Inlägg från: Lillafindus |Visa alla inlägg
  • Lillafindus

Gravid Bf Oktober 2017

Hur är ni andra preggosar såhär i slutet av graviditeten?
    Vill ni ha besök av familj och vänner?
    Eller vill ni vara ifred och liksom vila och boa inför bebisens ankomst?

Jag har under den senaste tiden börjat känna att jag inte längre orkar vara social och ta emot besökare, (tål att tilläggas att vi precis flyttat till hus). Jag är trött och vill hinna med att fixa det sista inför lillasysters ankomst.
    Sen är jag en person som behöver vara ensam ibland, har alltid varit det.

• Lillafindus
    LitenBlomma skrev 2017-09-24 09:36:51 följande:

Glad81: Känner igen det där med kompisar och förskola, mamma är inte lika rolig

Vi mår jättebra! Jag blödde lite på bb men bara första dagarna, sen sparsamt och nu efter 5 dagar knappt alls. Om det hänger ihop med hallonbladsteet kan man ju inte veta... Livmodern drog ihop sig snabbt och magen är nästan borta, helt otroligt vad kroppen är fantastiskt!!

Han var vaken varenda natt sen i måndags, ohållbart att somna först vid 4-5 tiden. Så igår höll jag honom vaken, så vaken som en nyfödd kan vara, och ammade hela kvällen. I natt fick jag sova till 03.

Syskonen är så kära i honom och alla vill hålla och hjälpa till med allt runt omkring.

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Vill också säga grattis till lillkillen,
    Hoppas att ni mår bra allihopa!
  • Lillafindus
    Glad81 skrev 2017-09-23 22:46:56 följande:

Magen v 37+0 :)

Jag måste fråga, för har glömt,
    När har du bf? Jag är beräknad den 13 oktober, så är också i vecka 37 :)
  • Lillafindus
    Glad81 skrev 2017-09-24 22:30:55 följande:
    Jag har Bf 12 oktober. Bilden är från i fredags. Vad kul, en dags skillnad bara :)
    Ja, jätte kul :) ..
    Väntar ni en pojk eller flicka? :)
  • Lillafindus
    BFoktober2017 skrev 2017-09-25 05:34:08 följande:
    Jag hade gärna tagit emot lite fler besök.. fast jag tycker dagarna går fort ändå. Men jag vet ju att man inte kan ses så mycket när alla andra jobbar.

Förstår ju om ni flyttat till hus att ni har lite å göra då.

Jag önskar jag hade haft mer energi o ork till att göra mer hemma.. men jag får så ont.

Men idag har jag tänkt byta gardiner i köket o plantera blommor.
    Ja, det är en del att göra, minst sagt haha!
    Men det är rätt skönt att ha något att pyssla med varje dag för då går denna sista tiden inte lika långsamt som förra graviditeten, haha! Jag har också jätte ont, speciellt på kvällarna, känner mig som min gamle mormor ungefär haha!

Plantera blommor hade jag med behövt göra, vi har gått från en 3a på 79 kvm till ett hus med 8 rum och 205kvm, så det behövs lite mer blommor helt klart :)
  • Lillafindus
    BFoktober2017 skrev 2017-09-25 11:01:51 följande:
    Oj, det va inte ett litet hus.

Haha, känner mig oxå så ibland.. nu typ rullar man ut från både soffa o säng.

Jag ska bara byta ut en kruka med sommarblommor, dom ser lite tråkiga ut just nu.

Trolltrio: va tråkigt, men det är säkert på gång snart kanske :)
    Ne, det är väldigt stort haha!
    Nu får man leta efter sina familjemedlemmar, inget vi är vana vid, vi har bott litet och trångt sen vi blev tillsammans så detta är helt nytt för oss.

Nu har jag och dottern stor städat bilen invändigt, men utsidan får biltvätten ta, det mäktar jag inte med ????..
  • Lillafindus

Bm besök idag, vecka 37+5,
    Lilltjejen är äntligen fixerad, hon väntade mycket längre med det än storasyster gjorde.
    16 dagar till bf och jag håller på att beta av min to do list inför lillasysters ankomst, har jätte mycket sammandragningar och ibland även förvärkar.
    Konstigt nog så har jag fått någon konstig energiboost nu såhär 2 veckor innan bf, tur det för vi har fullt upp här hemma ????

• Lillafindus

Två kvällar i rad nu så har jag fått som återkommande smärta som trycker ner i ljumskarna och bak i ländryggen, det trycker neråt under "värkarna"
    Är det någon som har samma?

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017