Inlägg från: lisohl |Visa alla inlägg
  • lisohl

Gravid Bf Oktober 2017

FiaW skrev 2017-03-17 01:27:15 följande:

Hur tänker ni runt KUB-testet? Jag fyller 39 i sommar och blir erbjuden testet. Vi har bestämt sen tidigare att vi vill göra det men om man skulle få en "dålig" siffra och bli erbjuden fostervattensprov, med 1% missfallsrisk, skulle ni gå vidare med det i så fall?

Det är ju så svårt att få tex en siffra som säger 1 på 50, det är ju fortfarande 49 barn som är friska då. Men samtidigt vill vi få veta.

Jag vet att det finns nåt som heter Nipt också, jag ska läsa på om hur exakt det är och vad det kostar att göra här. Skulle man få en låg siffra på KUBen kanske det är en möjlighet att gå vidare med ett Nipt då.

Jag blir inte erbjuden kub och kommer heller inte be om det. Vi känner att vi inte vet hur vi skulle gå vidare med ett dåligt resultat.
  • lisohl
    Linnnn skrev 2017-03-21 17:13:24 följande:

När berättar ni?

Om jag kunde välja hade jag bara berättat om graviditeten för närmaste familjen innan kub, men eftersom jag är sjukskriven vet nu både arbetskamrater och de andra barnens lärare och kompisar vad som är på gång... När kommer ni/har ni berättat?

Vi berättade för min familj helgen som var, det var slutet av v 8. Kommer berätta för fler eftersom nu.

Gick in i v 9 idag och mår illa och är sanslöst trött.
  • lisohl
    Malin 845 skrev 2017-03-21 20:18:21 följande:
    Gick också in i v 9 idag! Då borde vi ha bf i stort sett samma dag? :) min är 31/10 :)
    Ja min är 30/10. :)
  • lisohl
    FiaW skrev 2017-03-23 08:30:10 följande:
    Nej, det är väl ingen idé att oroa sig för mycket. Allt kan ju ändå va bra :)

Mina symptom började minska redan vid 8+0, vilket känns tidigt, men vi gjorde ett tidigt VUL 8+1 och då såg i alla fall allt bra ut.

Jag vet att jag är mästare på att oroa mig så jag ska försöka njuta istället.

Spännande att du har KUB snart :)
    En gravidapp som jag har informerade mig när jag gick in i v 8 att det är vanligt att symtomen minskar då för ungefär i den veckan tar moderkakan över mer och mer av hormonproduktionen. :)
  • lisohl
    Ejin skrev 2017-04-04 11:41:38 följande:

Samtidigt som vi kom ut från ul fick jag ett mail om ett ev erbjudande om ett jobb på en arbetsplats jag tidigare sökt jobb... innan jag blev gravid... nu vet jag inte hur jag ska göra... jag är jätte intresserad av tjänsten verkligen men vad säger de om jag kommer på intervjun med gravidmage o allt... vill de ens anställa en som endå ska gå hem? Hur hade ni gjort? Tackat ner direkt eller gått dit o hoppats på att de ser min ev jobbinsats som viktigare än att jag kommer få va hemma ett tag sen?? Så typiskt att de kom nu verkligen...

Jag skulle också gå på intervjun. Även om du inte får jobbet den här gången så har de ju träffat och fått ett ansikte på dig så du har du kanske större chans om det kommer ut en tjänst längre fram.
  • lisohl
    Ejin skrev 2017-04-05 18:36:17 följande:

Då har jag varit på intervjun. Klädde mej löst så att magen inte syntes o så väntade jag med att säga de till sist så jag hann att göra ett intryck... jag lär väll inte få jobbet de är väll inget snack om de är helt enkelt ingen bra tajming men jag är ändå glad att jag gick dit. Känner att vi kom bra överens o vi sa att vi skulle hålla lite kontakten o höras till våren igen och att han skulle hålla mej i baktanken om de kom upp nått passande jobb senare... känns som han gillade mej iaf ( man vet ju aldrig hur de är med den saken Hahah) så jag hoppas att jag iaf skapade någon positiv kontakt inför framtiden...

Det låter ju jättebra! :)
  • lisohl
    Ejin skrev 2017-04-09 17:18:55 följande:

Någon som känt barnet röra sig än? Jag är i v 14 nu och har inte känt regelrätta sparkar men tycker mej ev känna som något vänder runt i magen på mej ibland... otroligt svårt o veta om det är bebisen dock. Med min förra dotter som snart är fem kände jag sparkar väldigt tidigt väldigt tydligt... säkert runt v 14-15 ... men de var mer som någon tryckte sin tumme tydligt på insidan av magen kan man beskriva de... nu är de mer som diffust sprattel....

Jag har inte gjort det men är bara i v 11 så det känns teoretiskt omöjligt. Med första barnet kände jag första rörelserna bara någon dag innan rul, men han låg långt bak vilket kanske påverkar.

Häftigt att få känna så här tidigt!
  • lisohl
    Frrr skrev 2017-04-18 05:46:53 följande:

Ah! Jag har hört att man blir större efter första barnet.

Vore iofs lite lustigt att lägga ut bild på en mage som är nästan helt platt ;)

Jah märker jättestor skillnad nu när jag väntar andra barnet. Med första såg jag ut såhär i v 24! Sen kan det nog påverka om livmodern lutat framåt eller bakåt.
  • lisohl
    BFoktober2017 skrev 2017-04-21 15:17:12 följande:

Allt då bra ut idag på ultraljudet :) blev framflyttad 2 dagar. Så bf 25/10

Moderkakan i framvägg.

Ska bli så skoj att visa för barnen.

Äntligen kan så ska jag införskaffa mig gravidkläder.

Svängde in på en leksaksaffär med vagnar, bara för att kolla lite och vad man är ute efter.. oj så svårt!

Någon som börjat tänka på vagnar?? Vet att det är tidigt

Skönt att allt såg bra ut!

Vi har kvar vagnen som vi hade till sonen (2år). Emmaljunga super nitro, vi är mycket nöjda med den.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017