Linnnn skrev 2017-08-20 20:07:45 följande:
Kan inte fatta att bebisen typ ska fördubbla sin vikt från nu (v 32) fram till förlossningen! Var ska den få plats?! Och hur ska jag få plats? Känns redan nu trångt i min egen kropp...
Precis den där känslan har jag med!
Nu har jag iofs bara gått upp över magen, använder samma trosor som vanligt (dvs S/ 36). Fortfarande +9 kg. Men det spänner och liksom kliar inuti kroppen.
Har ökat min dos av kosttillskott som ska ge ökad cirkulation, tycker det hjälper lite, och så har jag köpt en Bbhugme amningskudde som jag kan buffa upp framför allt magen med, dyr men sjukt nöjd. Äntligen får jag sova!
Har tre veckor kvar att jobba nu, v 31+6 idag. Kör gravidyoga typ 4 ggr i veckan annars är det (inte så långa) promenader som gäller. Har börjat känna av foglossning framför allt över blygdbenet och i svanskotan. Hur gör ni med motion?
Har köpt hem återvinningsbara tvättbara bjöjor i lycra (Hamac heter märket) som vi hoppas ska fungera bra. Kommer antagligen behöva komplettera med vanliga också men det skulle kännas fint att slippa slänga så mkt i sopprna.