Inlägg från: Rebeccank |Visa alla inlägg
  • Rebeccank

Deppig efter abort

Jag gjorde abort för lite drygt en månad sedan i v.13+6, alltså sen medicinsk abort.

Vi fick veta i Oktober att jag var gravid och blev jätteglada! Det fanns inte på världskartan att vi inte skulle behålla barnet. En vecka före jul kommer han och gör slut. Pang!

Hur jag skulle göra med barnet var mitt beslut sa han. Sen hörde jag inget mer. Fick med vänner och familjs stöd ta beslutet att inte behålla barnet. Det var ju inte alls så det skulle bli! Skulle jag få berätta för barnet att din pappa stack? Då jag också har en dotter redan på 6 år med turner syndrom och förträngning i aorta så det blir en hel del sjukhusbesök, skulle jag alltså bli ensam med två barn? Jag vet fortfarande inte om det var rätt beslut, men jag kunde inte skaffa ett barn med en man som betett sig så, barnet förtjänade bättre. Jag är 25 år, han är 40.. Jag blev inlagd före nyår och fick framkalla ett missfall och det är det värsta jag gjort i hela mitt liv, min lilla som skulle födas i Juni. Psykiskt har jag fortfarande inte sagt hejdå, jag är inte redo. Ändå fram tills för någon vecka sen har jag inte kunnat sova, har jag somnat har jag drömt mardrömmar. Varit sjukskriven men nu kommit tillbaka till jobbet vilket är så himla skönt. Men det känns aldrig som att jag kommer släppa detta, och funderar fram och tillbaka. Jag ville och vill verkligen ha fler barn! Men under rätt omständigheter, och så att det blir bra för alla parter. Ursäkta om jag kom ifrån ämnet, vissa dagar går bra, vissa dagar bara gråter jag, känner ångest och skuld till barnet.

KRAM

Svar på tråden Deppig efter abort