Inlägg från: Anonym (r) |Visa alla inlägg
  • Anonym (r)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Anonym (Em) skrev 2017-01-30 08:45:23 följande:

Nåt som jag funderar på när jag läser såna här trådar om killar som har svårt att hitta en tjej, är att det kanske handlar om att det urval av tjejer som intresserar dem kanske är för snävt, och genom att börja vidga det så blir det lättare för dem.

Istället för att fokusera på de kvinnor som väljer bort dem, så borde fokusera på de kvinnor som de själva väljer bort och varför. Då vänder man på tänkandet, och det blir mer konstruktivt. Det är svårt att ändra på andra, och deras tänkande och val, men lättare att ändra på sig själv och sitt eget tänkande och sina egna val.

Om alla singelmän mellan t.ex 18-55 i snygghetsgrad 1-10, fokuserar på samma grupp singeltjejer i åldern t.ex 18-28 i snygghetsgrad 6-10, så säger det ju sig självt att majoriteten i mansgruppen kommer att bli ratade, och det beror ju inte på tjejerna. Det är ju helt enkelt rätt simpel matematik, att den gruppen som de åtrår helt enkelt inte är tillräckligt stor för att alla som vill ska kunna få en flickvän ur just den urvalsgruppen.

(Och innan nån börjar klaga på det med "snygghetsgrad 6-10" och att man inte kan poängsätta människor, och att "skönhet ligger i betraktarens öga", "alla människor är vackra"etc, eller, så vill jag poängtera att det var bara ett exempel så att ni skulle förstå detta med att man gör ett urval, så häng inte upp er på det nu.)

Jag håller heeeelt med. Jag är själv tjej och rätt ful, och det är ganska sorgligt att läsa hur män i tråden tror att det är för kvinnor i allmänhet. Det är säkert så att det för många kvinnor är så att de kan välja och vraka bland hundratals friare, men det vore fint om ni insåg att det INTE gäller för alla kvinnor. Med det menar jag naturligtvis inte att man ska bli tillsammans med någon man tycker är helt vämjelig, men precis som de killarna tycker att tjejerna ska ge andra killar en chans tycker jag att de bör lyfta blicken och se om de själva ger andra tjejer en chans. För någon som aldrig blivit "raggad på" är det rätt knäckande att höra hur en del killar tror att det är för alla tjejer. (Jag har partner nu, men utan att själv anstränga mig hade det aldrig hänt)
  • Anonym (r)
    Arcnice skrev 2017-01-30 23:45:24 följande:
    Jag förstår din tanke, men tycker att du missar en väsentlig sak i ditt resonemang. Man kan inte styra över vad man tycker är attraktivt, och det gäller både utseende och personlighet.
    Visst, man kan kanske ändra vilket åldersintervall man accepterar, men mycket mer än så kan man inte göra. Då lurar man sig själv.

Jag blir ju inte gärna tillsammans med någon som jag inte är attraherad av, inifrån och ut. Och vilka det är kan jag inte styra över mer än jag kan styra över t.ex. min favoritfärg.
    Nej visst. Poängen är bara att en del män som gnäller över att kvinnor inte vill ha dem kanske helt enkelt inte vill ha de kvinnor som skulle vilja ha dem, och alltså är precis lika goda kålsupare som de kvinnor de ondgör sig över. (Okej, det blev en jobbig mening, hoppas du fattar hur jag menar )
  • Anonym (r)
    Pripps Vichy skrev 2017-02-12 15:30:03 följande:
    Det är mänskligt att vara "needy" och behöva kärlek. Alla behöver kärlek, och den som förnekar det inför sig själv ljuger för sig själv. Men det är så lätt för er kvinns att säga så som själva kan välja och vraka och alltid kan få sällskap och kärlek om ni känner er ensamma. Men ni förväntar er alltså samtidigt att män/killar ska kunna gå år ut och år in och vara ensamma utan att visa minsta tecken på frustration, behov eller att vara "needy". Verkar som om ni inte förstår att män/killar är människor med behov precis som ni. Och trygghet behöver vi alla. Sedan vad tryggheten eller känslan av tryggheten består i är ofta individuellt, men ofta känns det tryggt att ha en människa man älskar i sin närhet och som finns där.

Jag tycker för övrigt att det är många kvinnor som är ihop med män som är både "needy" och svartsjuka. Så det du säger/påstår stämmer uppenbarligen inte. Det kanske handlar om att vara "needy" på "rätt sätt"? Tror inte jag har mött en enda kille som inte fått något svartsjukt i blicken när jag pratat med deras kvinnor.
    Det är rätt tydligt att personen som skrev inlägget du svarar på är MAN. Och som sagt, NEJ, det är inte lätt för alla kvinnor att få kärlek och gemenskap heller.
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker