Inlägg från: Anonym (Jaha ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jaha ok)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Anonym (hmm) skrev 2017-01-29 22:33:15 följande:

Jag kommer ihåg när jag började skriva med min man, blev kär i honom på direkten då han var lite gulligt blyg och tyckte om djur. När vi träffades på vår första dejt så tog jag första initiativet och kysste honom. 11 år senare är vi gifta och har barn och livet är toppen. 

Ibland klickar man helt enkelt och blir kär. Svårt att styra. om tjejer inte är intresserade av dig är det nog inte för att de har "andra krav" utan de har helt enkelt inte blivit atrraherade/kära...dvs något de inte kan styra...man kan inte hjälpa vilka man blir kär i/inte blir kär i.

det händer när det händer.

Anonym (hmm) skrev 2017-01-29 22:38:34 följande:

kan även tillägga attt jag tycker att min man är sjukt attraktiv men inte pga hans kropp utan hans ansikte är helt fantastiskt. Symmetriskt med synligt/grovt käkben, mörkbrunt hår, vackra ögon, olivfärgad hy osv. Så det spelar lixom ingen roll hur ofta han tränar det är hans ansikte jag tycker är viktigast.

Så även om du har supertränad kropp så kanske ditt ansikte inte är så fint...?

Det ser lite annorlunda ut idag än för 11 år sedan. En blyg kille som gillar djur hade inte prioriterats ute i dagens samhälle bland många tjejer, ute på dejtingsidor m.m
    Tror även att det är betydligt färre tjejer som tar första initiativet (speciellt att kyssa som du gjorde på första dejten) överlag nu för tiden i.o.m att de inte behöver jaga, det finns minst 10 killar till i inkorgen som väntar på att få svar. Att kyssa någon på första dejten är inte alltid rätt men jag om det hade gjort det så tror jag ändå majoriteten av gångerna hade varit om killen tagit initiativet.

Orkar inte försvara mitt ansikte med en ny text så jag kopierar det jag skrev tidigare:

"Jag har inte haft otur med att få något födelsemärke mitt i ansiktet, en krokig näsa, öron som står ut eller något annat "skralt" som du väljer att skriva. 
    Jag har ett helt normalt utseende och en bra skäggväxt som jag är nöjd med! :)
    Inga akutbesök inplanerade för att lägga mig under kniven m.a.o."

Kul f.ö att ni hittade varandra. Inte alla som blir kära direkt sådär som du beskrev.
  • Anonym (Jaha ok)
    Klickerträna skrev 2017-01-30 04:05:16 följande:

TS, du verkar vara ett kap!
    Med allt jag förstått om dig genom tråden så hade jag mer än gärna tagit en kölapp (för det borde vara kö) .

Det jag kan tänka mig är problemet är att det kan verka avskräckande med en snygg, modemedveten, vältränad/hälsosam, bra avlönad och självständig kille.

Själv hade jag inte vågat aporoacha dig för jag hade undrat om det fanns plats för mig i din värld, och om jag skulle kunna leva upp till din standard.

Och ja, jag inser att det 1) kan hänga på min dåliga självkänsla, 2) kan vara förutfattade och felaktiga antaganden om din standard.

Genom tråden har jag som sagt fått en tydligare bild av att du har sunda värderingar och sådär, men om jag skulle ha dejtat dig så hade jag nog varit mer på min vakt. Jag tänker lite att det som verkar vara för bra för att vara sant oftast är det... Och då menar jag att jag tex skulle oroa mig för vad dina verkliga intentioner är, eller om jag bara var en i mängden som du dejtade, eller om jag var tillräcklig för dig och kunde leva upp till det du söker.

För mig hade det alltså varit avskräckande att du har "hela paketet", typ. Och jag hade behövt bli försäkrad om att du menade allvar och inte spelade en roll eller så, för att jag skulle våga ta kontakt/gå vidare med dig. Jag hade velat se din mänsklighet, kort och gott. Att du inte förväntar dig en tjej som är ouppnåelig och ohållbar för mig att vara. Att du också kan fela och att även du kan ägna dig åt trista vardagsgrejer som alla andra.

Det händer alltså att jag avstår från killar som verkar "för bra"; ex någon som är så snygg/charmig att han sannolikt är arrogant eller iaf framstår som arrogant och anser att han kan få allt han vill, eller någon som har intressen jag inte kan leva upp till - typ en väldigt hälsosam livsstil, eller på nåt annat sätt verkar leva ett liv utan plats för mig.

Jag hoppas du förstår vad jag menar. Jag vill liksom vara försäkrad om att killen inte letar efter något jag inte är, innan jag vågar ta kontakt Så kanske - tänker jag - utstrålar du en för "svår" plats för en tjej att fylla?

Rolig läsning men minst lika intressant och lärorik!
    Jag återkommer senare idag med ett mer utförligt svar till dig och alla andra!

Ha en bra start på den nya veckan!
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (My) skrev 2017-01-30 02:27:15 följande:

Ibland kan faktiskt längden på kvinnan säga en hel del hur hon är.
    Långa tjejer tenderar att vara dryga och otrevliga.
    Tjejer som är lite kortare är oftast bättre.

Naturligtvis kan man inte dra alla över en kant men man kan generalisera.

Finns många långa tjejer som är trevliga också.
    Däremot fattar jag ofta tycke för tjejer som är kortare (vad det nu än är) eftersom jag själv inte är lång utan närmare medel kanske..?
  • Anonym (Jaha ok)
    Klickerträna skrev 2017-01-30 04:05:16 följande:

TS, du verkar vara ett kap!
    Med allt jag förstått om dig genom tråden så hade jag mer än gärna tagit en kölapp (för det borde vara kö) .

Det jag kan tänka mig är problemet är att det kan verka avskräckande med en snygg, modemedveten, vältränad/hälsosam, bra avlönad och självständig kille.

Själv hade jag inte vågat aporoacha dig för jag hade undrat om det fanns plats för mig i din värld, och om jag skulle kunna leva upp till din standard.

Och ja, jag inser att det 1) kan hänga på min dåliga självkänsla, 2) kan vara förutfattade och felaktiga antaganden om din standard.

Genom tråden har jag som sagt fått en tydligare bild av att du har sunda värderingar och sådär, men om jag skulle ha dejtat dig så hade jag nog varit mer på min vakt. Jag tänker lite att det som verkar vara för bra för att vara sant oftast är det... Och då menar jag att jag tex skulle oroa mig för vad dina verkliga intentioner är, eller om jag bara var en i mängden som du dejtade, eller om jag var tillräcklig för dig och kunde leva upp till det du söker.

För mig hade det alltså varit avskräckande att du har "hela paketet", typ. Och jag hade behövt bli försäkrad om att du menade allvar och inte spelade en roll eller så, för att jag skulle våga ta kontakt/gå vidare med dig. Jag hade velat se din mänsklighet, kort och gott. Att du inte förväntar dig en tjej som är ouppnåelig och ohållbar för mig att vara. Att du också kan fela och att även du kan ägna dig åt trista vardagsgrejer som alla andra.

Det händer alltså att jag avstår från killar som verkar "för bra"; ex någon som är så snygg/charmig att han sannolikt är arrogant eller iaf framstår som arrogant och anser att han kan få allt han vill, eller någon som har intressen jag inte kan leva upp till - typ en väldigt hälsosam livsstil, eller på nåt annat sätt verkar leva ett liv utan plats för mig.

Jag hoppas du förstår vad jag menar. Jag vill liksom vara försäkrad om att killen inte letar efter något jag inte är, innan jag vågar ta kontakt Så kanske - tänker jag - utstrålar du en för "svår" plats för en tjej att fylla?

Wow först och främst tack för de vänliga orden men du målar upp en för perfekt bild av mig som inte är sann. Du höjer mig till skyarna. Skulle jag träffa en tjej i verkligheten som läst det här fina inlägget skulle hon nog bara bli besviken.

Jag ser helt ok ut och ser lite manligare ut nu när jag sparat ut skägget. Är ingen person som drar åt sig tjejernas blickar i ett rum fullt av killar och det har jag inga problem med. Jag försöker bara vara mig själv utan att det ska kännas ansträngande eller påklistrat, varken för mig eller min omgivning och det känner jag inte heller. Jag vill inte att människor (tjejer) ska känna så - att de inkräktar, måste visa att de är någon speciell eller känna sig osäkra omkring mig, vilket jag inte fått känslan av heller. Jag har jättebra arbetsrelation till flera tjejer på jobbet (alla har pojkvänner och det är inget mer än just en arbetsrelation jag har till dem). Jag kan ha uppfattats som att "jag:et" är viktigast för mig men så är det inte. Mitt jobb går bokstavligen ut på att hjälpa andra och som grupp är det viktigare att vi når våra mål än jag själv. Sen har jag så klart egna delmål också någonstans.

Jag tycker du har byggt upp en för perfekt bild utav mig som inte stämmer. Jag kan ligga hemma i mjukisbyxor en hel dag, städa, tvätta och stryka också som vilken annan människa som helst. Jag klär mig också i t-shirt, jeans och sneakers. Har jag målat upp en annan bild av mig så är den fel. Det sista jag vill är att tjejer är på sin vakt omkring mig, på jobbet är det inte verkligen inte så. Behöver de hjälp har de inga problem att fråga och jag är inget annat vänlig, pedagogisk och hjälpsam.

Jag vill att en tjej ska kännas sig trygg och säker hos mig - inte att hon är en i mängden. Här även nämnt tidigare att de få gångerna jag klickat med någon tjej på Tinder så har jag lagt min fokus på henne. Killar som säger "jag pratar bara med dig" är ju oftast bullshit och jag vet inte hur jag ska kunna bevisa för en tjej som jag lägger min fokus på att jag inte sitter och flirtar med andra. Jag vill inte dejta fler i taget.
    Det låter kanske för bra för att vara sant men återigen såhär över nätet vet jag inte hur jag ska kunna bevisa det för dig. Jag vill bygga något med en tjej, inte hoppa runt för att "bocka av" så många tjejer som möjligt.
    Jag har haft Tinder i 3-4 veckor och väldigt casual varit inne på Bodycontact. Jag har inte haft möjligheten att träffa någon tjej i verkligheten ännu via dessa Appar / siter.

Mina verkliga intentioner är att hitta en tjej som jag kan vara trygg och säker med. En tjej som känner sig uppskattad och vet att hon är omtyckt av mig, som jag kan se djupt i ögonen och känna hur det går varma vågor av rysningar genom hela kroppen och veta att vi är varandras, cheesy kanske men jag har aldrig känt så. Tinder och BC är väl inte de bästa ställena att leta efter det jag beskrev ovan men jag måste börja någonstans. Sen så tänker jag inte varje gång jag matchar med någon på Tinder att henne ska jag kunna se djupt i ögonen bla bla direkt.  

Tonåren var en tuff period för mig och det började tidigt och det höll i sig ett bra tag. Då menar jag inte alkohol och droger. Jag skärmade av ganska mycket och var mycket för mig själv. Så är det inte längre.

Jag svammlar iväg nu märker jag...
    Jag har inte hela paketet. Jag hade gärna pratat med dig utanför FL och om vi gått vidare från casualsnack hade jag öppnat upp mig för dig för att visa mina intentioner men du verkar ju ha ditt på det torra om man ska tro din profil :) Jag är mänsklig ok? Tro inte något annat. Jag svävar inte på moln. Jag gör fel och om någon annan tycker att jag gjort fel vill jag att den personen ska vara ärlig emot mig och säga det. Ärlighet - säg till mig att jag har gjort fel så kan jag rätta till det eller att vi åtminstone pratar om det, speciellt om man är i ett förhållande. Säg till så fixar vi det och går vidare tillsammans ännu starkare. Med det menar jag inte att jag är en hundvalp som frågar "hur högt?" när någon säger hoppa.

Om jag vill vara med dig är det inte för att hjärntvätta dig för att sedan forma dig efter någon sorts "optimal-flickvän-mall". Vi accepterar saker hos varandra och jobbar på det som går och tar oss igenom saker tillsammans och blir starkare.

Jag förstår helt vad du menar och jag hoppas att du förstår mig också och kan få ur något vettigt ur min långa svammeltext ovan.... På något sätt hade det varit spännande att träffa dig i verkligheten. Jag tror din bild av mig hade ändrats och insett att jag inte är omänsklig.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (zuzu) skrev 2017-01-30 07:08:16 följande:

Du undrar över varför 'alla' hänger upp sig på att du tränar sju dagar i veckan... Jo, för att tjejer lär sig jävligt fort att killar ytterst sällan avstår från något bara för att de träffat en tjej.

Det har gjorts studier och när en kille och en tjej flyttar ihop får killen MER fritit, medan tjejen får MINDRE.
    Generellt sett vill tjejer ta hand om och generellt sett förväntar de sig att killen ska ta hand om dem tillbaka, vilja spendera tid med dem och visa det också. Ofta blir de besvikna för att killen istället ser en chans till ÄNNU mer träning/umgås med polare/jobba....
    Och jag tror att killarna i många fall inte ens fattar vad de gör... De bara är överlyckliga över den underbara tjejen som gjort deras liv sååå mycket bättre. Att de ständigt gör tjejen besviken hajar de inte...

Tjejer å sin sida, är generellt sett jävligt dåliga på att tala om vad vi vill ha och behöver i ett förhållande. Vi går och hoppas på att killen ska fatta av sig själv. Moment 22 alltså.

När jag insåg ovanstående har mitt eget liv blivit vansinnigt mycket enklare och bättre.
    En man som inte ger mig det jag behöver och vill ha i ett förhållande kan jag vara utan. Kan han inte ta att jag talar om vad jag vill ha och behöver så kan jag också vara utan honom.
    Självklart får man kompromissa, men vissa saker kompromissar jag inte om. Jag har lika stor rätt att må bra i mitt förhållande som min man har. Just nu har vi en svacka då han, utan att ens inse det själv, beter sig ego kring en ekonomisk sak, men vi har pratat om det och även om han inte riiiiiktigt vill (av egoskäl) hålla med så inser han ändå att han faktiskt har fel.

Anonym (zuzu) skrev 2017-01-30 07:17:27 följande:

Ang det med träning så kan du ju säga/skriva att du tränar så pass för att fylla tomrummet efter en tjej. Men att du mer än gärna ger upp hälften av dagarna för att istället umgås med din tjej.

En sak till som en del tjejer kan haka upp sig på är detta med att vara seriös. Många tjejer har ingen önskan att dejta flera samtidigt, och inte heller vill de att den de själva dejtar ska göra det. Kanske får de intrycket att du dejtar flera samtidigt för att hitta den rätta? Det skulle få mig att backa, jag jagar inte på det viset. Jag lär hellre känna en person under ett antal veckor innan jag väljer att avstå eller gå vidare. Vissa dejtar man en gång och vet direkt, andra ger man fler möjligheter och antingen blir det ens nya partner eller en god vän. (Eller inget alls om den andra blir kär men inte en själv.,,)

Många tjejer har också dålig självkänsla, även de som verkar som att de inte har det, eller ser ut som att de inte borde ha det. Dålig självkänsla är inte logisk... Tjejer får ofta lära sig att inte vara till besvär, inte kräva något etc. Vissa kräver allt och lite till, är ganska otrevliga, bortskämda osv men får också som de vill många gånger.... Förvånansvärt tycker jag, men jag vill ändå inte bli sån. Jag vill att min partner, efter att klart och tydligt fått veta vad jag vill ha och behöver, av egen fri vilja ska ge mig det. Jag vill inte behöva tjata, inte behöva säga till tusen gånger. Är det inte viktigt för honom att ge mig det jag vill ha så är det meningslöst.

Nu pratar jag alltså om rimliga krav som att ta sin del av hushållsarbetet, att visa mig respekt, visa att han älskar mig och att han spenderar tid med mig. Han får ju det av mig och det är det minsta jag vill ha tillbaka.

Jag tycker att jag har varit väldigt tydlig med att jag är beredd att kapa träningstid för att få umgås med en tjej / flickvän och göra saker med henne. Jag har även varit inne på det här med ärlighet tidigare - det är viktigt att om man stör sig på något hos sin partner ska man ta upp det. Det är även viktigt att man känner att man kan ta upp det med sin partner utan att han / hon blir sur. Jag vill bli rättad om jag gör något fel, då gör jag inte om samma misstag igen. Jag kommer även vara likadan tillbaka men man får ju heller inte ställa orimliga krav på varandra. Säger det igen - ärlighet. Det är en viktig grundpelare i ett förhållande om det ska funka, enligt mig.

Problemet är väl kanske att jag känner att jag aldrig får en riktig chans av tjejer att visa vem jag är. Stadiet där man bygger upp något tillsammans hinner liksom inte påbörjas innan man får ett nej.

"En man som inte ger mig det jag behöver och vill ha i ett förhållande kan jag vara utan" - Helt rätt.

Jag håller helt med dig. Intressant att läsa vad ni tjejer tycker.

Jag börjar låta mer och mer som en relationsexpert även fast det var jag som sökte svar här från början.

Jag tycker som sagt att det många skriver är grundpelare i relationer och någonstans tycker jag att vi möts på punkter som b.la. 1. Att båda måste ta ansvar och 2. Vara ärliga mot varandra.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (hmm) skrev 2017-01-30 07:31:28 följande:
    Jag och min man träffades inte på ngn dejting-sida utan på en sida för folk med gemensamma intressen och vår avsikt var inte att dejta. Vi började skriva, blev vänner och seddan blev vi kära innan vi träffades för första gången(därav kyssen, kändes helt rätt)

Du kanske ska sluta skriva på dejting-sidor? Utan vara inne på sidor för folk med samma intressen och kanske släppa alla krav "att hitta en tjej" utan mer en kompis.

Då kanske du verkar mindre desperat och slappnar av mer och en tjej helt plötsligt dras till dig naturligt.

Ja det verkar vara ett annat klimat ute idag än för 11 år sedan(var dessutom bara 18 då och egentligen inte alls intresserad av ett förhållande) Tycker verkligen synd om de som hänger på dejting-sidor osv hade nog aldrig tyckt om det då alla verkar så desperata, lite creepy osv.

jag hoppas dock att du lyckas hitta någon, tråkigt att det inte gått hittils trots att du "har alla rätt" verkar det ju som. 
    Folk verkar ha fått väldigt olika uppfattningar om mig. Defensiv, desperat, har hela paketet, snygg, drömkillen som man ska ta kölapp till, har alla rätt.

Det är intressant och nyttigt för mig men samtidigt blir det svårt.

Tycker du att jag verkar desperat. I en annans ögon är jag för defensiv?

Jag har inte alla rätt, det är inget jag eftersträvar eller vill ha. Hur roligt hade det varit att vara tillsammans med en sån person?

Tack för dina ord och tankar!
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Em) skrev 2017-01-30 08:45:23 följande:

Nåt som jag funderar på när jag läser såna här trådar om killar som har svårt att hitta en tjej, är att det kanske handlar om att det urval av tjejer som intresserar dem kanske är för snävt, och genom att börja vidga det så blir det lättare för dem.

Istället för att fokusera på de kvinnor som väljer bort dem, så borde fokusera på de kvinnor som de själva väljer bort och varför. Då vänder man på tänkandet, och det blir mer konstruktivt. Det är svårt att ändra på andra, och deras tänkande och val, men lättare att ändra på sig själv och sitt eget tänkande och sina egna val.

Om alla singelmän mellan t.ex 18-55 i snygghetsgrad 1-10, fokuserar på samma grupp singeltjejer i åldern t.ex 18-28 i snygghetsgrad 6-10, så säger det ju sig självt att majoriteten i mansgruppen kommer att bli ratade, och det beror ju inte på tjejerna. Det är ju helt enkelt rätt simpel matematik, att den gruppen som de åtrår helt enkelt inte är tillräckligt stor för att alla som vill ska kunna få en flickvän ur just den urvalsgruppen.

(Och innan nån börjar klaga på det med "snygghetsgrad 6-10" och att man inte kan poängsätta människor, och att "skönhet ligger i betraktarens öga", "alla människor är vackra"etc, eller, så vill jag poängtera att det var bara ett exempel så att ni skulle förstå detta med att man gör ett urval, så häng inte upp er på det nu.)

Intressant text med väldigt mycket sanning. Killar blir också lätt kräsna i vårat instant-samhälle som vi lever i nu. Porr gör det inte direkt bättre heller... Minsta lilla som kan uppfattas som "fel", "osexigt" eller att brösten inte är för stora eller vad nu än kan vara så fixar tummen resten och på bara några sekunder får du upp en ny tjej i mobilen.

Det finns citat ute på internet som säger "Killar, satsa på tjejer som är utanför eran liga, ni kommer bli överraskade av slutresultat". Jag vill inte dela in tjejer i olika ligor eller prata om er som 1-10 poängare. Det blir så mycket fokus på utseende då. Jag är inte intresserad av att matchas med tjejer som ser för upp-piffade ut med perfekt ljus på sina bilder och som i många killars ögon ses som 10 poängare. Jag vill hitta en tjej där fokus inte ligger på att försöka se så bra ut som möjligt på några bilder som hon slänger upp på Tinder för att få så mycket likes av killar som möjligt. Jag är heller inte så mycket för tjejer som ser ut som porrstjärnor.
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Charlotte68) skrev 2017-01-30 15:11:58 följande:

Jag tycker också att du verkar vara en toppenbra kille. JAG personligen tänder på någon som kan använda sin hjärna och formulera sig i ord och text. Vilket du klarar bra. :)

Jag har dock inga jättekonkreta tips mer än att fråga om du dejtat på andra sidor än Tinder? För just dina skills att kunna uttrycka dig lär väl knappast hinna märkas på Tinder?

Jag är säkert urgammal i jämförelse med dig, men jag blev singel för 1,5 år sedan och träffade sen min nuvarande partner (som jag älskar till världens ände och tillbaka) på sajten med det hemska pinsamma namnet Elitsinglar. Vi skrev en del innan vi sågs och även om jag nu tycker han är snyggast i världen så var det främst hans kommunikativa förmåga som gjorde att det blev en första dejt.

Lycka till, jag tvekar inte en sekund att du förr eller senare hittar rätt partner!

Hej Charlotte och tack så mycket!

Jag känner inte att jag når fram eller får en ärlig chans av tjejer där ute. "Om hon bara lärde känna mig..." eller "Om jag bara fick visa henne vem jag är" tänker jag ibland. Men samtidigt - konkurrensen är hård där ute och som kille kan man inte sitta och lalla heller. Det här med att ta en tjej med storm direkt är väl inte riktigt jag någon expert på utan jag tror mer på att man ger varandra en ärlig chans eller lite tid i alla fall. Det behöver inte betyda att man måste gå på en dejt (även om det är absolut det bästa sättet att lära känna varandra) men mer att man inte blockerar personen och söker vidare om han / hon säger "ett" när han / hon skulle sagt "två" tex.

Elitsinglar eller inte. Ni hittade varandra och jag kan inte annat än att vara glad för det! 

Jag fortsätter mitt letande och tar till mig av allt det ni tjejer förmedlar till mig här.

Ha det fint!
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Jb) skrev 2017-01-30 16:00:09 följande:

Jag tycker att utseendet såklart kan spela viss roll. Men klickar man med en person som man tycker om att umgås ned spelar utseendet ingen roll. Jag faller (är tjej 26år) förresten, för en personlighet. Att hitta en person som får mig att må bra, få mig skratta och känna mig trygg med och litar på. Det betyder så mycket mer än ett utseende!

Kunde inte sagt det bättre själv. Instämmer helt!
  • Anonym (Jaha ok)
    Anonym (Fia) skrev 2017-01-30 17:34:33 följande:

Jag är världens största idiotmagnet, så för att förbättra oddsen att träffa en normal man tar jag själv initiativet och ignorerar de män som kommer fram till mig/kontaktar mig utan att jag visat intresse. I din TS så är det bara lönen som skulle få mig ointresserad - inte summan i sig, utan det faktum att du nämner vad du tjänar.

Jag gjorde ett val och valde att ha med min lön eftersom jag kan vara anonym och för att ni kanske kunde få en bättre bild av min livssituation i dagsläget. 

Sen värdesätter jag inte människor utefter vad de tjänar vill jag även poängtera.
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker