Gravid Bf Oktober 2017
Hade inskrivning idag hos bm. Enligt hennes beräkningar är bf 27 istället för 30 oktober, inte mig emot. :)
Hade inskrivning idag hos bm. Enligt hennes beräkningar är bf 27 istället för 30 oktober, inte mig emot. :)
Ser att det är fler än jag som oroar sig för att man känner för lite och för att den lill* inte ska leva längre.
Ni som inte är lika oroliga för detta, hur tänker ni för att hålla er lugna? "Förutsätter" ni att allt ska gå bra, funderar ni inte så mycket över det eller har ni nåt annat knep?
Tar tacksamt emot era bästa tips :)
Är nyfiken på om det är någon som kan hålla sig från att ta reda på könet vid rul?
Jag vill definitivt veta och skulle bli väldigt besviken om jag får en ssk som inte vill berätta. Inte för att könet spelar roll utan bara för att jag är sjukt nyfiken och vill veta så mycket som möjligt om liten därinne
Nu när jag äntligen mår bättre tänkte jag försöka börja träna lite försiktigt. Tyvärr finns inte gravidyoga där jag bor, så undrar om någon av er har tips på yoga man kan göra hemma?
Har ni skaffat gravidförsäkring?
Två frågor.
Är det fler som har mindre mage nu än för ca tre veckor sen? Jag fotade magen då, när jag var i vecka 14+0, och igår fotade jag igen (16+5) och då var den mindre. Kan det va sån skillnad i hur uppblåst man är och att bäbis ändå växer som den ska?
Sen funderar jag också på hur mkt kläder i stl 50/56 (nyfödd) man behöver? Ni som fått barn innan, ungefär hur många bodys, tajts och pyjamasar behövs för att hålla bäbis ren och nöjd? :)