Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Olika sovtider

Jag har träffat en man som har ett femårigt barn. Jag har två barn på fyra o sex år.

Problemet är när dom ska sova här så får hans barn vara uppe hur länge som helst. Typ till elva tolv tiden. Jag vill ha rutiner för mina barn så dom lägger sig sju på vardagar o åtta på helger (senast)

Hur gör man då? Har pratat om de lite men han tycker de är mysigt att barnen är uppe länge.

Hjälp!!!!

• Svar på tråden Olika sovtider
  • Anonym (Mamma)

Nja funkar inte att hans barn ska sitta uppe o titta på tv o mysa i soffan då mina ska sova. Sen så lägger sig mina barn själva o hans barn måste ha saga o en massa ståhej innan han kan sova o dom sover i samma rum som mina barn.

Det här känns som ett superstort problem för mig. Jag orkar inte med att ha barnen uppi mig dygnet runt utan vuxentid.

• Anonym (Mamma)

Just sagan är ju inte ett problem. Bara om dom ska mattas i samma rum på olika tider...

• Anonym (Mamma)

Mina barn kan oxå vara uppe länge men dom sover inte längre på morgonen ändå o flera dagar framöver blir jobbiga. Dom skulle ju vägra att lägga sig då andra barn som dessutom är yngre eller i samma ålder får vara uppe.

Det är ju lika på vardagar. Hans barn är uppe till ca nio fast han ska på dagis kl sex. Skulle ju aldrig du ja för mina barn.

• Anonym (Mamma)
    FrökenKanSjälv skrev 2017-01-26 07:34:27 följande:

Hur funkar måndagen och tisdagen för hans barn? Orkar barnet gå upp på morgonen för att gå till förskolan? Orkar barnet med det höga tempot på förskolan?

Han säger att det inte är nåt problem men barn behöver väl sova mkt när dom är så är så små. Inte lika lite som en vuxen iaf
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (asdf) skrev 2017-01-30 14:23:24 följande:

Hur gör ni med egentid? Har ni tänkt misshandla ihjäl er relation genom att låta barnen vara uppe hela nätterna?

Nej alltså jag tycker ju barnen ska lägga sig tidigt o få sina timmars sömn som små barn behöver o därmed få egentid då.

Annars är det bara egentid varannan helg......????
  • Anonym (Mamma)

[quote=77385157][quote-nick]mammalovis skrev 2017-02-06 18:59:23 följande:[/quote-nick]ts: Jag hade blivit tokig av att ha barn uppe så länge....

I ert fall undrar jag på om barnen vaknar vid liknande tid eller om det finns ett argument där för att skjuta på läggningen åt rätt håll. Synkade barn är ju smidigare. Sedan får ni väl ha en nattlampa i rummet och din pojkvän får läsa för dem i t ex vardagsrummet innan de går till sängen, så stör det inte sovande barn. Men bäst hade ju varit att ha samma tider på sikt.[/

Nej hans barn kan sova länge... framåt elva tiden vilket måste vara väldigt ovanligt för så små barn. Mina barn vaknar mellan 6-8 även om dom vart uppe länge.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (Biobonus) skrev 2017-02-09 18:52:37 följande:

Håller med om pappan. Föreslog att de skulle göra båda delarna så kunde han få 2 extra timmar med familjen... Tror att pappans egoism egentligen är huvudfrågan då jag antar att TS är den som vill ha tiderna som de är och pappan är den som vill lägga barnen tidigare för att "slippa" gå hem tidigare.

Alltså nu pratar ni väl om nån annan?
Svar på tråden Olika sovtider