Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Euphoria85 skrev 2017-04-04 20:28:53 följande:

Här hos oss blir man bara erbjuden kub efter man fyllt 40.

Eller vid riskfall typ.

Var på inskrivning i veckan och fick bokat Rul, 26 maj är det dax!

Annars har illamåendet släppt nästan helt och jag har börjat känna mig väldigt mycket piggare! Skönt!

V 11+3 idag

Jaha, jag trodde att alla landsting erbjöd om man var över 35 år, men att vissa erbjuder samtliga gravida.

Vad skönt att du mår bättre!
  • Linnnn
    Ejin skrev 2017-04-04 17:07:51 följande:

Tack för alla svar.. jag ska gå på intervjun imorgon eftermiddag. Får se om jag ska ha nått avslöjande på mej så att de ser graviditeten direkt eller ta upp de i samtalets gång för vill helat berätta annars kommer de kännas så dumt sen.... är väll väldigt liten risk att få jobbet men men man får väll chansa... sa till sambon just att Ebba Busch tor kunde ju va partiledare o skaffa två barn direkt efter hon blev anställd så då kan väll jag hahahaha....

Lycka till! Jag har varit med om att vi anställt gravida på mitt jobb. I ett fall tom en person som inte hunnit börja jobba innan föräldraledigheten började
  • Linnnn
    Ejin skrev 2017-04-05 18:36:17 följande:

Då har jag varit på intervjun. Klädde mej löst så att magen inte syntes o så väntade jag med att säga de till sist så jag hann att göra ett intryck... jag lär väll inte få jobbet de är väll inget snack om de är helt enkelt ingen bra tajming men jag är ändå glad att jag gick dit. Känner att vi kom bra överens o vi sa att vi skulle hålla lite kontakten o höras till våren igen och att han skulle hålla mej i baktanken om de kom upp nått passande jobb senare... känns som han gillade mej iaf ( man vet ju aldrig hur de är med den saken Hahah) så jag hoppas att jag iaf skapade någon positiv kontakt inför framtiden...

Vad bra! Om det känns bra har det ju oftast gått bra När vi skulle leta vikarie vid min förra graviditet var det en tjej med bf ungefär samtidigt som sökte jobbet (konstiga krav från arbetsförmedlingen kan man tycka...) och även om hon inte fick det vikariatet så hade vi en ledig tjänst senare, så vi började faktiskt jobba ungefär samtidigt efter föräldraledigheten. (Väldigt kul med en kollega som fått barn samma vecka också!)
  • Linnnn

Idag har jag varit på inskrivning. Låg ner hela besöket och fick ta en taxi hem. Undrar varför jag är sjukskriven...? Mitt hb var redan nu lite lågt, men tydligen är rekommendationen att avvakta med tabletter tills illamåendet gått över. Första graviditeten sa läkaren att jag skulle ta två niferex per dag trots att jag spydde som en gris.

• Linnnn
    glasstoppen skrev 2017-04-08 11:44:56 följande:

Ja det är sent man får göra det.. :/ det finns ju sådana där mackapärer man kan köpa å lyssna på hjärtat hemma. Men känns läskigt om man inte skulle hitta de. Haha.

Hur gick kub testet till?

Här lyssnar man inte på hjärtat förrän v 24-25 då man tydligen har sitt andra bm-besök efter inskrivning.
  • Linnnn
    glasstoppen skrev 2017-04-10 14:30:54 följande:

Usch, fick just samtal ifrån barnmorskan, har tydligen underfunktion på sköldkörteln så nu ska jag sättas på medicin. Eftersom jag är dum (!!) Och googlar på detta så har jag ju nu fått upp x antal sidor där det står att barnet pga detta kommer bli missbildat plus fosterdöd...... nån som har samma problem eller vet någonting om det som kanske kan lugna mig lite? Har första ultraljudet imorgon och är i dagsläget rent ut sagt panikslagen.

Förstår att du är orolig, men det är väldigt vanligt att ha problem med sköldkörteln. En av mina bästa vänner upptäckte det också under graviditeten (och allt gick bra om det ev kan vara till någon tröst) och hon mådde mycket bättre med medicin.
  • Linnnn
    Ejin skrev 2017-04-09 17:18:55 följande:

Någon som känt barnet röra sig än? Jag är i v 14 nu och har inte känt regelrätta sparkar men tycker mej ev känna som något vänder runt i magen på mej ibland... otroligt svårt o veta om det är bebisen dock. Med min förra dotter som snart är fem kände jag sparkar väldigt tidigt väldigt tydligt... säkert runt v 14-15 ... men de var mer som någon tryckte sin tumme tydligt på insidan av magen kan man beskriva de... nu är de mer som diffust sprattel....

Jag är i v 12, så tror också att det är lite tidigt, men min andra graviditet kände jag liksom fladder och små buffar v 14. Första graviditeten visste jag nog inte riktigt hur det skulle kännas, så var inte säker på att det var bebis förrän jag kände riktiga karatesparkar någon vecka före rul
  • Linnnn
    Jolly23 skrev 2017-04-10 09:57:27 följande:

Hur mår ni nu? Jag är gravid i v 15 och känner knappt av något alls. Känns lite läskigt. Magen känns mindre också men var ordentligt uppblåst innan så antar att det bara har stabiliserat sig lite.

Jag tror också att det beror på att svullnaden gått ner. Livmodern är ju inte så stor än och jag tycker fortfarande i v 12 att min mage varierar mellan att vara helplatt till tydligt gravidläge... Jag har fått för mig att illamåendet lättat något, men jag sprudlar inte precis av energi... Hoppas att du snart känner buffar, så det slipper kännas så läskigt
  • Linnnn
    glasstoppen skrev 2017-04-10 14:30:54 följande:

Usch, fick just samtal ifrån barnmorskan, har tydligen underfunktion på sköldkörteln så nu ska jag sättas på medicin. Eftersom jag är dum (!!) Och googlar på detta så har jag ju nu fått upp x antal sidor där det står att barnet pga detta kommer bli missbildat plus fosterdöd...... nån som har samma problem eller vet någonting om det som kanske kan lugna mig lite? Har första ultraljudet imorgon och är i dagsläget rent ut sagt panikslagen.

Hur har det gått idag?
  • Linnnn
    Ejin skrev 2017-04-12 11:58:13 följande:

Nu har jag mått illa konstant i tre månader snart.. är i v 14 o har mått kass sen den dagen jag testade positivt... de känns som de aldrig går över... orkar inte att gå runt Som en spyfärdig zombie mer nu alltså... är så frustrerad o trött o less på precis allt just nu... dessutom har jag åkt på spysjukan två gånger under samma period, senast i måndags.... känns verkligen som graviditeten från helvetet detta... inte en minut har jag mått bra under hela tiden o snart är man ju halvvägs nästan... går i ide nu o 6 månader framåt snart ....

Jag är också där. Vissa dagar känns det lite bättre, men sen är jag tillbaka i misären och hänger över toan. Sjätte veckan som jag är sjukskriven nu och jag orkar fortfarande inte ens ta hand om mig själv fullt ut. Stressande att de hör av sig från jobbet flera gånger i veckan och frågar om jag mår något bättre också. Enda sättet att överleva är att försöka ta en dag i taget, men ibland är det bara hopplöshet.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017