• LinaJ87

Följas åt i väntan på bim?

Tisse85 skrev 2017-02-06 18:34:11 följande:

Jag bm den 10/2 men kunde inte hålla mig så redan i fredags fick jag ett plus på 2 tester.

Använde clearblue early, ett nytt test som man kan använda 6 dagar innan mens.

Jag har en dotter som är 8år, jag gjorde bara ett gravtest när jag väntade henne.

Hur många ska man behöva göra för att man ska lita på svaret? Känns som att jag skulle kunna kissa på apotekets alla tester dom har inne.

Oo det är ju snart onsdag :D hoppas verkligen på ett starkt pluss!! Då borde vi ha bf nästan samtidigt.

Har du några symtom?

Har lite värk och stickningar i tjejmagen. Någon sur uppstötning och lätt illamående. Tror mest jag leta symtom. Första barnet och första försöket så har noll referenser.

Haha!!! Tror inte man behöver ta alla testerna. Även om jag också gärna gjort det om det betytt att Knoddas flyttat in i min mage.

Håller absolut tummarna för oss båda. Hade varit så kul med bf nästan samtidigt :)
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-06 20:11:19 följande:

Åå va spännande med första barnet.

jag typ letade efter symptom oxå :) nästan så man tvingade sig själv att kanske ha lite ont i magen eller måste lite illa. Men tror det är jätte vanligt att man gör det.

Får man fråga vart du bor?

Superspännande! Och fruktansskräckligt på samma gång. Och det bästa är att min sambo är minst lika förväntansfull. Han längtar efter att få skämma bort mig. Ännu mer.

Bor nere i Skåne. Vart bor du?
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-06 20:38:48 följande:

Jag bor i linköping. Missade symptom uppdateringen.

jag hade världens värsta ägglossnings smärta som kom onsdagen den 2/10. Jag låg mest i sängen o hade så jävla ont o fick sån smärta i brösten. Men dom sista ägglossningarna har varit så för mig o sen håller det i sig till efter mens. Så tänkte inte mera på det.

Mitt första tecken som jag reagerade på var att jag åt världens minsta choklad bit onsdagen efter. O fick världens finne i pannan o några små runt näsan. Jag har aldrig i livet haft finnar och sen från ingenstans kom det blåsor i munnen.

Så kunde inte låta bli o testa mig. Hittade då den clearblue early testen som visar redan 6 dagar innan bm.

Idag är jag i v4 och dom enda symtomen jag har är ju smärta i brösten, lite små smärtor i tjejmagen och ingen matlust alls. Jag vill helst inte äta något alls förens på kvällen. Då äter jag allt :) o så sover jag till efter lunch.

Så glad för din skull!!!! :) Hoppas kunna göra dig sällskap i nedräkningen till bf. Fast chansen känns ganska liten med tanke på att allt är första för min del. Och dessutom mycket piggare än vanligt. Eller pigg, vanligtvis ganska trött av mig. Dock ett sjukt svängande och känsligt humör. ;) Sån evighet till onsdag nu. Längtar ihjäl mig och samtidigt så rädd för hur ledsen och besviken jag ska bli om det är negativt. Håll tummarna för mig!
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-06 21:26:54 följande:

Oo älskade du jag håller alla tummar och tår.

Glömde den värsta symtomen.

Jag gråter över allt! Och har humörsvängningar delux :D min sambo sa att han hade överseende med mitt ilska jag tjuter över allt. Jag känner mig som värsta pms kossan.

jag bor i linköping, vart bor du?

Tror jag längtar mera tills onsdag en va du gör nu :D

Tack fina du!

Hoppas du har en sambo med samma, otroliga tålamod som min. :)
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-06 22:47:11 följande:

Min sambo verkligen längre efter barn för första gg i livet. Han blir då 34 snart.

Men jag är imponerad av hans tålamod. Han har verkligen inställningen det blir när det blir.

Tro att vi tjejer har lättare att gå på nålar, leta symptom o längta tills att mensen är sen för vi har på något sätt mera koll:D dom kan ju bara förlita sig på vad vi säger o sen vänta.

Beställde hem ett sånt digitalt test som ska visa veckor. Kommer på onsdag så får bli ett nytt test då.

Fast min sambo letar symtom på mig hela tiden. Får säga till honom att det bara är jag som känner efter förmycket.

Skönt att din sambo har en så avslappnad inställning. Behövs någon som håller en lugn. Lite iaf. ;)

Åh, nu längtar jag ännu mer till onsdag!
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-06 22:59:39 följande:

Onsdag:D kan de inte bli Onsdag nu.

Oo tänk om vi båda får ett plus då. De skulle vara super härligt och lite häftigt.

jag skulle nog bli väldigt besviken efter som att jag har haft 2 positiva innan.

Hade verkligen behövt att det var onsdag idag. Vaknade till en grinig sambo. Tydligen hade jag pekat på och knuffat honom ut sängen, och sagt diverse mindre snälla saker. I sömnen. Och när han sen berättade vad jag sagt och gjort så började jag skratta och storböla. Samtidigt. Hormoner kanske?

Onsdag imorgon!
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-07 09:52:46 följande:

Fniss :D han måste vara sömning idag.

Aa jag väldigt okontrollerade hormoner då jag tyvärr gråter över allt.

Jag har sovit så dåligt sista dagarna.

Kan inte somna in utan är typ rastlös i kroppen & när jag somnat vaknar jag flera gg av att armarna har donat bort på mig.

IMORGON ÄR DET VÅRAN DAG <3

Mer och mer säker på att jag blandar ihop symptomen med en UVI. Vilket jag iofs aldrig heller tidigare varit med om. Men om en 14 timmar vet jag. Onsdag <3
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-07 18:23:55 följande:

Varför tror du att du har blandar ihop det med UVI?

Urs jag är livrädd varje gg jag känner värk i tjejmagen eller går på toan.. gode gud inte mens är enda tanken.

Hoppas verkigen att det är pluss imorgon oxå. Då är det 3 av 3.

Jag får mitt test i brevlådan så de kommer inte förens vid 15 :/ urs evighet tills dess.

För jag är kissnödig mest hela tiden!

I mina ögon bör du kunna vara lugn. Två riktigt fina sträck. Blir minst sagt arg om du inte får plus imorgon också.

Usch, denna väntan. Vad har du beställt för test? Digitalt?Har tidigare test, vanliga test och digitala test liggandes här hemma. Ett helt under att jag inte kissat på alla än!
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-07 18:41:53 följande:

Jag har beställt ett digitalt clearblue veckor visare.

Hur många test har du gjort innan o när gjorde du dom? Du hade oxå bm 10/3?

Oo kan du inte bara kissa på det :D

Så förväntansfull inför ditt test imorgon. :)

Imorgon blir mitt första test. Någonsin. BIM den 12e. Kommer gå upp mitt i natten bara för att testa. Haha.
  • LinaJ87
    Lillen 84 skrev 2017-02-07 21:31:37 följande:

Ska bli intressant och se hur det blir när ni testar håller tummarna :D

Jag har fortfarande inga tecken på mens. Men väldigt ömma bröstvårtor och flytningar. Är på dag 28 idag ca. Brukar ligga på 25 till 28. Och idag var det negativt. Men tänkte fint ge upp än. :D

Håller tummarna för dig och att det bara är hormonerna som tar lite extra tid på sig!
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?