Inlägg från: Glad81 |Visa alla inlägg
  • Glad81

Gravid Bf Oktober 2017

Hej! Jag är 36 år, fjärde barnet. Jag plussade i onsdags. Har bf 17e oktober. Jag har jätteömma och svullna bröst, och det är ett väldigt molande i magen. Har även redan blivit hård i magen. Och har vaknat kl fem på morgonen tre dagar i rad nu för jag måste gå å göra nr 2. Varför just så tidigt....:)

Är bara i v 4+5, så är orolig för mf. Kollar pappret varenda gång jag varit på toa. Har haft ett missfall tidigare, och då började det med att jag såg blod på pappret. Men man får vara glad att man plussat och hålla tummarna för att allt går bra.

• Glad81
    dendor skrev 2017-02-12 09:18:05 följande:

Jag är också orolig för mf. Är i v 6+0 och fick tidigare missfall ungefär i den veckan, som sedan visade sig lite senare genom blod i toaletten :( kollar pappret hela tiden nu och är väldigt orolig. Vågade inte försöka på nytt förrän ett år senare. Har inga barn sedan tidigare är 27 år. Håller tummarna :)

Ja nu hoppas vi att det går vägen :)
  • Glad81
    Malin 845 skrev 2017-02-23 22:11:15 följande:

Är väldigt orolig och måste fråga. Har ni ont i magen? Alltså molande och hugg i magen imellanåt? Jag får det mer och mer nu, och är så rädd för att något är fel :( är detta normalt?

Jag är i v 5 (4+1)

Du behöver inte vara orolig. Det är helt normalt att det känns så när det växer :)
  • Glad81
    BFoktober2017 skrev 2017-03-02 16:38:21 följande:

Blir man sjukt trött av postafen?? Idag på jobbet, jag höll på att avlida av trötthet. Visst jag är trött ändå.. är sjukt trött på att bli hungrig hela tiden, detta illamående. Och jag har varit "gravid 1 vecka" sen jag plussade.

Ska be om andra tabl när jag ska till BM nästa vecka.

Känns nästa som jag ha influensa i kroppen. Vill bara må bra.

Jag provade postafen för några dagar sen. Men jag blir så sjukt trött. Låg bara och sov. Tog de bara två ggr. Sen lade jag undan dom. Tyckte inte att det tog bort illamåendet heller, möjligtvis dämpade det litegrann.
  • Glad81
    jezz81 skrev 2017-03-07 10:39:58 följande:

Mina blödningar visade sig vara MA så det blir ingen bebis i oktober.

Va ledsamt. Håller tummarna för att ni snart får ett plus igen. Styrkekramar till er.
  • Glad81
    Pyse skrev 2017-03-11 18:30:38 följande:

Hej! Jag har precis fått 9 hela graviditetdveckor. Fredagen den 3e var jag på Vul för datering. Läkaren sa att fostret var 6 veckor gammalt, vi blev osäkra på om det kunde stämma. En vecka senare gjorde jag nytt VUL med samma läkare, då sa han att fostret var 6+4 och därav fattades 2 millimeter, han kunde se hjärtat slå. Fick ny tid om två veckor. Är så orolig att jag inte vet vad jag ska göra. Tycker att illamåendet har avtagit, har dock fortfarande ömma bröst. Kan det vara så att fosret kan växa ikapp? Skulle vara så tacksam för lugnande ord.

Hej! Förstår att du e orolig. Sen att behöva vänta två veckor med att inte veta om allt är bra eller inte blir ju jättejobbigt. Jag tänker att läkaren såg ju hjärtat slå. Det är ju jättebra. Hoppas dessa veckor går fort. Kram!
  • Glad81
    Pyse skrev 2017-03-14 07:30:01 följande:

Ja, det är verkligen psykiskt påfrestande. Jag vill ju veta så fort som möjligt om allt är bra eller inte, så man kan gå vidare. Har därför bokat in ett VUL nu på fredag hos en annan läkare. Jag tänker också att det är bra att hjärtat slog. På fredag kommer jag precis gå in i v 11. Så ser det bra ut då finns det nog gods chanser att det kommer gå bra tänker jag. Hoppas fostret bara växer lite i otakt. Tack för stödet!

Du får gärna uppdatera om hur det går på fredag.

Lycka till!
  • Glad81

Hej allihopa! Hoppas ni mår bra. Jag har mått fruktansvärt illa, men dom sista dagarna har det lättat. Är inte riktigt så illa längre. Är i vecka 12 (11+5) idag. Ska på kub på tisdag i Skövde. Är mitt första kub och jag är jättenervös. Försöker att inte tänka så mycket, men d funkar inge vidare. Hoppas verkligen att d blir bra siffror man får höra.

Är det någon som gjort kub och fått reda på könet? Är ju svårt att se så tidigt men tänkte att någon kanske fått reda på d?

• Glad81
    Ejin skrev 2017-04-02 16:43:00 följande:

Jag är i v 11+6 idag och har oxå kub på tisdag. Så spännande o nervöst. Skulle också hemskt gärna vilja veta könet men de är väll nästan omöjligt att se så tidigt... dock har jag läst på endel om nubb teorin som ska va en ganska bra teori att gissa könet på så jag hoppas på bra bilder. Ska fråga ul läkaren också om de vet nått om nubbteorin och kan säga nått....

Jag har hört talas om nubb, men e dåligt påläst. Får ta tag i och läsa på tills på tisdag. Ja sen kan man ju fråga och se vad dom säger om nubben såklart. Sen är det ju huvudsaken att allt ser bra ut såklart. Får vi dåliga odds på kuben, så går vi vidare med nipt har vi bestämt. Men det skulle bli en så otroligt orolig och jobbig tid dit bara, tills man får reda på nipten.

Lycka till på tisdag, och uppdatera gärna om hur det gått.
  • Glad81

Nu ska det bära av till kub. Är så nervös. Det är med skräckblandad förtjusning man åker dit. Ska bli så skönt att få se att det är någon i magen, men samtidigt är man ju så otroligt rädd för att något ska vara galet....

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017