Inlägg från: Lillafindus |Visa alla inlägg
  • Lillafindus

Gravid Bf Oktober 2017

Hej, Linda heter jag och väntar mitt andra barn tillsammans med min man. Vårt lilla mirakel är beräknad den 13 oktober.
    Så är i vecka 12+5 (v.13).
    Vi har längtar länge efter att få bli föräldrar igen, då vår stora är 8 år.

• Lillafindus

Jag har skrivit här innan men ingen svarade. jag och min man väntar barn nummer 2, hon är beräknad den 13 oktober.
    Hade varit roligt att få vara med.

• Lillafindus
    Linnnn skrev 2017-07-16 09:06:55 följande:
    Mysigt! Vad tycker storasyster om att få syskon? Jag har två tjejer som blir 9 och 7 innan lillebror kommer. Igår var de med till barnmorskan och det var väldigt mysigt även om de pratade konstant. Det var inte riktigt som ett vanligt besök
    Jadu, hon tycker det ska bli roligt, men har ju varit ensambarn så länge så nu märker man att hon blir mer och mer mammig, men det är nog helt naturligt, det är ju en omställning :)..
    Jasså, då är de förväntansfulla då? :)
  • Lillafindus
    Swinka skrev 2017-07-17 17:01:22 följande:

Ny vecka igen då! V.27 redan, går så fort nu!

På måndag börjar jag nytt jobb. Jobbar på förskola och nu startar vi upp en helt ny en vilket kommer kräva en del, men som tur är anställdes jag " trots graviditet" så det är ingen hemlighet och de får.ha överseende med lite krämpor.

Måste fråga, foglossning... det känns som atr någon har tagit en hammare och slagit sönder blygdbenet på mig varje morgon eller om jag ska vända på mig i sängen det liksom hugger till där när jag anstränger buken typ. Är det alltså detta som är foglossning?

Inatt vaknade jag och uppräckte jag i princip helt och hållet sov på magen! Det kan ju knappast vara bra för.bebisen eller?

Hoppas ni har det fint i sommarvädret @->--

Jag har haft foglossning sen vecka 19 och blev sjukskriven för det för 1.5 månad sedan, med kryckor och ordinerad vila.
    Det känns precis som du beskriver, dock har jag ont av fogarna i nedre delen av ryggen också.
    Ett tips är att skaffa ett foglossningsbälte samt ligga på sidan och ha en kudde mellan benen och sen även ligga på en kudde när du sover, det har hjälpt mig jätte mycket.
  • Lillafindus
    Marrebj skrev 2017-07-20 10:53:26 följande:

Hej , undrar om de är fler som har svårt med att ligga ner kontra att sitta , magen känns tung och jag kan enbart ligga på sidan . Vrider jag mig på rygg så börjar jag få ont eller de blir obekvämt , lika dant när jah sitter så måste jag har bra stolar . Sitter jag i soffan måste jag sätta benen under mig så ryggen blir rak. Någon annan som har de problemet ? Är bara i vecka 28

Jag har exakt samma, speciellt när man legat på en sida länge och ska vända sig till andra sidan, då känns det som att magen väger 800 kilo, usch!
    Jag går in i vecka 29 på lördag, så vi är nog i samma vecka då :)
  • Lillafindus
    Marrebj skrev 2017-07-20 16:26:06 följande:
    Okej skönt höra , även om de är jobbigt å många veckor till ska man gå :)
    Ja, men man börjar se målet nu iallafall haha! ????
  • Lillafindus

Vi har nästan allt färdigt, var på Ullared i vecka 18 och då köpte vi på oss, så det enda som fattas nu är ett babygym och en babysitter, samt lite mer blöjor och hygienartiklar :) .. en fråga, har ni några förslag på bra babynests? Vi köpte en men den blev helt förstörd i tvätten, har funderat på att sy ett eget, är ju ändå sjukskriven haha!

• Lillafindus
    Swinka skrev 2017-07-23 16:47:08 följande:
    Beroende på vad ni vill betala ka jag tipsa om "vimse design" som gör baby nest. Googla så dyker hon upp.

Vi beställde med ullstoppning och eko textil för 1400kr. Men tänker att det är.bättre för.bebis än polyester och skumstoppning iom att ullet tempererar bättre och eko, ja varför inte när vi ändå är på gång hon gör dock vanliga nests också lite billigare. Vi är jättenöjda med det sålänge. Sen får vi hoppas lillkillen också gillar det
    Tack för tipset! Ska kika! :)
  • Lillafindus

Hur har ni tänkt göra med förlossningsbrev?
    Förra graviditeten så skrev jag aldrig något men denna gången tänkte jag ändå försöka få till något, svårt bara att veta vad man ska skriva och hur man ska få ner sina förhoppningar på pappret, man vet ju inte hur förlossningen kommer gå :)

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017