Anonym (Nätdejting) skrev 2017-01-29 17:34:49 följande:
Problemet med nätdejting är att killar ofta beskriver sig själva såsom de SKULLE vilja vara, inte särskilt realistiskt mao. Som tjej har jag träffat på X antal män där varken utseende eller personlighet stämmer överens med deras profil. Tex en kille som skrev att han är lyhörd och bra på att lyssna. På vår dejt pratade han om sig själv hela kvällen, när jag försökte flika in med någon relevant kommentar avbröt han mig eller började prata om något annat... Samma sak med foton. Att publicera bilder som var aktuella för 15 år/kilon sedan är ju bara falsk marknadsföring, tror ni killar att vi inte märker någon skillnad?!? Nu vet jag ju inte hur tjejer på dejtingsajter beter sig iom att jag bara dejtat killar? De kanske är likadana? Till slut träffade jag iaf en kille irl så att säga, det var mycket bättre än nätdejting, åtminstone för mig!
Aa det är ju inte så bra. Som jag nämnt tidigare så tror jag på ärlighet, om du eller jag visar sig vara någon annan i verkligheten än på nätet märks ju det direkt och då har vi ju bara slösat varandras tid. Om man inte är samma person i verkligheten som på nätet så har ju personen man träffat på dejten visat intresse för en helt annan person. Väljer man att gå tex via Tinder så är ju en dejt inte det första steget utan först matchar och "känner" på varandra på nätet. Känns det bra då tar man det till en dejt förhoppningsvis. Tror du har hajat min poäng, sitter bara och upprepar mig nu. Ärlighet kör jag på!
Personer som endast pratar om sig själva... ptja.. vad ska jag säga. Jag föredrar att lyssna än att prata (1 munn 2 öron). För att trycka ner eventuella fördomar och förutfattade meningar kan jag direkt säga att jag inte är blyg, osäker, socialt efterbliven, konflikträdd eller våga stå för vad jag tycker. Kommer vi in på något som intresserar mig pratar jag gärna och delar med mig av min åsikt och syn på det men som sagt jag föredrar att lyssna på andra, speciellt på vad de är intresserade av, chansen att jag lär mig något nytt eller kan se saker från andra vinklar ökar väldigt mycket då. Jag gillar inte att prata om mig själv egentligen, det lär jag mig inget av men om någon undrar så svarar jag ju självklart.
Väger jag X kommer jag publicera en bild på mig där jag väger X. Samma sak om jag väger Y. Återigen, spara varandras tid och ärlighet tror jag på.
Du borde göra ett fakekonto någon gång och gå och kolla på vad MÅNGA (inte alla) tjejer lägger upp för bilder. Oftast är de mycket mer genomtänkta än killars. Vinklar, ljus, smink, tuttar och bröst i fokus etc. Hela smink-biten kan ju göras ganska stor, en tjej som publicerar en bild med smink - visar hon sitt riktiga ja osv..? Jag avvaktar med att ge min åsikt på det då det som sagt kan bli en väldigt stor diskussion.
Jag skulle säga att många tjejer är likadana, om inte värre.
Man hör killar som säger "Fan hon såg ju helt annorlunda ut dagen efter när hon inte hade något smink på sig" och "Ta henne till badhuset på första dejten då får ni se hennes riktiga jag" och "Nu har det kommit smink som inte går bort i vatten, hur ska man nu få se hur en tjej ser ut utan smink".
Ja ni vet hur "coola" och "roliga" killar kan vara ibland...
Kul att du hittat någon, all lycka till er!