Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Euphoria85 skrev 2017-05-21 10:11:00 följande:

Längtar till fredag då det är dax för ul!

Har annars spenderat förmiddagen med att faktiskt känna mig trött i magen, tycker jag har lite mer sammandragningar än vad som känns ok, avvaktar dock och hoppas det lugnar ner sig.

Ha en bra söndag allihop!

Du får vila magen, det brukar hjälpa :)

Spännande med ul, man längtar verkligen till det.

Tack desamma :)
  • BFoktober2017

Härligt tjejer att allt såg bra ut på rul :)

Kul med en liten tjejja.

Längtar så ernomt till mitt ul, 7 juni känns väldigt långt borta just nu. Vill bara se så att det ser bra ut

• BFoktober2017
    becka1989 skrev 2017-05-23 15:09:36 följande:

Den är super söt men stinker så du får vädra den ute ett par dagar, jag fick aldrig bort doften så den hamnade hos en kompis hund istället haha

Åh nej va tråkigt.. hoppas man kan få bort doften ordentligt.
  • BFoktober2017

Har lagt undan kläder på polarn i 62, byxa o body. kanske bli super stort. Minns inte riktigt när man kunde börja använda 62. Har ju köpt en tidigare i 56. Men vill ju kunna ha det lite längre.

Köper ni mycket kläder till er? Jag har köpt på mig lite, har typ inget som passar. Har gått upp överallt på kroppen tror jag.

Men jag har även beställt 2 amningsbh toppar. Känns sjukt onödigt att köpa stora bh-ar som jag kanske inte kan efter. Men någon typ av tjockare bh eller topp måste jag ha. Då min bröstvårtor syns väldigt tydligt genom tröjorna.

Ligger just på ryggen i soffan, antingen är det tarmarna som rör sig. Eller är det helt enkelt bebisen som jag känner tydligt av där inne under naveln vi äd troskanten :) är som det rycker till eller pulsera. Svårt att förklara. Men då lever det säkert där inne.. bara konstiga tankar jag få.

• BFoktober2017
    Swinka skrev 2017-05-23 19:28:29 följande:

Vi har köpt lite kläder i blandade storlekar. Min man kunde inte hålla sig. Han spårade på akademibokhandeln också haha fick med sig 5 barnböcker. Det är skönare att tänka positivt nu när vi har dopplern än innan, då man inte hörde eller kände bebis och min katastrofhjärna tänkte ju direkt på det värsta. Dopplern var ett bra köp!

Däremot är det så svårt att köpa kläder till.mig.

Mammabyxor är så osköna med den höga.mudden, men vanliga kläder är för små eller sitter fel om jag köper större. Dock har mamma haft jättemkt toppar som är lösa och som jag kan ha så har "lånat" säkert 10st

Känner inte bebis mkt men häromdagen kände vi två små buffar när min man hade handen på magen. så mysigt! Dock inte känt nåt efter det. Ser fram emot RUL imorn, men också lite rädd att något skulle vara fel som man inte kunde se på KUB.

Oj va skoj att det är din man som inte kunde hålla sig :) min man tycker jag handlar alldeles för tidigt. Men kan ju inte hålla mig. Men sen får det nog räcka. Vill ju inte bara ha neutrala kläder.

Men jag har sett mamabyxor med liten mudd, alltså inte den stora som man dra över hela magen. Det kanske vore något istället.

• BFoktober2017
    Swinka skrev 2017-05-23 20:28:41 följande:

Vart hittade du dessa? Såg några på bonprix också om någon mer är intresserad, men de fanns inte i min storlek. Har kört med gummisnoddar men funkar bara med ett par jeans nu. Växt ur alla andra...

Dessa är från HM, men de verkar vara små i stl. Beställde ett par som hette super skinny i 40 och dom va för små. Köpte även ett par vita som hette skinny i samma stl och dom satt perfekt.

Undrar om inte mamalicious har liknande dessa från hm. Ja jag tycker det är svårt o lite obekvämt med gummiband i byxorna
  • BFoktober2017
    FiaW skrev 2017-05-23 22:49:52 följande:

Vi var på RUL idag och allt såg fint ut! Det var en mycket livlig liten pojke där inne, han var knappt still en sekund :)

Så himla skönt att de organ och lemmar hon kunde se såg hela och friska ut!

Jag var dock så inställd på att det skulle bli en tjej så jag blev helt förvirrad och lite tom när hon sa att det var en pojke. Den känslan har hängt i hela eftermiddagen och kvällen, känns skumt.

Är det nån mer som känner igen känslan?

Självklart är det absolut viktigast att bäbisen är frisk och hel och med allra största sannolikhet kommer jag att älska den lille pojken till max. Jag blev lite överraskad av känslan bara?

Grattis till en liten kille. Har du fler barn eller är det första. Kanske ha frågat innan. Skönt att allt såg bra ut :)
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-05-24 04:49:00 följande:

Usch, drömde precis att bebisen i magen dog. Och det är alldeles för tidigt i graviditeten för att kunna trycka på magen och hoppas på spark tillbaka.

Men usch vilken hemsk dröm. Det längtar jag till att man får en spark tillbaka om man trycker på magen.. på så sett ha koll att allt är ok där inne, eller iaf att den lever.

Konstigt att man är så nojjig som gravid.

I början fick jag för mig att min man va otrogen eller hade varit.. helt sjukt. Så jobbig känsla och inte på några som helst grunder. Det va bara en känsla jag hade. Som är helt borta nu.
  • BFoktober2017
    Tulipan skrev 2017-05-25 12:51:54 följande:

Blir så glad för alla som fått reda på att deras bebis är frisk!

Vi gjorde också RUL i veckan. De sa att allt såg bra ut och vi blev väldigt lättade. Men dagen efter ringde de och sa att de ville att vi skulle komma in igen för att mäta om en grej. Visade sig att bebisens nackskinn var för tjockt. Ska vara under 6 mm, det var svårmätt på vår men mätningarna varierade mellan 5,8 och 6,4mm.Det innebär att risken för Downs syndrom är kraftigt ökad och kan även vara indikator på något annat fel. Det hela slutade med att vi gjorde ett fostervattenprov (enligt läkaren är risken för missfall pga det mindre än 0,5% om fostret är friskt) som vi får svar på i nästa vecka. Det hela har varit ganska omtumlande och väntan tills svaret kommer känns lång...

Åh, kramar till dig. Väntan är ju det värsta.. att gå och tänka på det ända fram till svaret kommer.
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-05-29 16:43:26 följande:

Äntligen har jag också varit på rul! Det såg fint ut och stortjejerna (snart 7 och 9 år) kommer att få en liten lillebror precis som de önskar. Jag är väldigt lättad att det såg bra ut och i viss chock över att vi ska få en son. Tjejer vet jag ju liksom hur man gör med, så det här blir en ny erfarenhet Och på något sätt blev hela graviditeten mer verklig nu när jag vet att det ligger en liten kille där inne.

Va skönt att allt såg bra ut och grattis till kommande son.

Det jag tyckte va svårt när min kille va liten va pungen, så svår att tvätta en nerbajsad skrynklig pung haha.. sen är han ju dock mycket busigare än min tjej.
    Linnnn skrev 2017-05-29 16:43:26 följande:

Äntligen har jag också varit på rul! Det såg fint ut och stortjejerna (snart 7 och 9 år) kommer att få en liten lillebror precis som de önskar. Jag är väldigt lättad att det såg bra ut och i viss chock över att vi ska få en son. Tjejer vet jag ju liksom hur man gör med, så det här blir en ny erfarenhet Och på något sätt blev hela graviditeten mer verklig nu när jag vet att det ligger en liten kille där inne.

Va skönt att allt såg bra ut och grattis till kommande son.

Det jag tyckte va svårt när min kille va liten va pungen, så svår att tvätta en nerbajsad skrynklig pung haha.. sen är han ju dock mycket busigare än min tjej.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017