Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

glasstoppen skrev 2017-04-13 14:54:30 följande:

Åh det gick bra. Var så himla nervös innan men så fort man såg att det fanns nått där inne och att hjärtat slog slappnade vi av. Hur går allt för dig?

Vad skönt att höra! Jag har kub nästa vecka, men har lämnat sköldkörtelprov idag eftersom det visst är vanligt med problem vid hypermesis (illamående och kräkningar mer än normalt).
  • Linnnn
    Ejin skrev 2017-04-14 15:32:52 följande:

Usch fy... jag spyr ju iaf inte men ett konstant ihållande illamående nästan dygnet runt är ändå otroligt jobbigt.... idag mådde jag hyfsat på förmiddagen. Vi var o storhandlade o de kändes ganska bra o vi köpte färsk fisk som jag var jätte sugen på. Men lagom tills den var lagad blev jag enormt illamående o fick knappt i mej nånting o nu ligger jag i soffan o deppar igen för de känns så pissigt så de fjnns inte att man inte kan få en hel bra dag...

Ja, det är sjukt jobbigt att må illa hela tiden. Det går nästan inte att tänka på något annat. Jag hade en vecka med konstant illamående och trötthet innan jag började kräkas och till slut önskade jag nästan bara att få kräkas så att jag fick en anledning att stanna hemma. Fast sen ångrade jag mig förstås när jag inte fick behålla något och jag mådde precis lika illa efter att jag kräkts...
  • Linnnn

Välkomna alla nya och grattis!

Jag har inte kräkts på några dagar och faktiskt lagat lunch åt familjen idag Tyvärr måste jag fortfarande äta lergigan, så jag är fortfarande väldigt trött. Nu är det nedräkning till kub på onsdag. Ser det bra ut då hoppas jag att jag ska kunna glädja mig lite mer och prata med de andra barnen om kommande syskon.

• Linnnn
    becka1989 skrev 2017-04-15 17:32:18 följande:

Jaha då var man i v16 mått hyfsat bra denna vecka, lite huvudvärk och yr ibland men det är väl dags för järntabletter snart så är nog därför.

Varit och firat påsk hos mannens släkt slutade med att vi åkte hem och mannen ligger och spyr och är skit dålig :/ suck

Tyvärr är ju magsjuka inte helt ovanligt runt jul och påsk när man är många som ses, men det är ju jättejobbigt. Hoppas du klarar dig!
  • Linnnn
    Ejin skrev 2017-04-15 19:27:57 följande:

Efter mitt totala breakdown igår så körde jag en ny metod idag... äta konstant hela tiden allt jag kommer över ( till skillnad från igår då jag knappt fick i mej nått) så nu har jag ätit påskmat, fika, godis, chips, popcorn o allt möjligt onyttigt och peppa peppar... kl är 1930 o jag mår hyfsat... de negativa är att min mage är uppblåst som en ballong istället,... men just nu känns uppblåst bättre än spyfärdig iaf... att slipp båda verkar totalt omöjligt....

Ja, min teori just nu är att ju nyttigare mat desto sämre mår jag. Frukt och grönsaker är nästan omöjligt att äta, men glass t ex är inga problem alls Så jag kör också på den uppblåsta stilen just nu...
  • Linnnn
    Lany skrev 2017-04-17 00:48:09 följande:

Hjälp! Läste i tidningen idag att det kan finnas listeria i sån där mixsallad man kan köpa i påse på affären. Jag har ätit det nästan varje dag senaste tiden och är nu jätteorolig! Har kollat lite på nätet och det verkar som att det tar ett tag innan man märker att man fått i sig det. Borde jag ringa BM på tisdag?

Jag tror att risken är störst i sallader där man blandar grönsaker och kött, men även där är den extremt liten. Det behövs väl också en viss mängd listeriabakterier för att man ska kunna bli sjuk, dvs även om man hittat den i livsmedel blir man inte sjuk om man äter dem om man inte förvarat dem på fel sätt, typ i skafferiet istället för kylskåpet så att bakterierna kunnat växa till. Vi är många gravida som äter färdiga sallader utan att bli sjuka så om jag var du skulle jag försöka släppa oron.
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-04-17 17:55:43 följande:

Min bm sa att dom tar sköldkörtelprov på alla som är över 35 år. Fyller ju i juni så jag slapp inte undan.. bara bra tycker jag. I veckan får jag svar på järn värdet

Skönt att du har sluppit att spy, och att du ha kunnat lagat mat.. :)

Ja, jag tycker också att det är bra att de tar prover. Jag har mest varit fundersam över att de väntat ända till v 12. Bodde i annat landsting då jag var gravid med de andra barnen och då fick jag lämna massa prover vid första läkarkontakten v 7-8. Tyckte det kändes bättre än nu då jag blev sjukskriven och fick recept via telefon.
  • Linnnn
    Lany skrev 2017-04-17 10:35:03 följande:

Tack för ditt svar Linnnn! Blev bara så panikorolig för att något ska ha hänt den lilla parveln men känner mig mycket lugnare efter att ha läst vad du skrivit. Vet inte om jag vågar fortsätta äta det men känner mig iallafall lugn nu.

Vilka härliga magbilder ni lagt upp! Jag har också en liten härlig kula .Den är inte så jättestor än men stor nog att man ser att jag är gravid trots kläder. Störst på kvällarna då den är full med mat :)

Kanske lägger upp en bild lite senare.

Vad bra! Att vara gravid är ju ofta lika med att oroa sig. Det är helt enkelt omöjligt att låta bli
  • Linnnn

Vad jag blir glad av alla magbilder! Få se om jag också kommer mig för att ta en. Minns inte att min mage var så här stor så här tidigt vid mina tidigare graviditeter, så det känns verkligen skönt att se att ni också fått kulor

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017