• Sepril

Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker

Klickerträna skrev 2017-01-30 04:05:16 följande:

TS, du verkar vara ett kap!

Med allt jag förstått om dig genom tråden så hade jag mer än gärna tagit en kölapp (för det borde vara kö) .

Det jag kan tänka mig är problemet är att det kan verka avskräckande med en snygg, modemedveten, vältränad/hälsosam, bra avlönad och självständig kille.

Själv hade jag inte vågat aporoacha dig för jag hade undrat om det fanns plats för mig i din värld, och om jag skulle kunna leva upp till din standard.

Och ja, jag inser att det 1) kan hänga på min dåliga självkänsla, 2) kan vara förutfattade och felaktiga antaganden om din standard.

Genom tråden har jag som sagt fått en tydligare bild av att du har sunda värderingar och sådär, men om jag skulle ha dejtat dig så hade jag nog varit mer på min vakt. Jag tänker lite att det som verkar vara för bra för att vara sant oftast är det... Och då menar jag att jag tex skulle oroa mig för vad dina verkliga intentioner är, eller om jag bara var en i mängden som du dejtade, eller om jag var tillräcklig för dig och kunde leva upp till det du söker.

För mig hade det alltså varit avskräckande att du har "hela paketet", typ. Och jag hade behövt bli försäkrad om att du menade allvar och inte spelade en roll eller så, för att jag skulle våga ta kontakt/gå vidare med dig. Jag hade velat se din mänsklighet, kort och gott. Att du inte förväntar dig en tjej som är ouppnåelig och ohållbar för mig att vara. Att du också kan fela och att även du kan ägna dig åt trista vardagsgrejer som alla andra.

Det händer alltså att jag avstår från killar som verkar "för bra"; ex någon som är så snygg/charmig att han sannolikt är arrogant eller iaf framstår som arrogant och anser att han kan få allt han vill, eller någon som har intressen jag inte kan leva upp till - typ en väldigt hälsosam livsstil, eller på nåt annat sätt verkar leva ett liv utan plats för mig.

Jag hoppas du förstår vad jag menar. Jag vill liksom vara försäkrad om att killen inte letar efter något jag inte är, innan jag vågar ta kontakt Så kanske - tänker jag - utstrålar du en för "svår" plats för en tjej att fylla?

Precis vad jag tänkte!
Svar på tråden Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker