Inlägg från: Frallan11 |Visa alla inlägg
  • Frallan11

Ni som mist en förälder - vad ångrar ni mest?

Har också, som några andra som skrivit här, förlorat båda mina föräldrar i cancer. Min mamma dog först, när jag var 27 år.

Som Freijah skrev ovan så ångrar jag också det här med recept. Vissa smaker kommer jag aldrig få känna igen. Så fråga om det!!

Jag satt med min mamma på hospice varje dag, i tre månader, tills hon gick bort. Tillslut fanns det inte så mycket att prata om. Det är jag väldigt glad över. Med min pappa, som fick cancer i levern, gick det så himla fort. Jag förstod inte, utan pratade med honom i telefonen på en måndag och planerade att ringa på söndagen igen. Det hann jag aldrig göra. Så även om ni bor långt ifrån varandra, se till att prata i telefonen så gott som varje dag.

Massa stöd och kärlek till dig och din mor.

• Frallan11

Beklagar verkligen!

Idag är det 14 år sedan min mamma gick bort. Jag har tänt ett par ljus och "pratat" lite med henne. Jag saknar henne i mitt liv och det är väldigt tråkigt att hon inte fått vara med mig och mina barn. Det går nog inte en dag utan att jag tänker på henne eller nämner henne...

Men det finns ingen sorg längre, hur konstigt det än låter. Sorgen är borta. De jobbiga minnena har bleknat och så kommer det även bli för dig, även fastän det inte känns som det just nu. Låt det ta tid och PRATA!

Massa kramar

Svar på tråden Ni som mist en förälder - vad ångrar ni mest?