Inlägg från: mamsen76 |Visa alla inlägg
  • mamsen76

Bred nackspalt i tidiga ultraljudet

Min dotter är gravid i vecka 31 imorgon tisdag, på det tidiga ultraljudet i vecka 13 så hade bebis bred nackspalt, hon ville inte ta några prover men har varit på en massa extra ultraljud då de kollat tillväxt och hjärta, inget av dessa har visat att något är fel på grabben i magen... tror ni att vi behöver vara oroliga?

• Svar på tråden Bred nackspalt i tidiga ultraljudet
  • mamsen76

Nej det känns inte som att det är något fel på bebisen eftersom det inte visar något alls på ultraljud en, de har kollat hjärta och andra organ, de har kollat ansikte, längd och vikt, inget visar något avvikande men man blir ju ändå orolig pga nackspalten, den va 4mm i vecka 13 och sen i vecka 18 va den borta men det va normalt säger dom... det spelar ingen roll för henne eller oss om han har Downs, han blir lika älskad ändå ????

• mamsen76

Tack Goa du för uppmuntrande ord, hon va super förkyld och hostade nästan lungorna ur sig i samma veva som de 2 första ultraljudet som va med 5 dagar mellan bara så då är det väl kanske därför då ???? känns mycket bättre nu så tack igen goaste du...

Vilken vecka är du i? Hoppas du snart får lite svar och kanske några lugnande ord själv ????

• mamsen76

Förlåt för alla?? I slutet det va meningen att det skulle vara hjärtan

• mamsen76

Håller alla tummar för dig och att allt går bra med graviditet och bebis, det är ju ren tortyr att behöva gå och vänta på att först ta proven och sen behöva vänta ytterligare på provsvaren... dottern valde att inte ta några prover pga missfallsrisken plus att hon är otroligt spruträdd...

Tack vare dina kommentarer om det du lyckats läsa dig till vågar vi hoppas och tro lite mer på att det mest troligt kommer ut en frisk liten grabb om ca 2 månader :)

• mamsen76

Hur har det gått för dig kråkanlee? Min dotter födde en alldeles perfekt grabb 20 april i år... han är min lilla prins ????

Svar på tråden Bred nackspalt i tidiga ultraljudet