Inlägg från: lisohl |Visa alla inlägg
  • lisohl

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-08-14 07:23:00 följande:
    Jag har aldrig varit med om att bm frågat om annat än folsyra i början också järn förstås. Rekommenderar de verkligen vitamintillskott (om man inte t ex är vegetarian och behöver b12 el likn)?
    Jag vet inte vad rekommendationen säger (jag utgick bara från mig själv), men bm frågar mig som sagt alltid och jag har inga kända vitaminbrister eller är vegetarian. Är man osäker är det ju bäst att fråga sin bm men jag kommer äta hela graviditeten precis som jag gjorde förra graviditeten. :)
  • lisohl
    Marrebj skrev 2017-08-17 10:06:33 följande:
    Ja de jag tycker är så konstigt ? Frågade sambon som var med om han verkligen sa 4 cm öppen å han uppfattade så också .. nu var de läkare på själva bm mottagningen vi fick träffa .. ska man ringa och rådfråga förlossningen istället vad dom tycker ? Nu har värkarna lugnat sig men han kollade ju inte heller värkarna utan gjorde bara vaginalt undersökning samt vul ? Hm
    Jag tycker du ska ringa förlossningen och fråga, om inte annat för att slippa fundera och eventuellt börja känna oro.
  • lisohl
    Lillafindus skrev 2017-08-17 12:01:37 följande:

Jag gör och funderar lite på hur vi ska göra efter förlossningen, min man vill ju gärna ta emot besök av de närmsta på BB eftersom att det är deras första barnbarn på hans sida.
    Jag har en dotter sen ett tidigare förhållande.

Hur har ni tänkt med besök efter förlossningen?
    Den som är den viktigaste besökaren enligt mig är ju den nyblivna storasystern :)

Här är bara den andra föräldern och ev syskon välkomna på BB. Går ju att träffa övrig familj i cafeterian eller så men det vet jag inte om jag är så sugen på. Gjorde inte det med första barnet. Förhoppningsvis behöver vi inte stanna så länge på BB och då får folk helt enkelt ge sig till tåls. :)
  • lisohl
    BFoktober2017 skrev 2017-08-24 04:45:11 följande:

En sak som ska bli skönt med att jobba sista dagen idag är att slippa känna stressen av att man måste upp tidigt..

har varit vaken sen strax innan 4, börjar jobba 6:45..

Kommer kunna sova sen på dagarna dom gånger jag vaknar tidigt o inte kan somna om..

hur sover ni? Bra? Dåligt?

Jag sover bra om jag får sova ostört. Om jag måste upp till 2,5-åringen brukar jag däremot ha svårt att somna om.
  • lisohl

Var till bm idag v 31+3. Bebis ligger med huvudet ner men huvudet fortfarande rörligt. Hoppas hen fortsätter ligga så. Känns tydligt att hen ligger så för jag kan känna hur det ilar i bäckenet ibland när hen vrider huvudet samt var rumpan är.

• lisohl
    Linnnn skrev 2017-08-30 07:41:17 följande:

Hur vet man om man har foglossning? Jag har inte haft det tidigare graviditeter, men nu har jag haft ont i ljumskarna ett tag. Är också svullen där och visade bm förra veckan. Visst är väl foglossning mer i rygg och hela bäckenet?

Det är ju bäckenet som blir instabilt men jag tror det kan visa sig som smärta i skinkor, ljumskar och lår. Så det är inte alls omöjligt att det är foglossning du känner av. Hoppas det inte blir värre!
  • lisohl

Jag är i v 33 och har precis börjat fundera på att ta ner bebiskläderna från vinden för att tvätta upp dom. Mina egna grejer räknar jag med att packa längre fram (har knappt några sd och inga förvärkar så än känner jag lugnet). Vi bor nära förlossningen och skulle det gå fort räknar jag med att kunna skicka hem karln efter ombyte åt mig själv. Inser dock när jag läser en del kommentarer här att jag i så fall behöver vara övertydlig på vad som gäller...

• lisohl
    Musetti skrev 2017-09-13 16:40:27 följande:

Jag är supertrött på att vara gravid och ser sååå mycket fram emot att träffa lilla räkan. Ser till och med fram emot förlossningen. Börjar fundera på att kanske inte ta epiduralen trots allt. Men det beror på om jag blir igångsatt eller inte, det ska visst göra mer ont då starten inte är "naturlig" så att säga. Iaf av vad jag läst.

Har gått ner ett kilo senaste dagarna, någon som varit med om det? Fast det kanske är laxermedlet som äntligen börjar funka, hehe. V. 35+2 i dag.

Det är nog väldigt olika det där med smärtan när man blir igångsatt. Kanske har det med vilken metod som används. Med första barnet blev jag igångsatt, fick cytotec som jag drack. Fick flera doser innan det började hända grejer. Jag har bara ett barn så har inget annat att jämföra med, men min upplevelse är inte att det var hemskt eller gjorde mera ont att bli igångsatt.
  • lisohl
    Marrebj skrev 2017-09-18 05:45:07 följande:

Vad fina magar ni har alla :) det närmar sig verkligen nu !

Besök hos bm förra veckan och allt såg bra ut . Jag hade gått ner i vikt dock men lillemann mådde bra och hade växt . Svårt att äta nu, man orkar knappt något .

Läser de inte är bara jag som har svårt att sova , beställde nyss ett babynest , bärsele och babyvakt :) i brist på annat .

Jag och sambon har valt att inte handla overall för hemfärd förens den lilla har kommit , vi tänker han får åka å handla när man vet mer storlek . Vi har inte så mycket kläder heller utan tänker vi handlar mer sen :)

Nu funderar jag dock på rummet , vi har ju skötbordet och allt i barnrummet pågrund av att vårat badrum är jätte litet , skulle behöva piffa till lite skötbordet , just nu är de bara ett skötbord där . Hur har ni gjort ? Har ni korgar för servetter , blöjor osv ? Eller står de löst på bordet eller i lådor ?

Sambon ligger ute med lastbilen denna veckan , sista veckan han kommer köra långt iväg . ( ligger ute varannan vecka ) så nästa gång han åker och jobbar blir de hålla sig i närheten . Känns skönt men skrämmande för nu vet man att de är nära . Går in i vecka 37 så lillemann kan om han vill få komma om 1 vecka.

Vi ska montera bilbarnstolen så de är förberett , funderar på börja packa BB väskan . Har ni andra packat den ?

Mycket att fixa sista veckorna men de som skulle vara skönt ha klart de är ju det omkring skötbordet så vi inte behöver åka till affären första dagen vi kommer hem. Jag är glad att bo granne med svärföräldrarna för allt är löst vem som tar hand om hästarna och hunden när vi måste åka in. Att känna vi bara kan släppa allt .

Ha en underbar dag alla :)

Med första barnet hade vi blöjor, våtservetter, handdukar, salvor och you name it i korgar på en hylla under skötbordet. Väldigt smidigt att ha nära till hands. Särskilt när de blivit lite rörligare och man måste passa dom från att kasta sig från skötbordet.
  • lisohl
    LitenBlomma skrev 2017-09-19 00:45:53 följande:

Igår den 18/9 i v37+6 kom han. Helt perfekt förlossning. Jag kan inte sova, han är så ljuvlig att titta på.

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
    Stort grattis!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017