• Lariz

Utomkvedshavandeskap

Hej! 

Någon här som varit med om utomkvedhavandeskap och som kan informera mig lite om det?

Vad hos läkaren idag efter en månad med gravsymtom och utan mens, är på BIM+8 nu, och hon misstänkte just utomkvedshavandeskap. Så får jag ingen mens/blödning snart ska jag tillbaka för ultraljud. 

Vill gärna veta vad ni haft för symtom, vad för behandling som getts och hur det påverkat er efter? 

• Svar på tråden Utomkvedshavandeskap
  • Lariz
    Femblirsex skrev 2017-01-31 13:30:16 följande:

Hej!

Jag hade det sep 2015.

Jag hade vanliga grav symtom och pulsade.

För min del brast det i v 12 typ, helt ärligt minns jag inte exakt vecka.. Fick av det en blödning så dom fick operera bort en äggledare och fostret.

Jag fick barn igen i november så jag kunde bli gravid igen.

Du har ju koll på läget, så det kommer väl inte gå lika långt som det gjorde för mig :)

Har du plussat?

Svarar gärna på frågor om du undrar något

Nej inget plus varken för en vecka sen eller idag, men hon misstänkte det ände, som sagt får jag ingen blödning inom 1-2 veckor ungefär så ska jag på ultraljud!

Tack så mycket för ditt svar! :)
  • Lariz

Jag kan Max vara vecka fem om man räknar från senaste mensens första dag, skulle avvakta 1-2 veckor till och se ifall det kom ut med en blödning..

har inte kännt något i magen förutom när jag va hos läkaren idag och hon undersökte magen och det gjorde fruktansvärt ont i vänster sida nertill i magen

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap