Inlägg från: Mytilio |Visa alla inlägg
  • Mytilio

Deppig efter abort

Jag känner precis igen mig i det du berättar. Kan säga att för min del tog det ca 4mån innan det började kännas bättre. Men, min abort blev utdragen pga att den medicinska inte blev fullständig och jag fick göra en skrapning en månad senare.

Jag kan bara säga att det tar tid, ge det den tid du behöver. Det är helt okej att vara ledsen, min kurator sa att hon varit mer orolig för mig om jag inte varit ledsen och haft ångest.

I måndags var mitt BF-datum så den här veckan är lite extra tung, men annars har jag kommit långt i min process till att må bättre. Men jag ska vara ärlig och säga att jag känt mig som ett riktigt psykfall emellanåt.
    Men det blir bättre!! Jag gick ner i arbetstid en period för det tog så mycket på mig mentalt.

Nu tampas jag med en barnlängtan och en sambo som är nöjd med det barn han har sedan ett tidigare förhållande. Detta gör att jag fortfarande mår dåligt över hela grejen, men det handlar eg om att jag är besviken över att han inte vill ha ett barn med mig - handlar eg inte så mycket om aborten i sig. Jag mår mycket bättre även om jag fortfarande har tunga dagar, och det kommer du också att göra tids nog <3

Om du vill ha någon att höras mer med kring detta kan du gärna mejla mig!

Svar på tråden Deppig efter abort