• Tisse85

Följas åt i väntan på bim?

LinaJ87 skrev 2017-02-06 21:01:29 följande:

Så glad för din skull!!!! :) Hoppas kunna göra dig sällskap i nedräkningen till bf. Fast chansen känns ganska liten med tanke på att allt är första för min del. Och dessutom mycket piggare än vanligt. Eller pigg, vanligtvis ganska trött av mig. Dock ett sjukt svängande och känsligt humör. ;) Sån evighet till onsdag nu. Längtar ihjäl mig och samtidigt så rädd för hur ledsen och besviken jag ska bli om det är negativt. Håll tummarna för mig!

Oo älskade du jag håller alla tummar och tår.

Glömde den värsta symtomen.

Jag gråter över allt! Och har humörsvängningar delux :D min sambo sa att han hade överseende med mitt ilska jag tjuter över allt. Jag känner mig som värsta pms kossan.

jag bor i linköping, vart bor du?

Tror jag längtar mera tills onsdag en va du gör nu :D
  • Tisse85
    Tisse85 skrev 2017-02-06 21:26:54 följande:

Oo älskade du jag håller alla tummar och tår.

Jag gråter över allt! Och har humörsvängningar delux :D min sambo sa att han hade överseende med mitt ilska jag tjuter över allt. Jag känner mig som värsta pms kossan.

Tror jag längtar mera tills onsdag en va du gör nu :D

Haha du bor i Skåne. Vart fel
  • Tisse85
    Callisia skrev 2017-02-06 21:14:47 följande:

Tack för uppdatering om hur du mått efter ägglossning. Jag är också i v 4 idag ifall det finns ett litet liv i magen! Kul att vi har samma datum! Vart bor du?

Jag ska försöka vänta tills på söndag innan jag testar. Blir nästan lite nervös av tanken nu bara haha.

Jag har fått munsår samt ett par finnar på kinden. Jättekonstigt för mig! Åh vad jag önskar att detta kan bli ett plus! :)

Oj vilket imponerande tålamod du har som har planerat test söndag. Haha hade jag aldrig klarat
  • Tisse85
    Callisia skrev 2017-02-06 21:46:51 följande:

Åh nej, humörsvängningar! Jobbigt värre! Jag är ganska nervös av mig för tillfället. Gnager på naglarna som jag aldrig gör annars. Min man undrar om jag är nervös...ehh jo men liiite kanske! :D

Jag bor i utanför Göteborg.

Ja men jag tänker att jag bara måste vänta tills på söndag även om jag nästan inte stör ut med att vänta. Gäller att hålla sig väl sysselsatt så går det bättre. Jobba intensivt liksom ????

Har ni försökt få barn flera gånger eller är detta första gången?

Jag tog ut min p ring i september och har sedan dess varit oskyddad vid samlag.

Men vi har inte räknar ägglossnings dagar & försökt pricka in utan det har verkligen varit som vanligt.

Förutom föra fredagen då skickade jag ett sms till min sambo o sa att han hade ett jobb när han kom hem från sitt resejobb, o han kom hem just den fredag kvällen o jag hade räknat ut med sån ägglossnings kalender på nätet att det var då. O det var det visst:D

jag har en dotter som är 8 år oxå <3
  • Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-06 22:19:41 följande:

Tack fina du!

Hoppas du har en sambo med samma, otroliga tålamod som min. :)

Min sambo verkligen längre efter barn för första gg i livet. Han blir då 34 snart.

Men jag är imponerad av hans tålamod. Han har verkligen inställningen det blir när det blir.

Tro att vi tjejer har lättare att gå på nålar, leta symptom o längta tills att mensen är sen för vi har på något sätt mera koll:D dom kan ju bara förlita sig på vad vi säger o sen vänta.

Beställde hem ett sånt digitalt test som ska visa veckor. Kommer på onsdag så får bli ett nytt test då.
  • Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-06 22:52:50 följande:

Fast min sambo letar symtom på mig hela tiden. Får säga till honom att det bara är jag som känner efter förmycket.

Skönt att din sambo har en så avslappnad inställning. Behövs någon som håller en lugn. Lite iaf. ;)

Åh, nu längtar jag ännu mer till onsdag!

Onsdag:D kan de inte bli Onsdag nu.

Oo tänk om vi båda får ett plus då. De skulle vara super härligt och lite häftigt.

jag skulle nog bli väldigt besviken efter som att jag har haft 2 positiva innan.
  • Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-07 09:14:07 följande:

Hade verkligen behövt att det var onsdag idag. Vaknade till en grinig sambo. Tydligen hade jag pekat på och knuffat honom ut sängen, och sagt diverse mindre snälla saker. I sömnen. Och när han sen berättade vad jag sagt och gjort så började jag skratta och storböla. Samtidigt. Hormoner kanske?

Onsdag imorgon!

Fniss :D han måste vara sömning idag.

Aa jag väldigt okontrollerade hormoner då jag tyvärr gråter över allt.

Jag har sovit så dåligt sista dagarna.

Kan inte somna in utan är typ rastlös i kroppen & när jag somnat vaknar jag flera gg av att armarna har donat bort på mig.

IMORGON ÄR DET VÅRAN DAG <3
  • Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-07 16:20:21 följande:

Mer och mer säker på att jag blandar ihop symptomen med en UVI. Vilket jag iofs aldrig heller tidigare varit med om. Men om en 14 timmar vet jag. Onsdag <3

Varför tror du att du har blandar ihop det med UVI?

Urs jag är livrädd varje gg jag känner värk i tjejmagen eller går på toan.. gode gud inte mens är enda tanken.

Hoppas verkigen att det är pluss imorgon oxå. Då är det 3 av 3.

Jag får mitt test i brevlådan så de kommer inte förens vid 15 :/ urs evighet tills dess.
  • Tisse85
    Callisia skrev 2017-02-07 12:28:05 följande:

Haha kul att din man fick höra att han hade jobb att göra när han kom hem. Surprise! :D Jag har tyckt det är svårt att veta när jag har ÄL för jag tror min har inträffat tidigare än den borde enligt uträkningar. Men förhoppningsvis prickade vi in den förra gången. Det visar sig till helgen!

En dotter på 8 år, samma åldersskillnad som hos mig och mina syskon. Det kommer bli en stolt storasyster om det kommer en bebis <3

Imorgon är det onsdag och då ska du testa igen antar jag? :D Jag håller tummarna. Jag vill ju veta hur det går för alla här, ifall det blir många som plussar! Spönnandeee..

Jag har läst på väldigt många sidor att det bara är 25% chansa att ägget blir befruktat. Det är ju hur lite som helst :(

Imorgon kommer mitt digitala veckor test vid 15 & då blir det ett test till.. hoppas verkigen att det visar att jag är gravid. Då jag redan har haft 2 positiva innan så kommer de vara en väldigt stor besvikelse om de inte vissar det imorgon .

Egentligen är det bara att ligga 3 gg i veckan mellan mens o mens :D till slut så prickar man ju.

Ägget lever upp till 24 timmar och en frisk spermie stannar ju ca 3 dagar.
  • Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-07 18:36:20 följande:

För jag är kissnödig mest hela tiden!

I mina ögon bör du kunna vara lugn. Två riktigt fina sträck. Blir minst sagt arg om du inte får plus imorgon också.

Usch, denna väntan. Vad har du beställt för test? Digitalt?Har tidigare test, vanliga test och digitala test liggandes här hemma. Ett helt under att jag inte kissat på alla än!

Jag har beställt ett digitalt clearblue veckor visare.

Hur många test har du gjort innan o när gjorde du dom? Du hade oxå bm 10/3?

Oo kan du inte bara kissa på det :D
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?