Klickerträna skrev 2017-01-30 04:05:16 följande:
TS, du verkar vara ett kap!
Med allt jag förstått om dig genom tråden så hade jag mer än gärna tagit en kölapp (för det borde vara kö) .
Det jag kan tänka mig är problemet är att det kan verka avskräckande med en snygg, modemedveten, vältränad/hälsosam, bra avlönad och självständig kille.
Själv hade jag inte vågat aporoacha dig för jag hade undrat om det fanns plats för mig i din värld, och om jag skulle kunna leva upp till din standard.
Och ja, jag inser att det 1) kan hänga på min dåliga självkänsla, 2) kan vara förutfattade och felaktiga antaganden om din standard.
Genom tråden har jag som sagt fått en tydligare bild av att du har sunda värderingar och sådär, men om jag skulle ha dejtat dig så hade jag nog varit mer på min vakt. Jag tänker lite att det som verkar vara för bra för att vara sant oftast är det... Och då menar jag att jag tex skulle oroa mig för vad dina verkliga intentioner är, eller om jag bara var en i mängden som du dejtade, eller om jag var tillräcklig för dig och kunde leva upp till det du söker.
För mig hade det alltså varit avskräckande att du har "hela paketet", typ. Och jag hade behövt bli försäkrad om att du menade allvar och inte spelade en roll eller så, för att jag skulle våga ta kontakt/gå vidare med dig. Jag hade velat se din mänsklighet, kort och gott. Att du inte förväntar dig en tjej som är ouppnåelig och ohållbar för mig att vara. Att du också kan fela och att även du kan ägna dig åt trista vardagsgrejer som alla andra.
Det händer alltså att jag avstår från killar som verkar "för bra"; ex någon som är så snygg/charmig att han sannolikt är arrogant eller iaf framstår som arrogant och anser att han kan få allt han vill, eller någon som har intressen jag inte kan leva upp till - typ en väldigt hälsosam livsstil, eller på nåt annat sätt verkar leva ett liv utan plats för mig.
Jag hoppas du förstår vad jag menar. Jag vill liksom vara försäkrad om att killen inte letar efter något jag inte är, innan jag vågar ta kontakt Så kanske - tänker jag - utstrålar du en för "svår" plats för en tjej att fylla?
Wow först och främst tack för de vänliga orden men du målar upp en för perfekt bild av mig som inte är sann.
Du höjer mig till skyarna. Skulle jag träffa en tjej i verkligheten som läst det här fina inlägget skulle hon nog bara bli besviken.
Jag ser helt ok ut och ser lite manligare ut nu när jag sparat ut skägget. Är ingen person som drar åt sig tjejernas blickar i ett rum fullt av killar och det har jag inga problem med. Jag försöker bara vara mig själv utan att det ska kännas ansträngande eller påklistrat, varken för mig eller min omgivning och det känner jag inte heller. Jag vill inte att människor (tjejer) ska känna så - att de inkräktar, måste visa att de är någon speciell eller känna sig osäkra omkring mig, vilket jag inte fått känslan av heller. Jag har jättebra arbetsrelation till flera tjejer på jobbet (alla har pojkvänner och det är inget mer än just en arbetsrelation jag har till dem). Jag kan ha uppfattats som att "jag:et" är viktigast för mig men så är det inte. Mitt jobb går bokstavligen ut på att hjälpa andra och som grupp är det viktigare att vi når våra mål än jag själv. Sen har jag så klart egna delmål också någonstans.
Jag tycker du har byggt upp en för perfekt bild utav mig som inte stämmer. Jag kan ligga hemma i mjukisbyxor en hel dag, städa, tvätta och stryka också som vilken annan människa som helst. Jag klär mig också i t-shirt, jeans och sneakers. Har jag målat upp en annan bild av mig så är den fel. Det sista jag vill är att tjejer är på sin vakt omkring mig, på jobbet är det inte verkligen inte så. Behöver de hjälp har de inga problem att fråga och jag är inget annat vänlig, pedagogisk och hjälpsam.
Jag vill att en tjej ska kännas sig trygg och säker hos mig - inte att hon är en i mängden. Här även nämnt tidigare att de få gångerna jag klickat med någon tjej på Tinder så har jag lagt min fokus på henne. Killar som säger "jag pratar bara med dig" är ju oftast bullshit och jag vet inte hur jag ska kunna bevisa för en tjej som jag lägger min fokus på att jag inte sitter och flirtar med andra. Jag vill inte dejta fler i taget.
Det låter kanske för bra för att vara sant men återigen såhär över nätet vet jag inte hur jag ska kunna bevisa det för dig. Jag vill bygga något med en tjej, inte hoppa runt för att "bocka av" så många tjejer som möjligt.
Jag har haft Tinder i 3-4 veckor och väldigt casual varit inne på Bodycontact. Jag har inte haft möjligheten att träffa någon tjej i verkligheten ännu via dessa Appar / siter.
Mina verkliga intentioner är att hitta en tjej som jag kan vara trygg och säker med. En tjej som känner sig uppskattad och vet att hon är omtyckt av mig, som jag kan se djupt i ögonen och känna hur det går varma vågor av rysningar genom hela kroppen och veta att vi är varandras, cheesy kanske men jag har aldrig känt så. Tinder och BC är väl inte de bästa ställena att leta efter det jag beskrev ovan men jag måste börja någonstans. Sen så tänker jag inte varje gång jag matchar med någon på Tinder att henne ska jag kunna se djupt i ögonen bla bla direkt.
Tonåren var en tuff period för mig och det började tidigt och det höll i sig ett bra tag. Då menar jag inte alkohol och droger. Jag skärmade av ganska mycket och var mycket för mig själv. Så är det inte längre.
Jag svammlar iväg nu märker jag...
Jag har inte hela paketet. Jag hade gärna pratat med dig utanför FL och om vi gått vidare från casualsnack hade jag öppnat upp mig för dig för att visa mina intentioner men du verkar ju ha ditt på det torra om man ska tro din profil :) Jag är mänsklig ok? Tro inte något annat. Jag svävar inte på moln. Jag gör fel och om någon annan tycker att jag gjort fel vill jag att den personen ska vara ärlig emot mig och säga det. Ärlighet - säg till mig att jag har gjort fel så kan jag rätta till det eller att vi åtminstone pratar om det, speciellt om man är i ett förhållande. Säg till så fixar vi det och går vidare tillsammans ännu starkare. Med det menar jag inte att jag är en hundvalp som frågar "hur högt?" när någon säger hoppa.
Om jag vill vara med dig är det inte för att hjärntvätta dig för att sedan forma dig efter någon sorts "optimal-flickvän-mall". Vi accepterar saker hos varandra och jobbar på det som går och tar oss igenom saker tillsammans och blir starkare.
Jag förstår helt vad du menar och jag hoppas att du förstår mig också och kan få ur något vettigt ur min långa svammeltext ovan.... På något sätt hade det varit spännande att träffa dig i verkligheten. Jag tror din bild av mig hade ändrats och insett att jag inte är omänsklig.