Inlägg från: Musetti |Visa alla inlägg
  • Musetti

Gravid Bf Oktober 2017

Trolltrio skrev 2017-09-26 01:28:26 följande:

Det var på riktigt! 25 kom vår fjärde son! Återkommer

Så härligt, massa grattis till er alla!!!
  • Musetti
    Swinka skrev 2017-09-26 09:49:47 följande:

Är det fler som vaknar supertidigt på morgonen och är pigg i sådär 3h för att sen vara helt förstörd resten av dagen?

Jag vaknar runt 6.30-7.00 av mig själv varje morgon nu och kan inte alls somna om. Sen vid 10-11 tar liksom all energi slut men ändå kan jag inte somna. Känns som att hela dagen är förstörd för att jag blir som ett jäkla kolli. Så frustrerande....

Låter på pricken som mitt liv just nu!

Alla dessa BM-besök håller mig hyfsat på fötter men i övrigt är det ganska segt. Tänker varje dag att jag ska iväg på nån slags utflykt och liksom 'njuta av det sista' men det blir aldrig av.
  • Musetti

Åååhh mer bebisar i tråden, stort grattis Trolltrio och erijon!!!

Fast det lät inte som några vidare roliga förlossningar. Tur att slutprodukten gör det mödan lönt ;)

• Musetti

Jag var inne på ultraljud igår - igen! Allt såg fint ut, hon är liten men följer kurvan. Alla var glada att vi kommit så pass långt nu (v 37+2) och att hon alltså är fullgången. De hade dock svårt att mäta henne hon rörde på huvudet hela tiden, så fixerad är hon inte. Nytt ultraljud och ny bedömning nästa vecka.

Jag har mycket molvärk och ofta väldigt ont på natten, det känns som tryck mot hela magen innifrån på nåt sätt, att jag ska explodera eller att hon försöker ta sig ut den vägen på nåt vis.

Annars är allt klart här hemma. Tvättat och steriliserat :) Försöker gå små promenader, lyssna på poddar och läsa för att inte bli helt mosig i hjärnan.

• Musetti
    Linnnn skrev 2017-09-28 16:57:11 följande:

Tycker jag just nu alltså. Det kan ju hända att jag ångrar mig om det kommer någon jobbig krämpa...

Nä jag är trött på att vara gravid nu. Inte för att jag har så fasligt ont (jo, på natten) utan mest för att jag är så seg och uttråkad. Och det går ju inte att njuta riktigt när man inte vet riktigt hur livet med bebis kommer se ut. I vilket fall som helst så ska det bli ett nytt och spännande kapitel i livet detta! :)
  • Musetti
    Swinka skrev 2017-09-29 18:56:25 följande:

Spännande att kösa hur det går för er hemma med bebisar! Även om det både är svettigt och smärtsamt så går det över

Vändningsförsöket idag misslyckades så det blir ett planerat snitt iaf. Men det är ändå lite skönt för då.VET jag! Slipper jag fundera.

En trist grej som hände var dock att jag svimmade på.väg till sjukhuset. Satt på.bänken och väntade på bussen och blev helt yr. Helt plötsligt känner jag bara hur jag slår i huvudet och då har jag ramlat av bänken rakt ner. En snäll dam hjälpte mig och jag fick vatten och dextrosol men har mått lite knepigt hela dagen så nu känner jag VERKLIGEN att han får börja fundera på.sin ankomst!

Hämtat vagn och babyskydd idag också. Så vi är helt redo nu

Nej men oj det låter ju inget vidare att svimma så! Jag har fått svimningskänslor några gånger när de undersökt mig men då ligger jag redan ner så fallhöjden är ju kortare...

Har tillbringat dagen med en massa kontroller. Den BM som gjorde testerna hemma hos mig vid lunch tyckte bebisens hjärtslag var för snabba så jag fick snällt masa mig in till akuten och göra om allt. Och där visade sig allt vara toppen. Visst är det det viktigaste, att bebisen mår bra men jag är så hjärtligt trött på alla dessa kontroller nu. Och varje gång jag åker in måste jag ställa in mig på igångsättning. Hellre att de verkligen sätter igång mig nu och plockar ut henne, eller lämnar mig ifred ett tag. Det är så jag känner nu. Inte 100 tester varje dag.

Så, nu ska jag sluta gnälla och vara glad över frisk bebis :)
  • Musetti
    Trolltrio skrev 2017-10-02 19:00:28 följande:
    Min låg högt fram till föelossningsstart, så det behöver inte betyda nåt.
    Jasså? Det visste jag inte. Tycker jag läser överallt att "nu är bebis på väg ner och det blir lättare att andas och äta", allt mesans min bebbe sprattlar vidare uppe i revbenen. Men då behöver jag inte vänta på något som kanske aldrig inträffar, bra att veta. Tack! :)
  • Musetti
    Swinka skrev 2017-10-02 19:18:33 följande:
    Har du lyckats reda ut datum än? För visst fick du 2 olika datum att gå på gällande Bf?
    De ändrar aldrig datum här utan de går enbart efter den teoretiska uträkningen efter sista mensens första dag (de bryr sig inte om cykelns längd). Och så räknar de 9 månader och inte 40 veckor, vilket diffar på 1 vecka. Så enligt sjukhuset har jag BF den 24 oktober men enligt mina appar har jag BF den 17 oktober. (37+6 idag, även enligt sjukhuset). 

Det spelar ju egentligen inte någon större roll, men vad som är annorlunda är att eftersom de räknar som de gör så blir man igångsatt senast 5 dagar efter deras beräknade BF, de låter en alltså inte gå mer än 41+5. 
  • Musetti
    Linnnn skrev 2017-10-02 21:53:16 följande:
    Jag går också och väntar på att bebis ska sjunka ner... Förstår inte hur fötterna kan vara ovanpå revbenen/bröstbenet. Obehagligt. Och svårt att andas och få plats med mat. Vet inte om jag ska bli glad eller ledsen över att sjunkande bebis inte är ett måste inför förlossning...
    Exakt! Härom natten vaknade jag dessutom av att det kändes som om hon trasslat in sig i revbenen och sparkade för att komma loss. Vilket ju är omöjligt men fy så ont det gjorde. Enda som hjälper är att sitta och studsa på pilates-bollen ett tag, då lättar det lite. 
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017