Musetti skrev 2017-06-21 13:03:14 följande:
Vilken fin mage!!!
Jag fick aka in till gynakuten igar da jag ramlade huvudstupa ner for trappan i tunnelbanan under morgonrusnigen. Min sko (hogklackat i 36 graders varme, varfor ar jag sa dum?) fasnade i avsatsen och jag rasade flera meter och skrapade upp knan och skenben. Instinktivt skyddade jag magen iaf.
Min sambo ringde in och forvarnade sjukhuset sa jag behovde bara vanta i 20 minuter och tack och lov var allt bra med bebben. Mina ben ar det varre med men det spelar ju eg ingen roll. Vilken chock jag fick och med alla gravidhormoner borjade jag storgrata forst pa tunnelbanan, sen pa apoteket dar jag sokte hjalp for allt blod pa benen och sist infor damen i luckan pa akuten. Kunde inte lugna ner mig forrans sambon motte upp mig i vantrummet. Otack upplevelse med ett bra slut, men det blir inget mer hogklackat denna graviditet!
Fy så läskigt! Skönt att allt är bra med bebis.
Min första graviditet blev jag påkörd då jag cyklade och det kom en massa folika springande. De hade sett att jag höll båda armarna runt magen när jag flög genom luften och när de frågade om jag hade ont hade jag ingen aning, jag bara tänkte på bebisen i magen. Till slut blev det ambulans till sjukhuset och på förlossningen berättade läkaren att de var mest rädda för att chocken skulle sätta igång förlossningen. Bebisen är bra skyddad inne i magen som tur är.