Gravid Bf Oktober 2017
Tack! Jag har foljt traden sedan borjan och ar glad att inte alla hoppade over till FB
Pappan far bara 2 veckor ledigt tyvarr, men min sambo ar egen foretagare sa han bestammer sjalv, vilket ar valdigt praktiskt da han vill vara hemmma lange han med och forhoppingsvis kunna jobba lite samtidigt. Han ar fransk men har bott mkt i sverige sa han delar vara "svenska" varderingar vad galler foraldraskap.
Ja jag vet inte riktigt vad jag ska hitta pa under de dar vekorna fore forlossningen, risken ar val at det blir del shoppande av babysaker...
Det ar forsta barnet, sa spannande! Tyvarr ville de inte avsloja konet pa NIPT-testet sa vi far snallt vanta en manad till innan nasta ultraljud. Men vi har borjat kanna sma buffar redan (moderkakan ligger antagligen mot ryggen, ibland ar magen helt sned pga hur beben ligger) och igar var vi hos barnmorskan och fick lyssna pa det lilla hjartat
Jag brukar hamna i "boa-stadiet" då förlossningen närmar sig. Förstås fixa med bebisgrejer, men också städa maniskt (typ klättra på stolar för att torka lister, hitta nya ställen där man kan gå loss med svinto), baka och laga massa mat. All bakning och matlagning är nog inte optimal på slutet för en lagom viktuppgång... Det är ju också skönt att ha tid för en siesta då det inte alltid är så lätt att sova nattetid som gravid.