Inlägg från: Anonym (SUCK) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SUCK)

Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.

All jävla kriminalitet som knarkare sysslar med så att de kan betala sitt knark?
    Som drabbar alla som får inbrott, allt snattande i butiker b.l.a?
    Är det ok också??

Försköna en sak som knark.. jisses..

• Anonym (SUCK)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-29 00:42:28 följande:
    Du har en väldigt ensidig bild av knarkare. Jag känner läkare som röker hasch... och alla människor som jag känner som använder droger och de flesta är cannabis har aldrig snattat eller gjort inbrott. De har också använt droger i många år. De arbetar och betalar skatt och lever som helt vanliga människor. Generalisera inte alla droger, generalisera inte alla människor som använder droger.
    Till skillnad från dig och dina vänner som använder droger som är så duktiga så vet jag vad knark ofta leder till och det är inte några rosa moln inblandat i det.

Om du vet en läkare som röker hash tar ju inte bort problemet med alla som drabbas av all kriminalitet, splittrade familjer, dödsfall som knark ligger bakom.
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-29 01:19:43 följande:
    Dessutom är det just dödsfall, splittrade familjer jag pratar om...
    Det är just det förbudet leder till. För en heroinmissbrukare som blir brottsling för att brukat heroin kommer sällan tillbaka till ett normalt liv när han eller hon blir stämplad på pannan. Utan då kan personen istället ta en överdos eller ta livet av sig... för då har personen förlorat allt. Många dödsfall idag kommer från narkotika klassade läkemedel som man får utskrivet från VC. Detta går att diskutera i oändlighet... men stänger man öronen, ögonen och inte vill lyssna och se sanningen i vitögat utan tror på sin egen moralism så hjälper tyvärr inte den här tråden. När man inte är öppen för diskussioner utan är dömande.
    Att diskutera en sån här fråga med en som förskönar knark gör så blir jag dömande, ja.

Jag har uppenbarligen haft mina ögon och öron mer öppna än vad du har så jag vet vad det ofta leder till.

Att du skriver att du inte pratar om splittrade familjer, dödsfall och kriminalitet visar ju bara att du inte har koll över huvud taget.
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (katastrof) skrev 2017-01-29 19:15:29 följande:
    Hade narkotika inte varit kriminaliserat skulle en joint kostat 5 spänn och en lina 15. Narkomanerna skulle inte haft nåt större behov av kriminalitet för att försörja sina missbruk.

Med andra ord skapar staten problem genom att kriminalisera narkotika. Varför då staten gör det kan man ju undra över.
    Dubbelsuck.
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (katastrof) skrev 2017-01-29 20:34:03 följande:
    Har du inga argument att komma med så har du inte mycket atr komma med.
    Jag har hur många som helst men det är ingen ide när folk bara kör ner huvudet i sanden och inte ser sammanhang.

Vad menar du med "för statens skull"?
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (Gubbe) skrev 2017-01-30 16:45:51 följande:
    Självfallet knark är dyrt för det är olagligt ,vinnare organiserad brottslighet förlorarna alla andra
    Knarkar du själv?
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-01-30 20:45:39 följande:
    Skulle det avkriminaliseras så skulle människor inte vara så rädda att söka hjälp. Avkriminaliserar man så kan man utbilda människor om olika drogers verkan och skador de kan utsätta den enskilde och familjen. Då gäller det att gå efter forskning och vetenskap och inte moralism och propaganda som man har gjort hittills. Men då gäller det att man inte klassar all Narkotika som lika farligt. Utan att man särskiljer mellan lätt och tung narkotika. Ljuger man för människor som den svenska politikerna gör så kommer man tappa förtroendet och särskild ungdomarna kommer ta risker som kan förstöra deras liv. Te x de kanske tror mer på langaren än de vuxna. Skulle någon bli påkommen så skulle den inte bli stämplad som brukarna görs idag utan man skulle få en chans att rätta upp sitt liv om man nu är en problematisk brukare och behöver hjälp.
    OCH DET DÄR MED VÅRDEN: missbrukare idag prioriteras inte och får absolut inte samma vård som icke missbrukare. Detta gäller kanske inte alla kommuner men väldigt många.
    Alltså jag ryser när jag läser vad du skriver och förskönar knark.
    Öppna ögonen och se vad som händer i samhället när folk knarkar!
    Tror du att det skulle bli färre som knarkar och förstör sitt liv och andras om det skulle släppas fritt?
    Varför ska man börja med knark överhuvudtaget??
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-07 18:59:53 följande:
    Där har du helt fel. Det man gör dagens samhälle är att generalisera alla som tar droger och alla droger som finns. Faktum är att det finns människor som tar droger som fungerar som vilken samhällsmedborgare som helst. Men dem ska helst tystas ner för att stigmatiseringen ska fortsätta. Dem ser man inte och märker inte av för dem vågar inte visa sig för då blir deras liv förstörda. Det är de problematiska missbrukarna som man ser och det är den bilden man visar skolungdomar och övriga i samhället. Det är våra politiker och människor som du som stigmatiserar inte dem. Dessutom har du ingen rätt överhuvudtaget att påstå dig veta vad jag gillar eller inte gillar.
    Sluta normalisera knark nu!
    Kryp fram från ditt gömställe och inse vad sån skit leder till.
    Ett barn på 10 år resonerar bättre än dig.
  • Anonym (SUCK)
    Anonym (mmmm) skrev 2017-02-07 21:20:34 följande:
    Har du inget bättre att komma med??????
    Det visar verkligen hur dina argument är grundade på ren fakta och vetenskap. Hatar när människor som du bara dömer och dömer. Det är det enda ni är bra på när man för en diskussion.
    Ja! Ren fakta är att knark förstör väldigt mycket för väldigt många.
    Jag dömer inte, jag säger bara som det är.

Ditt argument är: "jag känner t o m en läkare som röker gräs" Är det vetenskap då att knark är ofarligt?

Om du blir stoppad av polisen för att du kör för fort, är det polisens fel att dom stoppade dig då och för böter?
  • Anonym (SUCK)
    Digestive skrev 2017-02-07 21:56:04 följande:
    Jag kan köpa det mesta men hetsen är helt enkelt oacceptabel. Vett och etikett är inte direkt ledorden för en del.
    Vilken hets?
Svar på tråden Sveriges narkotikapolitik ÄR BRUTAL OCH OMÄNSKLIG.