Inlägg från: Glad81 |Visa alla inlägg
  • Glad81

Gravid Bf Oktober 2017

LitenBlomma skrev 2017-06-20 09:21:06 följande:

Bm besök idag. V26. Plus 5 kg på vågen och 22 cm i magmått. Ska börja med Blir saft, 105 i hb.

Vad kul med magbilder:) 105 i hb. Du måste varit trött. Hoppas att det hjälper med blutsaft. Jag äter niferex men får problem med magen. Jag kanske ska prova blutsaft. Har du känt någon skillnad? Kanske för tidigt att säga?

Här kommer min mage 24+0.

• Glad81

Roligt med magbilder, så mysigt. Jag har också ansökt om graviditetspenning. Jag jobbar bara tre dagar nästa vecka sen har jag fyra veckor semester. Och direkt efter det går jag på graviditetspenningen. Känns overkligt att jag inte ska tillbaka till jobbet.

Jag har också en del sammandragningar. Vissa dagar är mer än andra. Men jag har en väldig foglossning och ischias i höger skinka och väldigt ont i svanskotan också. Så det är tur att jag snart har semester.

Hoppas ni andra mår bra. Jag tycker det känns som att tiden går väldigt fort ändå. Veckorna rusar fram. Snart får vi sitta där med våra små knyten :)

Min mage i v26+0

• Glad81
    Euphoria85 skrev 2017-07-11 14:50:43 följande:

Litenblomma - Kalmar län - Bf 2 oktober

Musetti - Paris - Bf 17 alt 24 oktober

Euphoria85 -Skåne län - Bf 17 oktober

Glad81-Västra Götalands län - Bf 12 oktober
  • Glad81
    FiaW skrev 2017-07-13 21:01:49 följande:

Så många fina magar! Och grattis till semester ni som har det :)

Det är kul att vi är ett litet gäng som följs åt här, även om vi inte vet mycket om varandra så känns det ändå som vi känner varandra lite grann. Det är ett fint sällskap att ha :)

Håller med. Skönt att kunna dela tankar och erfarenheter med andra som är i samma situation som en annan :)

Och vad kul det är med magbilder.
  • Glad81
    Linnnn skrev 2017-07-12 22:53:44 följande:

BF lista

Litenblomma - Kalmar län här - Bf 2 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober

Linnnn - Östergötlands län - Bf 20 Oktober

Swinka - Stockholms län - Bf 23 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

[/quote]

Å kul med en lista :) Jättebra idé.
  • Glad81
    LitenBlomma skrev 2017-07-19 08:46:08 följande:

Mellan varje barn glömmer man hur små de är. Jag har handlat lite då och då sen kub. Syskonen tycker att det är spännande att titta i lådan. De flesta stora saker har vi kvar och vagnen köptes ny till sista så det är mest kläder som behövs. Har ni andra börjat köpa nåt?

Håller med, man glömmer hur små de är. Vi har köpt litegrann. Kommer få en hel del av min syster som har mycket tjejkläder. Men man vill ju alltid köpa lite själv också såklart :) Vi har även köpt barnvagn och babyskydd. Vi sålde av allt efter förra för vi skulle inte ha några mer..... :) Men det blev ju ändrade planer....haha! Säng och skötbord hade vi kvar iaf. Känns skönt att ha det mesta färdigt så man slipper ha det kvar när det närmar sig.
  • Glad81
    Euphoria85 skrev 2017-08-01 08:47:57 följande:

28+6 idag.

Sitter och kämpar emot illamående efter att ha druckit sockerlösningen här hos bm.

Dagens sf 27.

Bebis huvud ligger ner mot vänster höft :)

Åh usch! Vad jobbigt. Hoppas det går bra iaf.
  • Glad81

Idag är det dags för mvc besök. Nyfiken hur mycket magen växt sen sist. Jag har så otroligt mycket sammandragningar, är ganska jobbigt. Och jag blir kissnödig vid varje sammandragning. Har haft mycket med dom andra med men nu är det mer.

Lägger ut en bild från i fredags då jag gått 29 veckor.

• Glad81
    Euphoria85 skrev 2017-08-01 18:28:02 följande:

Klarade sockerbelastningen utan kräk :)

Värdena var bra!!

Blodvärden var det inte lika bra med och jag slipper inte niferex.

Vad skönt att det gick bra idag.

Käkar också niferex, och hade gärna sluppit dom men jag har provat och slutat och det funkade inte. Så man får stå ut.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017