Inlägg från: Lite tankar |Visa alla inlägg
  • Lite tankar

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Hoppar för första gången faktiskt in i en FL-tråd, men tänkte att en kan bidra med sina tankar:

Efter att ha läst igenom alla inlägg kan jag sammanfatta det som att du framstår som väldigt defensiv i den bemärkning att så fort någon skriver att de inte skulle vara intresserade så går du in och skriver långa paragrafer om hur de har fel. Det är ingenting jag ska haka upp mig på, bara en iakttagelse (kanske intressant för dig själv att gå tillbaka och läsa om dessa inlägg igen?)

I alla fall, Tinder, vilket är den enda dejtingsida du nämnt att du använt hittills(?), är väldigt problematisk i sig. Jag ska försöka förklara det här så enkelt som möjligt, men det finns flera tusen artiklar att läsa om ämnet! Appen är uppbyggd på att du swipear åt olika håll beroende på om du gillar personen eller inte, enkelt, det krävs alltså väldigt liten insats av användaren. Du får en matchning; upprymdhet! Gud vad kul! Du får en belöning. Tiden går, du får fler och fler matchningar, eller i alla fall samma antal om dagen, och precis som vilket rus som helst så minskar det.

Det krävs fler matchningar för att nå samma rus som i början, du har inte tid att svara/du vill inte svara för egentligen handlar det numera om ruset. Pling, en ny matchning.

Det är en liten ego boost i fickan kan man säga, och det är därför många på Tinder slutar svara eller ens svarar från början. Samtidigt skulle jag vilja säga att i mina ögon är Tinder en app där många söker efter ett ligg, jag har själv aldrig använt Tinder men många vänner har gjort det. Så att leta efter en relation bland detta virrvarr av rus-sökare är, ja, minst sagt svårt. Jag hade turen att träffa min pojkvän i samma lägenhetshus, och för att svara lite på din fråga så vill jag personligen träffa personer öga mot öga, inte via en app, men det är såklart bara vad jag tycker och alla är olika!

Hoppas detta hjälpt dig att förstå Tinder lite bättre och att du kan använda informationen på något sätt! Ha det bra och lycka till.

Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker