Tjejer / Kvinnor förklara hur ni tänker
Du undrar över varför 'alla' hänger upp sig på att du tränar sju dagar i veckan... Jo, för att tjejer lär sig jävligt fort att killar ytterst sällan avstår från något bara för att de träffat en tjej.
Det har gjorts studier och när en kille och en tjej flyttar ihop får killen MER fritit, medan tjejen får MINDRE.
Generellt sett vill tjejer ta hand om och generellt sett förväntar de sig att killen ska ta hand om dem tillbaka, vilja spendera tid med dem och visa det också. Ofta blir de besvikna för att killen istället ser en chans till ÄNNU mer träning/umgås med polare/jobba....
Och jag tror att killarna i många fall inte ens fattar vad de gör... De bara är överlyckliga över den underbara tjejen som gjort deras liv sååå mycket bättre. Att de ständigt gör tjejen besviken hajar de inte...
Tjejer å sin sida, är generellt sett jävligt dåliga på att tala om vad vi vill ha och behöver i ett förhållande. Vi går och hoppas på att killen ska fatta av sig själv. Moment 22 alltså.
När jag insåg ovanstående har mitt eget liv blivit vansinnigt mycket enklare och bättre.
En man som inte ger mig det jag behöver och vill ha i ett förhållande kan jag vara utan. Kan han inte ta att jag talar om vad jag vill ha och behöver så kan jag också vara utan honom.
Självklart får man kompromissa, men vissa saker kompromissar jag inte om. Jag har lika stor rätt att må bra i mitt förhållande som min man har. Just nu har vi en svacka då han, utan att ens inse det själv, beter sig ego kring en ekonomisk sak, men vi har pratat om det och även om han inte riiiiiktigt vill (av egoskäl) hålla med så inser han ändå att han faktiskt har fel.