• LinaJ87

Följas åt i väntan på bim?

Tisse85 skrev 2017-02-07 19:08:07 följande:

Hur i hela friden har du lyckats vänta :) de är starkt jobbat.

Jag kommer inte kunna sova, ska vänta här tills du har gjort det inatt :D

Ingen aning! Men hade absolut inte kunnat vänta till söndag!

Haha. Hur ska jag kunna sova då?
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-08 06:35:31 följande:

Hur gick det??

Oo så spännande... <3

Kunde inte blivit mer negativt! Stod och tittade på det i en halv evighet för att se om det kanske ångrade sig. :P

Dock BIM -4 eller -5 idag. Väntar nog till BIM med att ta ett nytt test. Och är det negativt har jag en hel cykel till att fokusera på mig och min sambo. Och en chans att hinna gå ner ytterligare i vikt och innan en graviditet. :)
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-08 10:51:44 följande:

Det finns såna early test, var det sånt du använde?

Snart är kl 15 här..

Som sagt ditt test kan helt enkelt bara vara för tidigt.

Mitt var ett sånt där superdupertidigt som mäter redan från 5 istället för vanliga 25.

Vi får se hur det blir på BIM.

Nu ser jag framemot att se ditt positiva test!!! <3
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-08 14:30:12 följande:

3 positiva gravtest av 3. Nu vågar jag tro att jag är gravid:D

Åh, Megastort grattis! <3
  • LinaJ87

Försvann från tråden (om någon saknat mig). Antar att jag blev lite besviken när testet var negativt i onsdags. Idag är BIM och mensen har inte kommit. Haha. Kollade mest hela tiden. Var på vårdcentralen igår eftersom jag varit extremt kissnödig de senaste två veckorna och i fredagskväll fick jag en riktigt kraftig, lågt sittande ryggsmärta. Men enligt prov och farbror doktorn ingen UVI, varken kliniskt eller labmässigt. Min mor (som inte vet att jag och sambon försöker) menade att jag kanske var gravid, när jag pratade med henne på telefon. Hon hade haft samma smärta när hon väntade mig eller min syster.

Så nu går jag här och vet inte riktigt vad jag ska tro. Kan inte låta bli att hoppas heller. Vågar inte testa heller, speciellt med tanke på hur besviken jag blev i onsdags.

• LinaJ87
    flisan89 skrev 2017-02-12 15:51:02 följande:

Fast i onsdags? Det är ju längesen, och tidigt! Testa igen idag! Här får du en bild på "normala" hcgnivåer före förväntad mens, inte så konstigt att många tycker att dom plussar "sent" när dom pussar på bim.. Suck :)

Hållet tummarna!

Testet jag använde visar positivt redan från nivåer på 5 (till skillnad från vanliga 25) och därför var jag rätt säker på att det verkligen var negativt. Annars håller jag helt med om att BIM -5 är tidigt att testa.

Får se om jag vågar mig på ett test ikväll. Och tack!
  • LinaJ87
    RipNikita skrev 2017-02-12 19:35:07 följande:

Jag känner knappt något heller.Har lite molande värk från och till. Har haft sen i måndags. Också mycket hungrig. Har BIM idag och mensen har inte kommit än. Men jag vågar verkligen inte testa..så rädd för neg

Hade sjukt ont långt ner i ryggen i fredagskväll, hela lördagen och i morse. Kunde inte sova på natten. Lite hugg och stick i magen. Lite molande värk. Just nu värk i ljumskarna. Smått ömma bröst, vilket jag dock brukar ha innan mens. Svagt illamående och lite yrsel. Dock säker på att jag mest letar symtom kopplade till en önskad graviditet.

Lutar åt att jag tar ett test imorgon innan jobb. Håller tummarna för oss båda! <3
  • LinaJ87
    Mijjan skrev 2017-02-12 22:46:20 följande:

Vilket test är det? Här är det manscykelns 28e dag och ingen mens än i sikte... Trots gårdagens negativa clear blue börjar jag hoppas lite ändå <3

Från Abblo Pharma. Tog ett nytt nu på morgonen, kunde inte vänta mer. Två streck!!! Testade även ett vanligt från RFSU. Väldigt svagt, men även där ett streck. Nu ska jag bara få in i min lilla hjärna att jag med stor sannolikhet är gravid. Haha. Blir väl till att testa imorgon igen. <3
  • LinaJ87
    RipNikita skrev 2017-02-13 07:08:07 följande:

Hoppas på bästa för oss båda. Jag vågar inte testa förrän typ till helgen om tanten inte kommit. Jag har så sjukt oregelbunden mens också så vet inte vad jag La gå efter :( <3

Känns ju som en evighet till helgen! Håller tummarna för dig!
  • LinaJ87
    LinaJ87 skrev 2017-02-13 06:16:58 följande:

Från Abblo Pharma. Tog ett nytt nu på morgonen, kunde inte vänta mer. Två streck!!! Testade även ett vanligt från RFSU. Väldigt svagt, men även där ett streck. Nu ska jag bara få in i min lilla hjärna att jag med stor sannolikhet är gravid. Haha. Blir väl till att testa imorgon igen. <3

RipNikita skrev 2017-02-13 08:02:14 följande:

Ja det känns som evigheter. Tack. :)

Hur gick det för dej då?

Se ovan :)
  • LinaJ87
    Martinalove skrev 2017-02-13 08:19:54 följande:

[quote=77406414][quote-nick]LinaJ87 skrev 2017-02-13 06:16:58 följande:[/quote-nick]Från Abblo Pharma. Tog ett nytt nu på morgonen, kunde inte vänta mer. Två streck!!! Testade även ett vanligt från RFSU. Väldigt svagt, men även där ett streck. Nu ska jag bara få in i min lilla hjärna att jag med stor sannolikhet är gravid. Haha. Blir väl till att testa imorgon igen. <3[/

Grattis! Hade du nå spec symptom?

I fredags hade jag en galen smärta i långt ner i ryggen. Kissar mest hela tiden. Eftersom stickan var negativ i onsdags så misstänkte jag UVI. Åkte till VC i lördags. Träffade doktor och testade för UVI, men ingen UVI. (Dock konstigt att de inte kollade eventuell graviditet.) Mamma berättade att honhaft samma symtom när hon väntade mig så hon trodde att jag var gravid.

Sen har jag även haft lite yrsel, ytterst lätt illamående, stick i magen och molande värk. Högre puls har jag också fått.
  • LinaJ87
    RipNikita skrev 2017-02-13 08:20:32 följande:

Ååh vad härligt! Grattis :D

Tack! Har bara inte riktigt sjunkit in än.
  • LinaJ87
    Martinalove skrev 2017-02-13 17:19:13 följande:

Jag var hos umo idag o testet visa neg, dock har de inte gått 2 veckor ens , de har gått 11-12 dar, mensen beräknas komma på tors.

Än är det tidigt. Testet jag tog på BIM -4 mätte från så låga nivåer som 5 (vanliga mäter från 25) och det var tokblankt. Håller tummarna! <3
  • LinaJ87
    Booties skrev 2017-02-14 10:44:51 följande:

Tog ett Clearblue Early imorse, toknegativt. 2 dar kvar till BIM, så lutar åt att ta nya tag nästa ÄL :/ Molar fram och tillbaka i magen så tant röd kommer nog väldigt snart.

Grattis till dig, LinaJ87!! Så roligt, ta hand om dig :)

Tack! Ska göra mitt bästa <3
  • LinaJ87
    Puffmajs skrev 2017-02-14 14:49:44 följande:

Hade också huvudvärk, och har fortfarande, plussade förra veckan <3 bim idag :)

Huvudvärk här med sedan några dagar. Och (b)im i söndags :)
  • LinaJ87
    Martinalove skrev 2017-02-15 17:27:06 följande:

Hoppet verkar vara ute, har bim imorn o har lite mensvärk till o från o mår illa just nu..

Eller har du funnits någon som plussat trots mensvärk dagen innan mens?

Hade inga symtom innan BIM. Bortsett från ett fruktansvärd smärta lågt sittande i ryggen. Det här med symtom är ju helt individuellt. Ta ett test och se! :)
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?