Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Jag kommer ihåg när jag började skriva med min man, blev kär i honom på direkten då han var lite gulligt blyg och tyckte om djur. När vi träffades på vår första dejt så tog jag första initiativet och kysste honom. 11 år senare är vi gifta och har barn och livet är toppen. 

Ibland klickar man helt enkelt och blir kär. Svårt att styra. om tjejer inte är intresserade av dig är det nog inte för att de har "andra krav" utan de har helt enkelt inte blivit atrraherade/kära...dvs något de inte kan styra...man kan inte hjälpa vilka man blir kär i/inte blir kär i.

det händer när det händer.

• Anonym (hmm)

kan även tillägga attt jag tycker att min man är sjukt attraktiv men inte pga hans kropp utan hans ansikte är helt fantastiskt. Symmetriskt med synligt/grovt käkben, mörkbrunt hår, vackra ögon, olivfärgad hy osv. Så det spelar lixom ingen roll hur ofta han tränar det är hans ansikte jag tycker är viktigast.

Så även om du har supertränad kropp så kanske ditt ansikte inte är så fint...?

• Anonym (hmm)
    Anonym (Jaha ok) skrev 2017-01-30 00:19:35 följande:
    Anonym (hmm) skrev 2017-01-29 22:38:34 följande:

kan även tillägga attt jag tycker att min man är sjukt attraktiv men inte pga hans kropp utan hans ansikte är helt fantastiskt. Symmetriskt med synligt/grovt käkben, mörkbrunt hår, vackra ögon, olivfärgad hy osv. Så det spelar lixom ingen roll hur ofta han tränar det är hans ansikte jag tycker är viktigast.

Så även om du har supertränad kropp så kanske ditt ansikte inte är så fint...?

Det ser lite annorlunda ut idag än för 11 år sedan. En blyg kille som gillar djur hade inte prioriterats ute i dagens samhälle bland många tjejer, ute på dejtingsidor m.m
    Tror även att det är betydligt färre tjejer som tar första initiativet (speciellt att kyssa som du gjorde på första dejten) överlag nu för tiden i.o.m att de inte behöver jaga, det finns minst 10 killar till i inkorgen som väntar på att få svar. Att kyssa någon på första dejten är inte alltid rätt men jag om det hade gjort det så tror jag ändå majoriteten av gångerna hade varit om killen tagit initiativet.

Orkar inte försvara mitt ansikte med en ny text så jag kopierar det jag skrev tidigare:

"Jag har inte haft otur med att få något födelsemärke mitt i ansiktet, en krokig näsa, öron som står ut eller något annat "skralt" som du väljer att skriva. 
    Jag har ett helt normalt utseende och en bra skäggväxt som jag är nöjd med! :)
    Inga akutbesök inplanerade för att lägga mig under kniven m.a.o."

Kul f.ö att ni hittade varandra. Inte alla som blir kära direkt sådär som du beskrev.
    Jag och min man träffades inte på ngn dejting-sida utan på en sida för folk med gemensamma intressen och vår avsikt var inte att dejta. Vi började skriva, blev vänner och seddan blev vi kära innan vi träffades för första gången(därav kyssen, kändes helt rätt)

Du kanske ska sluta skriva på dejting-sidor? Utan vara inne på sidor för folk med samma intressen och kanske släppa alla krav "att hitta en tjej" utan mer en kompis.

Då kanske du verkar mindre desperat och slappnar av mer och en tjej helt plötsligt dras till dig naturligt.

Ja det verkar vara ett annat klimat ute idag än för 11 år sedan(var dessutom bara 18 då och egentligen inte alls intresserad av ett förhållande) Tycker verkligen synd om de som hänger på dejting-sidor osv hade nog aldrig tyckt om det då alla verkar så desperata, lite creepy osv.

jag hoppas dock att du lyckas hitta någon, tråkigt att det inte gått hittils trots att du "har alla rätt" verkar det ju som. 
  • Anonym (hmm)
    Arcnice skrev 2017-01-30 23:45:24 följande:

Jag förstår din tanke, men tycker att du missar en väsentlig sak i ditt resonemang. Man kan inte styra över vad man tycker är attraktivt, och det gäller både utseende och personlighet.

Visst, man kan kanske ändra vilket åldersintervall man accepterar, men mycket mer än så kan man inte göra. Då lurar man sig själv.

Jag blir ju inte gärna tillsammans med någon som jag inte är attraherad av, inifrån och ut. Och vilka det är kan jag inte styra över mer än jag kan styra över t.ex. min favoritfärg.

Så är det ju. Därför bör folk sluta klaga när folk inte blir intresserade av dem. Folk har en preferens och blir man inte attraherad så blir man inte. Inget att göra åt. Läser alldeles för många trådar där en man tex tycker kvinnor är orättvisa som alltid nobbar dem, och anser att kvinnor bör ge dem en chans för att göra det mer rättvist. En preferens är ju mer populär än andra så rättvisa finns inte . Därför blir många utan. Men sånt är livet.
  • Anonym (hmm)
    Tecum skrev 2017-01-31 17:09:46 följande:

Menar du att attraktion styrs av utseendet? Delvis är det så när man tar första kontakten, i synnerhet om man inte har annat att gå på, som på krogen. Men den som vill ha något mer än bara ons måste främst gå på personligheten och den attraktionen kan man inte styra . Men när det gäller utseende kan man faktiskt aktivt bredda sina preferenser och det gör många, åtminstone killar. Tjejer vet jag inte, men de som beklagar sig här "buhu, ingen vill ragga på mig" borde själva ta initiativ istf att bara  vänta på drömprinsen. Och då fokusera på killar som är på deras nivå utseendemässigt.

De killar som beklagar sig över att kvinnor inte ger dem någon chans menar nog att "kvinnor inte ger mig chansen att visa vem jag verkligen är". Och där kan de ha en poäng om kvinnor bara går utseendet och dissar innan man ens hinner komma in på personlighet.

Att dissa genom utseendet är något både män och kvinnor gör. Speciellt på nätet. Inget konstigt med det.
  • Anonym (hmm)
    Tecum skrev 2017-01-31 17:53:23 följande:

Inte konstigt men inte heller ändamålsenligt. De som dissar pga utseende får skylla sig själva om de inte hittar någon.

Precis. Men kan inte heller klaga på andra som också dömer efter utseende.
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker