö är tycker jag din tolkning av statistiken är direkt missvisande, även om jag håller med om kritiken mot svarsfrekvensen.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-05 10:21:28 följande:
    Hm, så ryssarna har börjat dokumentera skrikhögerns aktiviteter.
    Vem är skrikhögern?
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 11:08:16 följande:
    Slutsats: du hade FEL. Femton procents övervikt åt ena hållet är inte "en galen överrepresentation". Undersökarna själva kallade gruppen som läste statsvetenskap för "mittenämnen med viss vänsterinriktning"  utifrån gruppindelningen "högerämnen, mittämnen med viss vänsterinriktning och vänsterämnen".

Sedan kan du gärna visa var jag har påstått att du har skrivit att svarsfrekvensen alena gör en undersökning värdelös. Du hade ju ett par till ogiltiga argument som att SCB hade "kalibrerat"  sina resultat - alltså fuskat. Och inga belägg för det. Förstås.
    Du kunde alltså inte hitta detta påstende från mig. Haha. Istället tvingas du börja yra om hur SCB tvingas justera resultat avseende sd för att inte hamna helt snett i mätningarna.

Hur tror du själv att det går till när undersökningen visar t.ex 7% till sd och scb vet att de är mycket större än så?

45 är 50% mer än 30. Således en galen överreprentation. Ditt referat till en subjektiv bedömning är lika ointressant som alla ank-bilder du har för vana att posta.

• man och nöjd
    nihka skrev 2017-06-05 11:20:46 följande:
    "Tyvärr är det ju du själv som tror att det är korrekt att extrapolera."

Räknar du på samma sätt i riksdagsvalet, alla som röstar blankt eller inte röstar alls har vänstersympatier?

Tror din kompass är lite off. Jag kan ju använda mig själv som glasklart exempel som blivit kallad vänsterextremist i åratal här av bekännande individer på extremhögerkanten och de som föredrar halvmesyren SD. Jag har röstat på moderaterna i alla år. Det är alltså lite si och så med verklighetsuppfattningen bland mobben.
    I riksdagsvalet extrapoleras soffliggarnas röster i linje med valresultatet. Frågan är om du tror att soffliggarna i miljonprogrammen hade röstat lika som övriga?

Nu har jag inte kallat dig vänsterextremist även om jag noterat att du försvarar kommunisten Lars Ohly.

Vidare tror jag inte ett ögonblick på att du röstat på moderaterna.

Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten