Inlägg från: BFoktober2017 |Visa alla inlägg
  • BFoktober2017

Gravid Bf Oktober 2017

Här är några namn som jag gillar. Sixten, Bianca o Märta.

• BFoktober2017

Känner inget i magen.. längtar till ul, börja tänka att något hänt.. men så är det säkert inte. Men när man vill ha kontroll över allt och inte kan det nu, är lite jobbigt tycker jag.

• BFoktober2017

Det är väl dom så kallade spökveckorna. Är i v 17 så det är väl inte jätte konstigt att jag inte känner så mycket och moderkakan i framvägg.

Här växer allt. Min sons kommentar om mina brösta, stora o hängiga. Och mannen påpekar gärna om att vårtgårdagr blivit större, som om att jag inte visste det haha... va så glad efter op då han minska mina vårtgårdar lite. Men det är väl en av tjusningen med att vara gravid..

Kan inte ens minas att i mina tidigare graviditer att jag har kunnat få fram mjölk, men det kom några dr häromdagen.

Oj, hoppas ni inte tycker jag går in i för mycket detalj hihi..

Såg det va ingen än jag som skrev ut namnförslag, är era hemliga???

• BFoktober2017
    Sarasvarar skrev 2017-05-15 15:45:37 följande:

Förstår att man är orolig när man har spökveckor men jag hade mer än gärna tagit uppehåll en vecka eller två från graviditeten... har sådan fruktansvärd huvudvärk varje dag och är så otroligt trött och utmattad. Vill också ha spökveckor!

Huvudvärk är ju ingen hit att ha.. hoppas det släpper snart.

Jag är oxå trött och så värker det i ljumskar o ner mellan bena, samtidigt som det gör lite små ont i magen för den blir spänd.. mest på jobbet. Så det finns kvar, bara att jag inte känner några rörelser.

Är det ditt första, andra, tredje barn?
  • BFoktober2017
    Försökermedivf skrev 2017-05-15 21:29:26 följande:

Våra är inte hemliga :) De namn som vi funderar på är:

Pojkar:

Knut

Olle

Ebbe

Loa

Ture

Pim

Bosse

Bob

Flickor:

Bonnie

Poppy

Flo

Doris

Dora

Effie

Livi

Lovis

Ellie

Selma

Lillian

Ronja

Essa

Vi väntar ju en pojke och har himla svårt att bestämma men lutar mest åt Ebbe :)

Många fina coola namn. Ebbe tycker jag är fint
  • BFoktober2017
    Sarasvarar skrev 2017-05-16 14:05:21 följande:

Mitt första barn. Har moderkakan i framvägg så har inte känt några sparkar än, möjligtvis lite små rörelser men är osäker. Min kompis som hade i framvägg kände första sparken i vecka 23 så än så länge är jag inte orolig över att inte ha känt något. Det kommer när det kommer men längtar till dess! :)

Vet du om du har moderkakan i framvägg eller bakvägg?

Jag var oxå i framvägg, längtar nu till ul. Igår kände jag av något i magen, så det känns som att det kunde vara baby :) eller bara tarmarna
  • BFoktober2017

Fia W: åh va skoj med vagnköp. Har haft brio sing som den hette innan Britax tog över. Va verkligen supernöjd med den :)

Själv är jag nog ute efter en Emmaljunga denna gång :)

Glad81: vi kommer inte ta reda på könet denna gång, även om min man vill. Men vi har veta med våra 2 andra barn och nu vill jag ha en överraskning denna sista gång. Vet inte alls hur det kommer känns efter ul.

Marrebj: jag stannar här, då jag inte ens har Facebook längre. Vilken v är du i? Jag kan ff ligga på magen, men känns lite konstigt ibland ( v18)

• BFoktober2017

Tycker alltid tiden gå så fort i maj/ juni. Har min syster student och har inte ens kollat på studentpresent. Men jag vet på ett ungefär vad jag ska kika på.

Kläder till student/skolavslutning är klart, bara skor kvar. Tom med jag har nog något som jag kan ta på mig :)

Men herregud vad allt växer. Min bikini får jag lägga undan iår, trosorna lämnade fina märken i sidan o överdelen passar knappt längre.. tom min säger att dom är stora.

Fick en mina vita jeans från hm igår, så sköna och snygga.. har nog aldrig haft ett par vita jeans innan.. men riktigt nöjd, kändes fräscht.

Är med väldigt sugen på att köpa vagn, men ska åka och kolla om 2 veckor så att jag vet vad jag vill ha.

Har köpt ytterligare en sak till bebis, har inte fått hem den än. Men kunde inte låta bli

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017