Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
Får stämma in med de som skriver att du verkar vara defensiv. Det är den uppfattningen jag också får när man läser dina svar. Vilket i slutänden får mig att tro att ett liv med dig innebär att du alltid ska ha rätt. Oavsett om det handlar om hur osten ska skäras eller om man ska åka till öst eller västkusten.
I verkligheten kanske det inte alls stämmer, men du kanske ska försöka att bjuda lite mer på dig själv. Alltså när någon påpekar något, exempelvis det här om din träning 7 dagar i veckan, så kanske, istället för att förutsätta att alla fattar att du skulle prioritera din tjej före träningen, så kanske du skulle "ah, det tänkte jag inte på, det har du rätt i, det kanske framstår/låter som...." Men du går in i någon försvarsställning känns det som.
Du är säkert en bra kille, och förmodligen har du också krav på hur du vill att din blivande partner ska vara. Men då du testat att göra på det sätt du gjort hitintills och det inte fungerat, så ska du kanske testa ett annat sätt. Framhäva andra sidor av dig själv. Jobb och träning tar mycket tid, sedan tillsammans med att du framstår som defensiv så hade jag bara ansett dig dryg och om man vill ha något långvarigt så hade du inte varit aktuell då jag hade utgått från att det hade blivit värre i en relation med dig än vad du visar innan.